Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Οτιδήποτε εκτός θέματος εδώ.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Aviator Arcade II (C64) preview

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
From my short play through of the game it is most impressive indeed, with varied enemies, fast paced 50/60fps shoot em up action and three out of ten levels available just in this preview release. What's more it is fully playable with damage, weapon and armour power ups, neat sound effects and much more that is most impressive for an early teaser of what is to come in the final release.
Listed Preview Features :
All new background and sprite graphics!
Bosses at the end of each level!
Weapon and armour power-ups!
Three difficulty levels, auto-fire and more options!
Upgraded sound and bomb effects!
High score list and options saved to disk!
PAL/NTSC and GS compatibility!
https://www.youtube.com/watch?v=2aVEq6eY25I

Aviator Arcade II (C64) preview : H συνεχεια της ομωνυμης shoot em up συμμετοχης στην προσφατη RGCD που ξεχωρισε για το με στο gameplay του κι οχι για τα gimmicks του(αν και στο δευτερο μερος ειναι σαφως βελτιωμενα τα sprites-εβαλε το χερακι του ο saulc12 (Saul Cross) σε αντιθεση με το πρωτο οπου το γραφικο μερος ειχε αναλαβει ο coder και βασικος δημιουργος Mark Hindsbo ).

To preview περιεχει 3 απο τα 10 συνολικα levels που αναμενεται να εχει το full game.

Oι φιλοδοξιες των δημιουργων ειναι μεγαλες και δεν το κρυβουν.
When finished, we hope that AVIATOR ARCADE II will be one of the best vertical shoot-em-up games available for the Commodore 64, offering players a console quality arcade experience on the humble 8-Bit home computer
D/load :arrow: Aviator Arcade II (C64) preview

Official site :arrow: http://rgcddev.itch.io/aviator-arcade-ii




https://www.youtube.com/watch?t=290&v=gnXs7uYD4R8

Ενα ενδιαφερον video συγκρισης του Aviator Arcade VS Aviator Arcade 2


https://www.youtube.com/watch?v=2aVEq6eY25I
The end is near! All 10 levels are completed as is the menu.
Just last few things on end-sequence and then assembling it all on cartridge.
To celebrate here is the promised video clip of level 8.


Πρόγευση του level 8 του επερχόμενου Aviator Arcade II για το C64
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=qaxzdpPvGdU

International Karate Ultimate 1.1 (C64) με πολλά extras όπως νέα background &&&8
new levels, bringing the total to 16;
new screensaver;
choice of game speed;
remix of the famous composition of Rob Hubbard;
mode for two players with an infinite number of rounds;
choice of colors for both players;
the ability to remove the time limit in single mode;
the ability to choose not the white, but the other belt at the start, thereby increasing the complexity of the game;
the ability to skip mini-games;
the opportunity to give one of the players a head start on the won rounds;
as well as a bunch of other settings.
////
1.1 version updates:
Correct IK+ tribute easter egg music (reported by Yogibear)
Correct flickering pixels on Dubai and London (reported by q0w)
Correct JOY1 and keyboard clash in 2 player mode (reported by Flexman, fixed by q0w)
D/load :arrow: International Karate Ultimate 1.1 (C64)
D/load :arrow: International Karate Ultimate 1.1/easyflash (C64)


///////////////////////////////////////

Nemo έγραψε:Εικόνα

preview του Oolong για τον C64

>>> http://csdb.dk/release/download.php?id=155002

Βtw Oolong ειναι
(εκτος απο κινεζικο τσαι,και τον γουρουνομουρη απο το Dragon Ball) ,
ο κυριος χαρακτηρας του Yie-Ar Kung Fu .


https://www.youtube.com/watch?v=expCEodznCY
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:

https://www.youtube.com/watch?v=i_TAJgPgai8

Bosconian (Atari 8bit) preview του κλασσικού arcade το οποίο αναπτύσει ο Janusz "shanti77" Chabowski

Direct D/load link Bosconian (Atari 8bit) preview


Εικόνα



https://www.youtube.com/watch?v=MziA1un09yE


Ο Janusz "shanti77" Chabowski (& Michal "Miker" Szpilowski στον ηχητικό τομέα) - στα πλαίσια της Silly Venture 2017
έκανε διαθέσιμη -μετά από καμιά 30αριά W.I.P. εκδόσεις- την τελική έκδοση του μεταφοράς του classic της Namco, Bosconian ( 1981)

σε Pal/Ntsc 64k 8 bitους Atari ,
ενώ για 128Κ έχουν το bοnus των digitised εφέ ( &High Score Cafe)


Το κατεβάζετε σε ένα αρχείο με τις από εδώ
:arrow: :arrow: :arrow: Bosconian Atari 8 bit Pal/Ntsc, 64Κ/128Κ versions

Σχετικό Atariage forum thread :arrow: http://atariage.com/forums/topic/254670 ... ts/page-17
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από GeoAnas »

Τώρα τελευταία, τα πάντα με "σπρώχνουν" ώστε να βγάλω τον Atari 800 XL από την κούτα και να κάτσω να ασχοληθώ λίγο σοβαρά μαζί του. Τι κι αν έχω καμιά δεκάδα άλλα εξαιρετικά projects για να δοκιμάσω / ολοκληρώσω; Τι κι αν έχω 3 C64 στον πάγκο για επισκευές;
...Χμμμ...
Τίποτα δεν θα με σταματήσει! Σήμερα νομίζω ότι το παραπάνω νέο ήταν η καλύτερη αφορμή! Thanks Nemo για την έγκαιρη και ταχύτατη ενημέρωση!...Σου χρωστάω χάρη! ;-)
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Steel Ranger (C64)

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε: New year, and a new work-in-progr
Nemo έγραψε:ess page!

Steel Ranger will be a Turrican / Metroid inspired action game, with adventure elements. It is a loose sequel to Hessian, with familiar gameplay but hopefully easier controls this time.

The scenario is set a few hundred years from now. As humanity began to expand its reach through the space to seek a future beyond the dying Earth, it found itself at war with the Throne Group's legacy: rebelled machines who also set their sights on conquering the galaxy, seeing themselves as the next version of mankind, superior in every way to the fragile organic lifeforms. Using a Ranger armor suit, you must confront extreme combat on the machines' home planet in hope of turning the tide of war.

After finishing Hessian, some time was needed to explore new tech options for a potential new C64 game. Now the exploration is over, and the choices for this game are clear. In contrast to Hessian & Metal Warrior games, this game will utilize 2x2 char blocks to allow more precision and freedom in building the game world, as well as speeding up background collision checks, since they are done on a per-block basis, without needing to drill down to the char level. Potential downside will be increased memory / disk use. Like Hessian, Steel Ranger will run at 50Hz with color-per-char backgrounds, but the scrolling is freedirectional for a smoother feel, and faster scrolling when needed. The aim is to be compatible with both PAL & NTSC, though on NTSC slowdown could occur more easily in heavy action sequences.

The game scenario needed some thinking as well. The original plan was a direct sequel to Hessian, picking up from where the story of the game left off, but that got abandoned as stronger inspiration came from an unexpected direction: the idea to write Turrican fanfiction for NaNoWriMo 2017. This idea mutated quickly into original fiction and something that felt very inspiring and suitable also for a game. Of course, considering how Turrican is one of the most "holy" games on the C64, getting inspiration from it sets the bar for quality rather high!

Unlike Turrican, this game too will use sprite bullets instead of char bullets, to preserve the fidelity of the background at all times and allow for more colorful bullets. This means that the firepower will not be as extreme in quantity, but using large and fast moving bullet sprites the weapons should yet feel fairly powerful. Firing happens to 8 directions just like in Hessian.

Current status: player movement and weapons are done. Game world charsets and layout are in progress, using a new world editor tool which allows larger shapes (consisting of several blocks if necessary) to be edited and inserted into the world. The C64 charset is dynamically constructed as editing proceeds, discarding duplicate chars and blocks. Due to not needing to pixel human-occupied or otherwise realistic locations, the work feels more inspiring and less painful this time!



:arrow: http://cadaver.homeftp.net/wip.htm



οι ελπίδες για ένα υψηλών προδιαγραφών και προσδοκιών Turrican(/Metroid) κλώνο αναπτερώθηκαν από την ανακοίνωση για το επερχόμενο Steel Ranger από τον
Lasse(Cadaver)Öörni/Covert BitOps δημιουργού της κορυφαίας -μετά το 2000 -σειράς games για τον C64 Metal Warrior 1-4 αλλά και τα ΒOFH:Servers Under Siege ,Escape From New York με τελευταίο δημιούργημά το πρόσφατο Hessian





https://www.youtube.com/watch?v=dKOxtenyGtA
Steel Ranger character creation, intro & beginning


-The game will be published by Psytronik at a date that will be announced later; it's recommended to watch their website as the release page should also go up there in the near future!

-After finishing the endings, several bugs were found almost immediately, though they weren't anything complex to fix. E.g. an enemy was left hanging in the midair due to level background changes without matching enemy repositioning, and some wrong messages were being displayed at the ammo & upgrade terminals. Bugs that require engine resident code changes are trickier, since the code is followed by some page-aligned data (sprite flipping tables) and now the engine code end is sitting almost exactly on a page boundary, meaning that if a bugfix requires the code to grow, other parts of it should be size-optimized to compensate!

-Overall, the Steel Ranger engine does its job well, and I'm satisfied with it (it's a few kilobytes smaller than Hessian's resident code + data) but in retrospect it was not a good idea to leave the story related code last, e.g. support code for NPC conversations. It ended up a bit uglier than the corresponding code in Hessian, though arguably also more powerful, as scripting sequences where characters alternate between moving and talking ended up being straightforward to implement.

-Disk side space is sitting at 2 blocks free, by using slightly illegal means of also using the directory track for file data. The final publisher + end credits are likely to take the remaining free space.


https://www.youtube.com/watch?v=HAZBTg24_GQ
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Gunfright Preview για τα Atari 8bit

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:
Ο Mariuszw μετα τα Great Escape Fairlight: A Prelude (WIP), Bobby Bearing(WIP),Total Eclipse(WIP) συνεχιζει ακαταπαυστα αυτη τη φορα με το WIP του port του Saboteur (μεσω C64) στα 8bitα της Atari
......


Εικόνα


To Pentagram (Ultimate) το 4o και τελευταιο της Sabreman σειρας παιχνιδιων ενα απο τα αγαπημενα παιχνιδια του Mariusz "mariusz" Wojcieszek ,ο οποιος κανει την υπερβαση και μετα απο 5 C64>Atari 8bit ports ,μεταφερει ενα παιχνιδι απο τον Spectrum ,το οποιο ειναι WIP .

D/load link :arrow: Pentagram (Atari 8bit) WIP

Σχετικο Αtariage Thread
https://atariage.com/forums/topic/24732 ... pentagram/


Ενω προς τερψη οσων ασχολουνται με αναλογα projects

εκανε διαθεσιμο τον Z80 -> 6502 recompiler που ανεπτυξε για την δημιουργια Pentagram port

οπως και τα


For those interested in development, I included source code:
- pg_disassembly.txt:
Pentagram disassembly found here: http://retrospec.sgn.net/users/nwalker/filmation/
- z80.asm: defines and routines used by Z80 recompiler
- spectrum.asm: defines and routines used to emulate Spectrum I/O on Atari (at this moment screen, keyboard, joystick and buzzer are emulated, colours are not)
- pentagram_atari.asm: Atari 6502 code of Pentagram
- pg.asm: main asm file, assemble it with MADS to create game executable
Εικόνα



O Mariusz "Mariusz" Wojcieszek εκανε διαθεσιμη το περασμενο Σαβ/κο την τελικη εκδοση του παιχνιδιου η οποια εντωμεταξυ εχει γινει ταχυτερη ,ενω εμπεριεχει trainer , μουσική (by Michal "Miker" Szpilowski) ,loading screen/επιχρωματισμος γραφικων (by Jose Pereira) και προαπαιτει 8bito Atari με 64ΚΒ μνημη ,ενω ειναι διαθεσιμος και ο πηγαιος κωδικας .

D/load :arrow: Pentagram (Atari 8bit) final release

:arrow: Atariage Forums thread




Εικόνα


https://www.youtube.com/watch?v=VcJdUJ9qVOs


Here is preview version of my next game for Atari 8bit: Gunfright. This is ported from Spectrum, using my Z80 -> 6502 recompiler. Current version is playable, and (hopefully all) bugs are found and fixed. There are graphics glitches (no display of bullets in cartridge, incorrect display of lives, glitches on title screen) - they all are caused by Spectrum attribute used in these places which are not yet redone for Atari. The speed is also slightly worse than Spectrum original. Game features original music and sound effect (with the exception of footsteps sound which was affecting performance too much), but this will be likely replaced with proper Pokey sounds in final version.

I am also releasing current source code if you are interested how it was done.

Mariusz.







https://www.youtube.com/watch?v=DUPetJUIAz4


Kαι η τελική 1.1 έκδοση του Gunfright για τα Atari 8bit από τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek (με την συνδρομή των Jose Pereira στα γραφικά και του commodor-ά Saul Cross στον ηχητικό τομέα).



Προαπαιτεί 64kb ,δουλεύει σε PAL και NTSC υποστηρίζει Ataris CPU-upgrades properly ενώ εμπεριέχει trainer για τους πιο βιαστικούς(/φυγόπονους).

D/load :arrow: Gunfright - Final 1.1 version (Atari 8bit 64kb)

:arrow: Gunfright - Final version (Atari 8bit ) Source code

Σχετικό :arrow: Αtariage forum thread

Εικόνα

Εικόνα

Υ.Γ.

H τελική έκδοση μπορεί άργησε αρκετά σε σχέση με την preview -~9 μήνες- και "ταλαιπώρησε" τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek
with Gunfright I have very annoying problem that code used cmp/rol instructions and I forgot that carry flag has inverted polarity between Z80 and 6502 for comparison/subtraction. Then you need to optimize code size - automatic translation create code 2x as big, and since original code had ~14KB, translated code used whole ram leaving no space for Atari specific code. Last, but not least, you need to optimize the game - with Gunfright it was a quite a lots of work, as they optimized every piece of code which did rendering, erasing and copying to achieve good performance, and I had to do the same for 6502 (just compare speed of preview version posted last year with speed of final release)
αλλά αυτό
. But I really enjoyed whole process and I certainly want to continue with other Z80 -> 6502 conversions.
προς τέρψη όλων μας δεν φαίνεται ουδόλως να είναι κάτι που θα τον κάνει να τα βάλει κάτω .



https://www.youtube.com/watch?v=K7yUmVk4ro4

To νέο Atari 8bit Port χτύπημα του Mariusz "Mariusz" Wojcieszek
-με τον José Pereira στα graphics-
είναι όπως προαναγγέλθηκε μέσω screenshots το Skool Daze.
Ως βάση για την μεταφορά χρησιμοποιήθηκε η C64 version
εκτός από τα background graphics που χρησιμοποιήθηκαν αυτά της ZX Spectrum version.

Ως είθισται/όπως και τα προηγούμενα port
-προαπαιτεί 64KB of RAM
-είναι διαθέσιμο για PAL & NTSC .

D/Load :arrow: Skool Daze (Atari 8 bit) 64KB of RAM

:arrow: Σχετικό Αtariage forum thread
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:
Καλο ειναι να παρετε προληπτικα μια ασπιρινουλα μια και προστατευει απο εγκεφαλικα :P :twisted:
(οσοι παλι εχετε προβληματα με το στομαχι προτιμηστε αυτη που διαλυετε στο εντερο με λιγο γιαουρτακι )



https://www.youtube.com/watch?v=BxvugyJ ... e=youtu.be
Εικόνα
Finally, after some weeks of hard work and a lot of help with graphics and music through Protovision, I finished a playable demo version, that was released today. Some functions are still missing, but I need quite a lot of savegames from later points in the game now to find bugs and implement the missing features appropriately. That may take some time, but I think playing the demo is already some fun.

Τhere is a development page now online that will contain future updates and also the download:

http://www.protovision.games/developmen ... anguage=en

The long-term goal is of course to have a free version of a Civilization-like game on the C64 and have the code openly available.
O Fabien Hartel ενώ ολοκληρώνει σιγά σιγά το θαύμα του , μας δίνει μια γερή τζούρα (κάποιους λίγους μπορεί να τους ενοχλήσει ο καπνός :twisted: :lol: )
από το 8-bit Civilizations (C64).
( ελπίζoντας παράλληλα έτσι -ως ενδυνάμει playtesters- να τον βοηθήσουμε και στην αναζήτηση bugs) .

Direct D/load link : 8-bit Civilizations(C64) Demo :arrow: σε D64 μορφή και :arrow: σε D81 μορφή
Μετά το Planet X2 του The 8-Bit-Guy/David Murray για C64
και το επερχόμενο 8-bit Civilizations(C64) του Fabien Hartel




https://www.youtube.com/watch?v=kYZbbdkTJ54
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Sam's Journey ( C64 )

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=1uHys7Vr-FY

https://www.protovision.games/shop/prod ... anguage=en
Game Features:

- Classic 8-Bit Platform Action
- Very colorful Graphics
- Fast Free-Directional Scrolling
- Many Basic Moves Plus Climbing And Swimming
- 6 Special Costumes With Additional Skills
- 3 Overworld Maps
- 27 Huge Levels With Multiple Sections
- 2000 Screens To Be Explored
- 14 Different Graphical Settings
- 19 Beautiful Tunes
- Sound Effects
- Hidden Items To Be Found
- Secret Passages To Be Discovered
- Checkpoint System
- Savegame Option, also on Cartridge
:arrow: https://www.protovision.games/shop/prod ... anguage=en
:arrow: https://www.protovision.games/shop/prod ... anguage=en
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Τρο-με-ρό φαίνεται! Άιντε να δούμε πώς θα στριμώξουμε κι αυτό, στα έξοδα αυτού του μήνα... :(
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Batman Group has already completed the 4 tables of the conversion to # CPC of the mythical 'Pinball Dreams
https://twitter.com/BATMAN_GROUP
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Jack the nipper για τα Atari 8bit

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε: Ο Mariuszw μετα τα Great Escape Fairlight: A Prelude (WIP), Bobby Bearing(WIP),Total Eclipse(WIP) συνεχιζει ακαταπαυστα αυτη τη φορα με το WIP του port του Saboteur (μεσω C64) στα 8bitα της Atari
......


Εικόνα


To Pentagram (Ultimate) το 4o και τελευταιο της Sabreman σειρας παιχνιδιων ενα απο τα αγαπημενα παιχνιδια του Mariusz "mariusz" Wojcieszek ,ο οποιος κανει την υπερβαση και μετα απο 5 C64>Atari 8bit ports ,μεταφερει ενα παιχνιδι απο τον Spectrum ,το οποιο ειναι WIP .

D/load link :arrow: Pentagram (Atari 8bit) WIP

Σχετικο Αtariage Thread
https://atariage.com/forums/topic/24732 ... pentagram/


Ενω προς τερψη οσων ασχολουνται με αναλογα projects

εκανε διαθεσιμο τον Z80 -> 6502 recompiler που ανεπτυξε για την δημιουργια Pentagram port

οπως και τα


For those interested in development, I included source code:
- pg_disassembly.txt:
Pentagram disassembly found here: http://retrospec.sgn.net/users/nwalker/filmation/
- z80.asm: defines and routines used by Z80 recompiler
- spectrum.asm: defines and routines used to emulate Spectrum I/O on Atari (at this moment screen, keyboard, joystick and buzzer are emulated, colours are not)
- pentagram_atari.asm: Atari 6502 code of Pentagram
- pg.asm: main asm file, assemble it with MADS to create game executable
Εικόνα



O Mariusz "Mariusz" Wojcieszek εκανε διαθεσιμη το περασμενο Σαβ/κο την τελικη εκδοση του παιχνιδιου η οποια εντωμεταξυ εχει γινει ταχυτερη ,ενω εμπεριεχει trainer , μουσική (by Michal "Miker" Szpilowski) ,loading screen/επιχρωματισμος γραφικων (by Jose Pereira) και προαπαιτει 8bito Atari με 64ΚΒ μνημη ,ενω ειναι διαθεσιμος και ο πηγαιος κωδικας .

D/load :arrow: Pentagram (Atari 8bit) final release

:arrow: Atariage Forums thread




Εικόνα



https://www.youtube.com/watch?v=VcJdUJ9qVOs






https://www.youtube.com/watch?v=DUPetJUIAz4


Kαι η τελική 1.1 έκδοση του Gunfright για τα Atari 8bit από τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek (με την συνδρομή των Jose Pereira στα γραφικά και του commodor-ά Saul Cross στον ηχητικό τομέα).



Προαπαιτεί 64kb ,δουλεύει σε PAL και NTSC υποστηρίζει Ataris CPU-upgrades properly ενώ εμπεριέχει trainer για τους πιο βιαστικούς(/φυγόπονους).

D/load :arrow: Gunfright - Final 1.1 version (Atari 8bit 64kb)

:arrow: Gunfright - Final version (Atari 8bit ) Source code

Σχετικό :arrow: Αtariage forum thread

Εικόνα

Εικόνα

Υ.Γ.

H τελική έκδοση μπορεί άργησε αρκετά σε σχέση με την preview -~9 μήνες- και "ταλαιπώρησε" τον Mariusz "Mariusz" Wojcieszek
with Gunfright I have very annoying problem that code used cmp/rol instructions and I forgot that carry flag has inverted polarity between Z80 and 6502 for comparison/subtraction. Then you need to optimize code size - automatic translation create code 2x as big, and since original code had ~14KB, translated code used whole ram leaving no space for Atari specific code. Last, but not least, you need to optimize the game - with Gunfright it was a quite a lots of work, as they optimized every piece of code which did rendering, erasing and copying to achieve good performance, and I had to do the same for 6502 (just compare speed of preview version posted last year with speed of final release)
αλλά αυτό
. But I really enjoyed whole process and I certainly want to continue with other Z80 -> 6502 conversions.
προς τέρψη όλων μας δεν φαίνεται ουδόλως να είναι κάτι που θα τον κάνει να τα βάλει κάτω .



https://www.youtube.com/watch?v=K7yUmVk4ro4

..... Skool Daze.


D/Load :arrow: Skool Daze (Atari 8 bit) 64KB of RAM


https://www.youtube.com/watch?v=4JocX5RGQDA


Controls:

Joystick Left / Right / Up / Down & Fire. (Fire & Up - Jump)

Keyboard 1 & 2 - Pick Up/Drop
ENTER - Enter Door
H - Pause On/Off
M - Toggle in-game music on/off
Q - Quit

Η πρωτοχρονιάτικη έκπληξη -Atari 8bit Port του Mariusz "Mariusz" Wojcieszek
-με την συνδρομή του Terrence "Tezz" Derby -την οποία
"Both Mariusz and I have worked on the game for the past few months, preparing for this release by the end of 2017. A considerable amount of time has been spent rewriting the sprite / screen engine for a significant increase in game performance compared to the other platforms ", highlights Derby.
και ετοίμαζαν επιμελώς στοχεύοντας στο να την κανουν διαθέσιμη στην αλλαγή του χρόνου ,είναι το Jack the nipper.

Ως βάση για την μεταφορά χρησιμοποιήθηκε η Spectrum version
εκτός από τα music/sound effects που χρησιμοποιήθηκαν αυτά της Amstrad CPC version.

Ως είθισται/όπως και τα προηγούμενα port
-προαπαιτεί 64KB of RAM
-είναι διαθέσιμο για PAL & NTSC .

Ενώ θα υπάρξει και extra version για τους κατόχους 128 Kb RAM, την οποία θα εκμεταλύεται γαι να cachάρει τα pre-displaced / reflected sprites με ανάλογα κέρδη στην ταχύτητα του παιχνιδιού.

D/Load :arrow: Jack the nipper (Atari 8 bit/ 64KB0

:arrow: Σχετικό Αtariage forum thread

Εικόνα


////////////

Εικόνα
Features:

-5 levels of hard hack and slash ninja fighting
-Multiple commands and moves ( actually without external keys ) for attack, jump, magic fire whirlwind and harpoon, with joystick and single button!

H τρεχούσα ΖΧdev επιφυλάσει για τα spectrums μεταξύ άλλων το Ninja Gaiden Shadow ,την μεταφορά/conversion του Ninja Gaiden Shadow για Gameboy που αποτέλεσε
το 3ο παιχνλιδι της σειράς Ninja Gaiden και prequel του πρώτου για Nes -και τα δυο 2d platforms-
σε αντίθεση το με το Shadow Warriors -το 2ο παιχνίιδι της σειράς Ninja Gaiden - και μοναδικό μέλος που είδαμε να μεταφέρεται από τα arcade στα 8bit που ήταν 2.5D .

:arrow: http://zx-dev-conversions.proboards.com ... darkhorace

//////////////////////////////



https://www.youtube.com/watch?v=dPHnZObKWoY

D/load :arrow: Spooky Preview (C64) (το sprite του κεντρικού ήρωα δεν θυμίζει λίγο Braid ?)

Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από GeoAnas »

Αυτό το τελευταίο...το Spooky preview...με έκανε να αρρωστήσω!
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

:roll:
Mε εκείνη την επέκταση μνήμης για το XL θα σου περάσει ,
(ή μήπως όχι :?: ) :mrgreen:
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Jack the nipper για τα Atari 8bit

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:


https://www.youtube.com/watch?v=dPHnZObKWoY

D/load :arrow: Spooky Preview (C64) (το sprite του κεντρικού ήρωα δεν θυμίζει λίγο Braid ?)

Εικόνα

We have spoken to Johan over the past few years about the title, and each time we’ve encouraged him to continue and try to pick up the drive to finish the extemely promising title. We have resisted adding the title to the archive given that there was still a chance it could be finished. The game was started around 7-8 years ago and has been come back to on numerous occasions.

This year was different, and Johan has told us to just go ahead and put the final preview into the archives. The game shows a very ‘Braid’ looking main character, who with his hi-res overlay, looks amazing and animates very well. The backgrounds I thought were done with extended background mode, but they are actually standard multi-colour hi-res (though Johan planned to do ECM at a later stage). They are wonderfully atmospheric, with a few enemies that you can shoot.

There is not a huge amount to do just yet, apart from explore the multi-directional scrolling areas of the castle environment at this stage, but it is a great indication of what a fantastic game this really could be. The problem is that Johan has kept losing motivation with the game, and has never been fully sure what the full direction of the game should be.

The good news is that Johan is still open for the game to be continued, but needs someone to help give motivation and ideas to further progress the game. So rather than a graveyard entry, we want this potentially to be an advert for something that could be more. Possibly code and artistic assistance to take the game forward. If anyone is interested, please contact me and I can forward your details to Johan.

It would be a shame to see this one die. Can it be saved?


https://www.gamesthatwerent.com/gtw64/spooky/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:
Wip απο το remake του Ultima III Exodus για το the Super Nintendo απο τον πολυπραγμωνα(βλεπε Anguna για Snes) Alekmaul (χλωμο το βλεπω να ολοκληρωθει,αλλα ποτε δεν ξερεις.... )


http://www.youtube.com/watch?v=KVmnBWa8hio

Το δευτερο Video Preview του Rick Dangerous για Snes απο τον πολυπραγμωνα Alekmaul( ο οποιος εχει κανει port του Rick Dangerous σε Ds και GBA,dingoo αν δεν κανω λαθος ) , ενω το port που βασιζεται στη Foxy version -o οποιος Foxy ειχε κανει reverse enginneer διαφορα St games μεταξυ αυτων και το Rick Dangerous-.
Να και το πρωτο :arrow: Demo της Snes εκδοσης του Rick Dangerous


https://www.youtube.com/watch?v=6obIAm7U5RM


Thanks to the SGDK, I adapted my version of Rick Dangerous II on Megadrive.
All levels are in, as well as sounds.
I desperately search for music in VGM or midi format to adapt to the VGM (I have the title for now).

It remains to solve some problems of glitches in sprites and scrolling but nothing serious.

The rom will be available early next year, and I think to put a Konami code to have the CGA PC graphics
:arrow: http://www.gamopat-forum.com/t97180-ric ... -megadrive
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση