Road Blaster laserdisk game στο SNES

Οτιδήποτε εκτός θέματος εδώ.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Road Blaster laserdisk game στο SNES

Δημοσίευση από Nemo »

Road Blaster on SNES
-beta 0.1 release-

It's that time of the year again...

A little late for christmas and sadly not finished, but rather barely playable, here's something new for your SNES.

The first direct port of a laserdisc game to the SNES, the first MSU-1 game and the biggest game on the SNES yet, at a whopping 6816 Mbit in size.
Msu-1 support is mandatory, so you will need either Bsnes or a sd2snes cartridge.

This thing is very unpolished, has a couple of graphical glitches and doesn't run in NTSC mode (due to v-blank limitations) yet, but I didn't feel like sitting on it any longer.

I give you:
Road Blaster
Mirror on superfamicom.org thanks to Matthew Callis (μολις ~495ΜΒ)

Updates will follow. Feel free to report any bugs/crashes you might encounter.
Προέλευση : http://www.dforce3000.de/

http://www.youtube.com/watch?v=-wmUhQfFij0&

Laserdisk port :o :o :o :shock: Αυτο σημαινει οτι το MegaCd port τρ :pac: ει την σκονη του ????
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Scatman
Emulation King
Emulation King
Δημοσιεύσεις: 1216
Εγγραφή: 01 Σεπ 2006 04:30
Τοποθεσία: Neo Kobe
Επικοινωνία:

Re: Road Blaster laserdisk game στο SNES

Δημοσίευση από Scatman »

Ο προγραμματιστής του bsnes είχε αποδείξει πως το SNES όχι μόνο άντεχε να "τρέχει" videos επιπέδου MEGA CD αλλά επιπλέον τα κατάφερνε και περίφημα (με ειδικές τεχνικές). Υπάρχει σχετικό κείμενο στο site του emu με παράδειγμα το Lunar CD. Το πρόβλημα πάντα ήταν το μέγεθος αποθήκευσης που επέτρεπαν τα cartridges.

Όπως και να έχει, με βάση τα σημερινά δεδομένα SNES POWNS MEGA CD ;)
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: Road Blaster laserdisk game στο SNES

Δημοσίευση από GeoAnas »

Για εμάς που διαθέτουμε το Super EVERDRIVE για SNES δεν βλέπω να υπάρχει καμμια πρόβλεψη..... :?
Άβαταρ μέλους
xalia
L33t P14y3r
L33t P14y3r
Δημοσιεύσεις: 1932
Εγγραφή: 14 Φεβ 2005 12:07

Re: Road Blaster laserdisk game στο SNES

Δημοσίευση από xalia »

reboot
--------
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Super Road Blaster

Δημοσίευση από Nemo »

I´m releasing version 1.0 of Road Blaster today, which has apparentlly been renamed to Super Road Blaster. Not all planned features and requests (persistent highscore saving, 256color intro video etc.) have been implemented, but I hope you enjoy it anyway.

Η τελικη μορφη του Super Road Blaster, οπως το ονομασε ο δημιουργος του , ειναι διαθεσιμη (~511 ΜΒ)
:arrow: http://dforce3000.de//



Εικόνα
Εικόνα

if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Road Blaster laserdisk game στο SNES

Δημοσίευση από Nemo »

Full changelog

added support for 1/1/1 chipset SNES/SFC
added persistent highscore saving to SRAM
added level completion screens
added support for new msu1 command (audio error)
fixed glitching sprite tiles after game over/new game (super rare)
fixed wrongly allocated palette on hud sprites (super rare)
fixed death events in level 4
fixed death event in level1
fixed black flickering on scene change
fixed invalid frames on real hardware (relatively rare)
fixed single-frame gfx glitch on dashboard when dying
fixed flicker on video load
fixed pause not pausing video bug
fixed super logo not getting deleted (super rare)
fixed dashboard bg layer having wrong tilemap size
H νεα v1.2 εκδοση του Super Road Blaster v1.2 για το SNES (453Mb download)
:arrow: http://www.dforce3000.de/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση