Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Οτιδήποτε εκτός θέματος εδώ.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
- Green Beret ( Rush'n Attack) για Amiga

Εικόνα

Wip graphics for our new Amiga game,
Green Beret!

Coded by Eric majikeyric64 Hilaire
Grafics by David "FX" Erikkson/ Roy "Rotteroy" Widding
Πηγή :arrow: https://twitter.com/Rotteroy/status/920283757747286017



https://www.youtube.com/watch?v=cUE2MbnvejI
Ενα πρώτο videάκι του Green Beret WIP για Amiga
,το οποίο videάκι μας ενημερώνει θα υπάρξει και PC/Windows port
,ενώ η μουσική που ακούγεται στο βάθος
είναι η μουσική που ετοθμάζουν για το PC/Windows port.


O οποίος Eric Hilaire "Majikeyric" btw
έκανε πριν μερικές μερες το port του Athanor ( The Awakening)

- ενός 80ς looking text based adventure από Safar Games/Eric SAFAR
που το ανέπτυχθηκε αρχικά για Amstrad CPC and Oric 1 -

σε C16/116/plus4
D/load page :arrow: http://plus4world.powweb.com/software/Athanor

ενώ είχαν προηγηθεί παλιότερα από τον Eric Hilaire "Majikeyric"
port του Athanor ( The Awakening)
- για VIC 20(32KB extension)
Direct d/load link :arrow: http://majikeyric.free.fr/wordpress/?wp ... 90bGluaw==

-αλλά και C64
D/load page :arrow: http://csdb.dk/release/?id=154289


και αφού πιάσαμε τις πρόσφατες δημιουργίες του Eric Hilaire "Majikeyric" μην ξεχνάμε και το επίσης πρόσφατο (προ μηνός)



https://www.youtube.com/watch?v=OjM8c2SrEzM
Code Docster/Majikeyric
Music Rage /Rotteroy
Graphics Rotteroy /Shine/Sparkler
Idea Drumtex
Tombstones - Retirement Day(C64) -ένα single button action- με western θεματολογία όπως "φωνάζει" ο τίτλος του- παιχνίδι που συνόδευε το εξαιρετικό C64 fanzine "Reset "

Direct d/load link :arrow: Tombstones - Retirement Day(C64)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:

https://www.youtube.com/watch?v=u-ZTuQDeGmU



https://www.youtube.com/watch?v=YawV6hXLbgU



https://www.youtube.com/watch?v=YNHyPHmBnDg

Ένα adventure με αλα Scumm interface και αντλώντας θεματολογιά απο την κλασική ρετρό Scifi τηλεοπτική σειρά του BBC "Blake's 7"" ετοιμάζεται για τους Βρετανούς Oric .


https://www.youtube.com/watch?v=SSJUDZ9_hAg



https://www.youtube.com/watch?v=iDQZTKdoiyA
Game by José María "Chema" Enguita
Character Design and Animations by José A. "Jojo 073" González
Development Tools by Jérome "Jede" Debrune, Mickaël "Dbug" Pointier, Fabrice "Euphoric" France
The Game

In this game you play the role of Roj Blake, a content citizen living in one of the many domed cities in Planet Earth, under the Terran Federation Government. From the beginning you’ll learn that something is not as it should be. You often have nightmares and start to worry about your family, who are supposed to live in an outer colony, while you work here for 10 years in exchange.

A friend of yours, Ravella, will introduce you to a much more cruel reality, which will make you reconsider who you are, your own past, and your future.



Explore, enjoy yourself, and live the story that unfolds as you advance. Patience, perseverance and imagination are the keys to solve some the puzzles and make Blake start a journey that will make him become a legend.

The legend of Blake’s 7.

Blake's 7 - The Oric Game : Ένα αλά Scumm (Maniac Mansion ) δηλαδή graphic adventure με point-and-click interface για Oric1(48k) που αντλεί το σενάριο από μια κλασσική retro sci fi τηλεοπτική σειρά του BBC το Blake's 7 * .
Εκρηκτικός συνδιασμός αν ο μάγειρας είναι εξίσου ικανός στην επιμέρους προετοιμασία των υλικών όσο και στο δέσιμο/ ψήσιμο τους μαζί .

* ( Το Space:1999 για Oric1 θα πρέπει να αποτέλεσε έμπνευση ως προς την κατεύθυνση που επέλεξε να κινηθεί σεναριακά)


D/load :arrow: Blake's 7 - The Oric Game (Oric48k)

Προέλευση :arrow: http://www.defence-force.org/index.php? ... me=blakes7
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Nemo έγραψε: Blake's 7 - The Oric Game : Ένα αλά Scumm (Maniac Mansion ) δηλαδή graphic adventure με point-and-click interface για Oric1(48k) που αντλεί το σενάριο από μια κλασσική retro sci fi τηλεοπτική σειρά του BBC το Blake's 7 * .
Εκρηκτικός συνδιασμός αν ο μάγειρας είναι εξίσου ικανός στην επιμέρους προετοιμασία των υλικών όσο και στο δέσιμο/ ψήσιμο τους μαζί .

* ( Το Space:1999 για Oric1 θα πρέπει να αποτέλεσε έμπνευση ως προς την κατεύθυνση που επέλεξε να κινηθεί σεναριακά)


D/load :arrow: Blake's 7 - The Oric Game (Oric48k)

Προέλευση :arrow: http://www.defence-force.org/index.php? ... me=blakes7
Scumm like game, σε 48 KBytes και color clashed 8χρωμία; Loving it!
Μου άρεσαν τα γραφικά -εικαστικώς και τεχνικώς- η παρουσίαση, ο ήχος, ο χειρισμός, το memory management, το documentation. Απίθανη παραγωγή από τους Defence Force. Φροντίστε να ρίξετε μια ματιά και στις υπόλοιπες δουλειές τους.

Για τον Geoanas παίζει και σε real disk και σε HxC flavor, για τους λοιπούς, ας δοκιμάσουν σε Oricutron, παίζει μια χαρά... :)
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:

https://www.youtube.com/watch?v=qtMgpII24ZA



Chibi Akuma's (CPC6128) ένα Bullet hell shooter με Gothic Horror στοιχεία .

Από το official site :arrow: http://www.chibiakumas.com/download/
μπορείτε να κατεβάσετε τόσο το ίδιο το παιχνίδι (όσο και το διαθέσιμο source code του !!!)


[/img]



https://www.youtube.com/watch?v=-WoYu7u97us

Διαθέσιμο και το δεύτερο επεισόδιο του Chibi Akuma's Ep2
από το official site :arrow: http://www.chibiakumas.com/ep2/download/
(όπως και το διαθέσιμο source code του !!!)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=TO0p3qqv_jE

Code/Graphics Andy Noble
Music Paul Tankard
Oι βετεράνοι Andy Noble και Paul Tankard στο halloween ερώτημα των ημερών "trick or treat" κερνάνε
:arrow: cookie(C64)



https://www.youtube.com/watch?v=v8f_u6hSPzo

Code/Graphics/Design Anthony Stiller
Music/Directory Art Vanja Utne
Από την άλλη Anthony Stiller και Vanja Utne της Pond/Privy Software στο ίδιο ερώτημα "trick or treat"
αποκρίνονται "περί ορέξεως ....
Petunia Pickle's Pumpkin(C64) Preview


Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Twinlight (Spectrum 128kb)

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:


https://www.youtube.com/watch?v=GCQpq8TIoxU

οπως ειχε ηδη πρoαναγγελθει δια χειρος Denis Grachev/Retro souls

:arrow: Lirus (Spectrum)


https://www.youtube.com/watch?v=wUiDq6BRb7s

Πως θα σας φαινόταν ένα αλά Deflektor*** puzzle game ***με τα ιδιαίτερα πολύχρωμα ~"καλειδοσκόπικα" γραφικά του Lirus ?

O Denis Grachev/retrosouls γνωστός στους περισσότερους από τα (Lirus,Alter Ego , DreamWalker , Multidude ,Tourmaline

,Gravibots e.t.c.) δίνει την απάντηση με το Twinlight για Spectrum 128kb

(***ενώ btw κάθε άλλο παρά το κρύβει αφού άλλωστε χρησιμοποιεί το μουσικό του

θέμα του Deflektor) .

Συστήνεται να χρησιμοποιήσετε Crt tv ή να βάλετε το lcd monitor σας να τρέξει στα 50hz .



D/load :arrow: Twinlight (Spectrum 128kb)

Παίξτε το :arrow: Twinlight online
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

^Το Chibi Akumas -πρέπει να είμαι από τους πρώτους που το κατέβασα- είναι παιχνίδι διαμάντι και ορίστε και το features list:
Exaggeration defying new features!

Simultaneous 2 Player Akuma-Action with Vampire Chibiko Ghoul Bochan!
(64k users have to make do with dual Chibiko - because your 64k systems suck! :-P *)

KeyClash free Support for 2 x 3 button joystics via TotO's Multiplay adapter

New multidirection Fire Mode! Collect enough coins then use X fire by pressing both fires together

Secret new mode on level 5! sssh! Win the game and you can play the whole game in the 'alternate mode'

Different dialog and jokes depending on characters played - 3 Different versions, Chibiko Only, Bochan only, and Chibiko+Bochan route!

5 New levels - each with a totally unique style and a big boss battle!

Last boss battle is enhanced for 256k systems with huge sprites and prerendered animation! (but still plays the same on 64 and 128k!)
New music - different for each level!

'Onscreen Insults' - comic dialog during play and before each boss battle

New and improved Cartoon sequences - over 80 cartoon screens!

Unlockable achievements on each level which reveal character screens and bio's

All new enemies with bigger sprites and better animation! even on 64k systems!

Enhanced Enemy Movement and fire patterns and new Super sized enemy projectiles.

Five new Boss characters pushing the CPC to the max with huge sprites, tons of firepower and full screen compiled sprites!

* 64k users get extra abuse in Ep2, sorry guys, but it's taken a ton of extra work to support your systems and you must be made to suffer for your tiny hardware(ooh er!) and many of the snazzy features I am adding just can't work when there's only 32k ram left after screenbuffers! so please try and buy a memory upgrade!
Το Twinlight -δεν το είχα πάρει είδηση, thanks for the heads-up Nemo- δεν έχει την ξέφρενη δράση του Lirus -puzzle game γαρ- αλλά υιοθετεί την ιδιαίτερη αισθητική του και είναι ακόμα ένα must.

Τέλος, για το Halloween είχαμε ένα ακόμα Spectrum game, το Pumpkin Poe, φτιαγμένο σε AGD, με ιδιαίτερα ρευστό animation και χειρισμό και ένα εκ-πλη-κτι-κό soundtrack, που πρέπει όλοι να απολαύσετε.

Εικόνα

Info
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

The Way of the Exploding Fist(Atari 8bit)

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=qbc-QXwSZcQ

The Way of the Exploding Fist (Atari 8bit εκτός των Atari 400/ 600XL με 16kb) : χάρη στους Frantisek "Fandal" Houra (code) & Michal "Miker" Szpilowski (μουσική) μεταφέρθηκε η έκδοση του Commodore16 στα 8-bitα Atarάκια εκτός των Atari 400 & Atari 600XL με 16KB μνήμη.

Direct d/load link :arrow: The Way of the Exploding Fist (Atari 8bit >16kb)

Official :arrow: Atariage forum thread
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Steel Ranger (C64)

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:
New year, and a new work-in-progress page!

Steel Ranger will be a Turrican / Metroid inspired action game, with adventure elements. It is a loose sequel to Hessian, with familiar gameplay but hopefully easier controls this time.

The scenario is set a few hundred years from now. As humanity began to expand its reach through the space to seek a future beyond the dying Earth, it found itself at war with the Throne Group's legacy: rebelled machines who also set their sights on conquering the galaxy, seeing themselves as the next version of mankind, superior in every way to the fragile organic lifeforms. Using a Ranger armor suit, you must confront extreme combat on the machines' home planet in hope of turning the tide of war.

After finishing Hessian, some time was needed to explore new tech options for a potential new C64 game. Now the exploration is over, and the choices for this game are clear. In contrast to Hessian & Metal Warrior games, this game will utilize 2x2 char blocks to allow more precision and freedom in building the game world, as well as speeding up background collision checks, since they are done on a per-block basis, without needing to drill down to the char level. Potential downside will be increased memory / disk use. Like Hessian, Steel Ranger will run at 50Hz with color-per-char backgrounds, but the scrolling is freedirectional for a smoother feel, and faster scrolling when needed. The aim is to be compatible with both PAL & NTSC, though on NTSC slowdown could occur more easily in heavy action sequences.

The game scenario needed some thinking as well. The original plan was a direct sequel to Hessian, picking up from where the story of the game left off, but that got abandoned as stronger inspiration came from an unexpected direction: the idea to write Turrican fanfiction for NaNoWriMo 2017. This idea mutated quickly into original fiction and something that felt very inspiring and suitable also for a game. Of course, considering how Turrican is one of the most "holy" games on the C64, getting inspiration from it sets the bar for quality rather high!

Unlike Turrican, this game too will use sprite bullets instead of char bullets, to preserve the fidelity of the background at all times and allow for more colorful bullets. This means that the firepower will not be as extreme in quantity, but using large and fast moving bullet sprites the weapons should yet feel fairly powerful. Firing happens to 8 directions just like in Hessian.

Current status: player movement and weapons are done. Game world charsets and layout are in progress, using a new world editor tool which allows larger shapes (consisting of several blocks if necessary) to be edited and inserted into the world. The C64 charset is dynamically constructed as editing proceeds, discarding duplicate chars and blocks. Due to not needing to pixel human-occupied or otherwise realistic locations, the work feels more inspiring and less painful this time!



:arrow: http://cadaver.homeftp.net/wip.htm
οι ελπίδες για ένα υψηλών προδιαγραφών και προσδοκιών Turrican(/Metroid) κλώνο αναπτερώθηκαν από την ανακοίνωση για το επερχόμενο Steel Ranger από τον
Lasse(Cadaver)Öörni/Covert BitOps δημιουργού της κορυφαίας -μετά το 2000 -σειράς games για τον C64 Metal Warrior 1-4 αλλά και τα ΒOFH:Servers Under Siege ,Escape From New York με τελευταίο δημιούργημά το πρόσφατο Hessian



Εικόνα
Εικόνα


https://www.youtube.com/watch?v=dNnINkjaACM


https://www.youtube.com/watch?v=dKOxtenyGtA
Steel Ranger character creation, intro & beginning


-The game will be published by Psytronik at a date that will be announced later; it's recommended to watch their website as the release page should also go up there in the near future!

-After finishing the endings, several bugs were found almost immediately, though they weren't anything complex to fix. E.g. an enemy was left hanging in the midair due to level background changes without matching enemy repositioning, and some wrong messages were being displayed at the ammo & upgrade terminals. Bugs that require engine resident code changes are trickier, since the code is followed by some page-aligned data (sprite flipping tables) and now the engine code end is sitting almost exactly on a page boundary, meaning that if a bugfix requires the code to grow, other parts of it should be size-optimized to compensate!

-Overall, the Steel Ranger engine does its job well, and I'm satisfied with it (it's a few kilobytes smaller than Hessian's resident code + data) but in retrospect it was not a good idea to leave the story related code last, e.g. support code for NPC conversations. It ended up a bit uglier than the corresponding code in Hessian, though arguably also more powerful, as scripting sequences where characters alternate between moving and talking ended up being straightforward to implement.

-Disk side space is sitting at 2 blocks free, by using slightly illegal means of also using the directory track for file data. The final publisher + end credits are likely to take the remaining free space.
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Profanation 2: Escape from Abu Simbel(CPC)

Δημοσίευση από Nemo »



https://youtu.be/9BPdMJbnICk
Code:JGNavarro
Graphics and mapping: LordFred
Music and FX: McKlain
Screen loading: SAD1942

Long jump: Q / CURSOR ↑ / JOY ↑ / JOY Fire 2
Short jump: A / CURSOR ↓ / JOY ↓ / JOY Fire 1
Left: O / CURSOR ← / JOY ←
Right: P / CURSOR → / JOY →
Exit the menu: [ESC]

Direct Download link :arrow: "Profanation 2: Escape from Abu Simbel"(CPC) σε DSK format &&& σε CDT format

ενώ είναι διαθέσιμος και ο :arrow: source code του παιχνιδιού

Οfficial site :arrow: https://www.4mhz.es/profanation-2-escap ... 14a7d42e0d
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Guess the system! :D



Δυστυχώς μόνο σε demo προς το παρόν...
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Ace έγραψε:Guess the system! :D



Δυστυχώς μόνο σε demo προς το παρόν...


Πραγματικά πολύ δυσάρεστο είναι βέβαια αυτό που ανέφερε ο workflow o coder του (/των)
Demo στην σελίδα του στην σχετική pouet σελιίδα του Demo .

>>> http://www.pouet.net/prod.php?which=72271

Οτι δηλαδή
ένα Sotb παιχνίδι με αυτό το parallax scrolling δεν θα ήταν δυνατό ακόμα και στον Amstrad Plus/ GX4000 .


5 years after my1st trial/preview on CPC6128 :)

@sim, Devilmarkus, all
This is a demo - not a POC for a game. A game with such quality (on sound and parallax scrollings) is not possible.


Part of the demo is cheating.
Think about it: a small one-screen intro... on a 512KB cardridge!?
As the best example, all played notes from the original MOD were generated and saved to rom: 368KB!
More than 1/3 of cputime during the show is spent by copying samples from rom to ram to be played.
Others cheats are: 52KB (out of 64KB) ram dedicated to screen (incl. 16KB just for the small wall scroll at bottom),
generated code in rom for balloons and moon, generated code for delta-packing animations in sprite,...
512KB were full quickly!

Part of the demo is not cheating.
From the nfo: promote Amstrad GX4000 as one of the most powerful 8bit platforms.
That's it: GX4000 is just too powerful! ;)
There's no cheat there, I'm using standard features from the hardware:
* dma-AY on 3 channels
* 4096 colors - palette: 16 for background + 15 for sprites
* colorful sprites - which are zoom-able (watch those trees)
* 1-pixel H/V scroll
* splitscreens & programmable scanline interruptions
From the nfo again: that's an easy job to show that GX4000 is not the crap most of people were lauhging at.



Να υπενθυμίσουμε βέβαια ότι
ανεξάρτητα από αυτό -ότι δεν μπορεί να φτιαχτεί αντίστοιχης ποιότητας SOTB παιχνίδι-
δεν παύει να είναι πολύ εντυπωσιακό demo για τους Amstrad 6128 Plus/ GX4000
μηχανημάτων που btw που βγήκαν το 1990 .

Δηλαδή 1 χρόνο μετά τον Atari STE(1989)
,3 χρόνια μετά την Amiga 500 (1987)
,5 χρόνια μετά από Amiga1000 & Atari ST (1985)
και 8 χρόνια μετά ΖΧ Spectrum και Commodore 64 (1982)
.

και ήταν για τους Αmstrad CPC ότι ήταν η Αmiga 1200 για την Amiga 500 ή ο STE για τον αρχικό AtariST δηλαδή ένας ~6128 AGA/STE .
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Guess the system vol.2!



(Ghosts 'n Goblins, για τους μη έχοντες καλή σύνδεση) :P
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:

https://www.youtube.com/watch?v=wtCbBGfyyAE
Preview of my upcoming game Xelda.
A rather large scale game for the 128k speccy.
8 upper world levels and 3 dungeons.
192 screen in all.
Loadable by a standard 128k Speccy on cassette.
....
it is however written with the Mojon Twins MK2 Engine .....
....
I plan on releasing the source code publicly when the project is finished. Since the game logic is scripted, anyone should be able to take the script and modify it to their own needs, so creating sequels should be relatively easy (with my commented source).
Xelda , zelda clone για Spectrum128k(Andrew Dansby)



https://www.youtube.com/watch?v=Xl2VaNbsXuU


Xelda, Quest for the Golden Apple (Spectrum 128k) φτιαγμένο με την Mojon Twins MK2 game engine το οποίο πήρε ένα χρόνο στον δημιουργό του Andrew Dansby -πρόκειται για το πρώτο του μόλις παιχνίδι- ενώ ξεκίνησε στα πλαίσια πειραματισμού με την MK2 engine .
Το αποτέλεσμα ένα παιχνίδι (τελικά) με 202 screens(144 upper world screens 48 lower world screens 10 in-house screens ).

D/load :arrow: Xelda, Quest for the Golden Apple (Spectrum 128k)

D/load :arrow: manual

Official site :arrow: http://andyspeccysite.simplesite.com/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=w-UbtZOu6r0
I am currently developing a zombie shooter for the Atari Jaguar.
I prepared a short one level demo for playtesting at E-Jagfest 2017.
Below is the current work in progress build for folks at home to try out.
This one level demo isn't very much different from what was shown at E-Jagfest 2017 by Nick.

CONTROLS:
D-pad Move crosshair
C button Start game from title screen (DO NOT PRESS THIS DURING GAMEPLAY AS IT WILL RESET YOUR SCORE)
B button Fire
A button RELOAD

Direct d/load link JagΖombies(Jaguar) short one level demo jagzombies_ABS.abs ή jagzombies_ROM.rom

Σχετικό :arrow: Αtariage forum thrtread


///////////////



https://www.youtube.com/watch?v=RSS1xjJcDfc


Kαι το πρώτο gameplay videopreview του "The Last Strike"(Jaguar)
All code by Lawrence Staveley
Audio engine by U235
Music by h0ffman and MsG-RG
Logo and full screen artwork: Sonik
Sprite animations by TikiPOD Ltd
Σχετικό :arrow: Αtariage forum thrtread
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση