Cannonball:OutRun rewrite σε C++

Οτιδήποτε εκτός θέματος εδώ.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Cannonball:OutRun rewrite σε C++

Δημοσίευση από Nemo »

The real solution is to extend the original tilemap and use the tile layer to render the screen, rather than hack in a replacement.

Unfortunately, this approach needs a full tile editing tool, which is a rather complex way of achieving something that will look no different to the end user. Nevertheless, I'm writing such a tool so that tilemaps can be edited, new tiles created and the screen finally widened.

Εικόνα

Currently I have the ability to import the music selection tilemap, edit tile data and edit tile maps. I'm in the process of creating the new tiles to extend the image to widescreen. As you can see above, the right hand side is relatively easy to extend and I'm just starting to tackle the more complex five columns on the left hand side.

OutRun contains plenty of unused tiles, which can be replaced for this purpose. For example, the larger Space Harrier font exists in the tileset, which is of course unused.

Now that tiles can be edited, I can also move on to create HUD graphics for the High / Low gear change, a MPH display and so forth. The next version of CannonBall will feature these improvements.
κι αλλες προσθηκες/βελτιωσεις/δυνατοτητες προσεχως
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

CannonBall 0.3

Δημοσίευση από Nemo »

CannonBall 0.3

Features:
- Widescreen tilemap support for music selection screen.
- Widescreen support for map screen. The sea on the left now extends further.
- Freeplay Mode (enabled in config.xml for now)
- Optional Timing Fixes (enabled in config.xml for now)

Download >>> CannonBall 0.3 για Windows - OpenGL Rendering η οποια προαπαιτει και τη εγκατασταση επισης
του Microsoft Visual C++ 2010 Redistributable Package (x86)
Download >>> CannonBall 0.3 για Windows - Software Rendering σε περιπτωση που αντιμετωπισεται μcompatibility issues με την προηγουμενη ( OpenGL Rendering) .

ενω γινεται δουλεια για porting στο Android
Direct d/load link :arrow: http://cdn.octo-dev.co.uk/android/cannonball.apk
:arrow: http://octo-dev.co.uk/projects/octo/outrun/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Cannonball:OutRun rewrite σε C++

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=XnYCgUj6jlU

We made the classic arcade racer OutRun work with the 401cr, using the excellent PC port by reassembler.blogspot.com.

......
Currently it is programmed to output the exact same data as the racing simulator Live For Speed, so it would be compatible with any motion platform that supports that type of output (UDP packet).
.....
We were planning to release the changed source code at some point.
....


To CannonBall-η Outrun VirtualMachine- τρεχοντας στην Force-Dynamics 401CR Motion Platform

Τι εστι Force-Dynamics 401CR Motion Platform ???

Το τελευταιο δημιουργημα της Force Dynamics που κατασκευαζει 3D εξομοιωτες οδηγησης /εξομοιωτες οδηγησης που κινουνται σε 3 αξονες ωστε ο οδηγος τους να νιωσει τις ιδιες δυνάμεις που νιωθει οταν κινειται με αληθινο αυτοκινητο.(Φτανοντας ως και το 1 g σε πλευρικες και εγκαρσιες επιταχύνσεις) source

Δηλαδη μαλλον το απολυτο μιλωντας για sim racing(το αμεσως μετα τους simulators που χρησιµοποιουνται στην Formula 1).
Οσο για την τιμη.

-(Για φορεστε την ζωνη σας πρωτα)-

~100.000$ :black-eye: :blind:

:arrow: http://force-dynamics.com/


Υ.Γ.1 μαζι με τα μεταφορικα για να ερθει Ελλαδα δεν θα θελει μια ~5αετια στα Αρ.Εμιρατα :twisted:

Υ.Γ.2 και καπου εδω ερχεται απο καπου μακρια η ατακα" δεν περνω καλυτερα το real thing , πανω κατω στα ιδια λεφτα θα μου ερθει (και θα εχω και την ξανθια στο πλαι ως bonus)"
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Re: Cannonball:OutRun rewrite σε C++

Δημοσίευση από Maddog »

Nemo έγραψε:Υ.Γ.1 μαζι με τα μεταφορικα για να ερθει Ελλαδα δεν θα θελει μια ~5αετια στα Αρ.Εμιρατα :twisted:

Υ.Γ.2 και καπου εδω ερχεται απο καπου μακρια η ατακα" δεν περνω καλυτερα το real thing , πανω κατω στα ιδια λεφτα θα μου ερθει (και θα εχω και την ξανθια στο πλαι ως bonus)"
Χαχαχαχα, σωστά. Και φυσικά, αντικαθιστάς το ξανθό αξεσουάρ τακτικά... :twisted: :twisted: :twisted:
Μεγάλη ατάκα/σοφία που είχα ακούσει κάποτε από φίλο:
"-Τι είναι μια Πόρσε στην παραλιακή;"
"-Μ...οπαγίδα"
Μυγοπαγίδα ρε, τι νομίζατε;;;
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Cannonball:OutRun rewrite σε C++

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=GEtMRg94PyQ

Manuel Alfayate has made some critical backend changes which result in CannonBall performing really well on Linux based systems including the Raspberry Pi. Previously performance was stuck in low gear.

Firstly, he has ported CannonBall to SDL 2. The codebase previously used the ancient SDL 1.2 library. This results in accelerated, fullscreen, X-less mode for the Pi using SDL 2. To utilise this, you must build the sdl2 or sdl2gles cmake profiles.

Right now, SDL 1 is still included in the codebase and is the default for Windows, but it will be phased out the next time I release a new version. Right now , the main benefits will be for Linux based systems where you don't want to rely on an X-Windows GUI environment.

There is still optimization needed for the Pi 1 and Pi Zero. I'd like to look into this when I have some time. But once you're past the sluggish start line, you can achieve 60fps in widescreen mode. Not bad for a $5 machine.

Here's a video of the changes in action with the frame counter on display. A $5 OutRun PCB could closer than you might think...
Προελευση :arrow: http://reassembler.blogspot.gr/2016/01/ ... anges.html
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Cannonball engine(AmigaOS 4)

Δημοσίευση από Nemo »

AmigaOS 4 port was tested with Sam440 and OS version 4.1. There are two versions,
"SDL" and "Amiga" (both actually use the SDL library).

* SDL version
- slower: Sam440 can run lowres () 30 FPS
- widescreen mode has some alignment (?) issue

* Amiga version
- faster (compositing feature is used for scaled graphics): Sam440 can run lowres () 60 FPS
- scanlines are not supported

Known general issue: sometimes after video reconfiguration actual game graphics may appear black. Quit (ESC) and restart seems to help.
H CannonBall (OutRun) engine εντωμεταξυ ειναι διαθεσιμη και για AmigaOS 4

Direct D/load link :arrow: http://os4depot.net/share/game/driving/cannonball.lha

Προελευση :arrow: http://os4depot.net/?function=showfile& ... onball.lha
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Out Run: The Arcade Software Development Kit

Δημοσίευση από Nemo »

OutRun turns 30 this year, and what better way to celebrate its legacy than with the release of Alex Bartholomeus' OutRun Software Development Kit (SDK).

The SDK allows you to compile C and C++ code to target the original OutRun hardware. The package includes:

A fully working GCC C cross compiler
A mostly working GCC C++ cross compiler (with a large memory footprint)
Shared library code including input handling, palette setup, tilemap rendering, sprites, text display and even menu functionality.
Example programs
An optional bootloader. If you don't want to program EPROMs each time, you can build a nifty interface to send your code directly to the original hardware.


Here are some example programs that Alex has coded to demonstrate what you can easily achieve. The source code to these programs is included in the package.

Εικόνα

There are plenty of cool uses for this SDK. On a basic level it could be used for the creation of test programs to debug and fix original boardsets. Alternatively, you could even use it to create an entirely new game! Whilst you'd lose some performance and memory by coding in C or C++ as opposed to pure 68k assembler, you'd gain the ability to swiftly create and debug code and port existing software.
Download :arrow: :arrow: Out Run: The Arcade Software Development Kit ( by Alex Bartholomeu)

Προέλευση :arrow: http://reassembler.blogspot.gr/2016/07/ ... t-kit.html
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Cannonball:OutRun rewrite σε C++

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=8yVqB13EtZg

Installation
============
- Install anywhere on your Amiga.
- You need Outrun Revision B ROM files. They go in the ROMS subfolder.
- Click the CannonBall icon and enjoy :)

Controls
========
Keyboard

5 - Insert Coin
1 - Start Game
Z - Accelerate
X - Brake
Space - Change Gears
Cursor Left/Right - Move Car

or Plug Joystick in Port 2

Button 1 - Accelerate
Button 2 - Brake
Up - Change Gears
Left - Move Car Left
Right - Move Car Right

ESC - Quit to Workbench
H CannonBall - The Enhanced Outrun Engine -η virtual machine
για να απολάυσετε το αυθεντικό OUTRUN arcade
-μετά από την έκδοση για AmigaOS 4
μέσω του Modern Vintage Gamer(lantus360)
έρχεται στην κλασσική Amiga μεν
υπό την προυπόθεση να είναι "τούμπανο" δε .

Με κάποιες hardware προυποθέσεις δηλαδή,
A very very fast Classic Amiga. Vampire 2 with Gold 2 core or better
recommended :)
- Picasso96 RTG.
και με κάποιες μικρές θυσίες υποχωρήσεις σε επίπεδο
-γραφικών
-The background graphics/ Some of the shadow sprites have
been disabled in favor of a few more FPS.
-και ήχου
- Yamaha YM2151 and PCM sounds have been replaced with .mod files
χωρίς να επηρεάζουν τον πυρήνα του παιχνιδιού το gameplay.

Και βέβαια μελλοντικά ...
- Many of the enhanced CannonBall features are disabled but will be added in
future updates.

Direct d/load link :arrow: http://aminet.net/game/race/CannonBall.lha
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Cannonball:OutRun rewrite σε C++

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=r21Zfmw7moI


ΜΕΤΑΤΡΟΠΗ
Εικόνα
του TOMY TURNIN' TURBO DASHBOARD
Εικόνα
σε OUTRUN ARCADE
Εικόνα
με την CΑΝΝΟΝΒΑLL engine , RASPBERRY PI (+ Picade).


:arrow: :arrow: :arrow: https://circuitbeard.co.uk/2017/08/28/t ... un-arcade/


BTW
Θυμάστε το :arrow: :arrow: :arrow: viewtopic.php?p=36793#p36793
Nemo έγραψε:

https://www.youtube.com/watch?v=E89qj1eHiXI


Τι γίνεται αν ρίξεις στο τσουκάλι ένα
γεμιστό Playmates Fun to Drive Corvette Dashboard (1985) με γέμιση Android phone (Samsung Glaxy S2)
και γαρνίρεις με το κατάλληλο software(Gamesome front end & RetroArch για Android) ...


Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Re: Cannonball:OutRun rewrite σε C++

Δημοσίευση από Maddog »

Το είδα και έχει κάνει τρομερή δουλειά ο τύπος!!!
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Cannonball:OutRun rewrite σε C++

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=QU8sKsr6lO4

Port (WIP) του Cannonball the Outrun Engine στο Nintendo Switch από τον Lantus
https://github.com/lantus/cannonball-nx

//////////////////

Και σε PsVita
https://github.com/rsn8887/cannonball/r ... ta-rsn8887
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Cannonball (Wii)

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=hD-dGCDi1LI
CannonBall (Nintendo Wii )
Features include:

Pixel-perfect 240p video
60 FPS gameplay
Continuous mode (play all 15 tracks in one go)
Time Trial mode
Very broken Wii Wheel motion controls

Known Issues

Slight audio timing issues
Sometimes boots up with corrupted colors (just powercycle to fix)
Hacky port code
Non-obvious build configuration
WiiWheel controls are broken
Hotswapping extension controllers (nunchuk, classic controller) only works when it wants to - plug in the controller you want to use before loading the game
Direct D/load link :arrow: http://wiibrew.org/w/images/2/21/Cannonball.zip

:arrow: http://wiibrew.org/wiki/OutRun_(Cannonball_engine)

:arrow: Source code
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση