Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Οτιδήποτε εκτός θέματος εδώ.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:

https://www.youtube.com/watch?v=8rMvJOVGIbg



https://www.youtube.com/watch?v=8QbHZPN4zBA

Μετά το Limbo και Little Big Planet στο C64 ?

(Βέβαια κρατάμε μικρό καλάθι πάντα )


https://www.youtube.com/watch?v=u4IpyQV1wLQ

Btw φασούλι το φασούλι γεμίζει το μικρό πάντα καλάθι...



https://www.youtube.com/watch?v=nY4nt60cBqE
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=l8kGf5ZVGBg
I am pleased to announce that 8bit-slicks, a cross-platform online racing game for the C64 and Atari XL/XE, will be released in the first half of 2018.

The game features up-to 4 players (local and online), 10 maps, and a competitive ranking ladder. It is compatible with the RR-Net and DragonCart hardware for online play (VICE and Altirra emulation is compatible).

The IP65 network code is very light actually, almost no speed difference with local mode.

The game runs at about 30FPS in 2 player, 21FPS in 3 player, 15FPS in 4 player mode. Main slow down comes from the navigation code, which ensures that player don't try to find shortcuts around the track... I need to optimize that.

Register your account now, as I will release the game through a closed beta by progressively increasing the number of players, to quickly find and fix issues with the gameserver
Για όσους παλαντζάρουν μεταξύ C64 και Αtari 8 bit :twisted:

(ή και ψάχνουν ένα εύσχημο τρόπο για να "ταπώσουν" τον άσπονδο ομο-6502-γάλακτο και συμπατριώτη αντίπαλο 8bitο)

ιδού η λύση

Cross platform (C64 και Atari XL/XE) online top down racing game για μέχρι και 4 παίκτες ...

:arrow: http://8bit-slicks.com/?topic=closed-beta-register-here
:arrow: Σχετικό C64 forum thread
:arrow: Σχετικό Atari 8 bit forum thread
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από GeoAnas »

Nemo έγραψε: ...
Για όσους παλαντζάρουν μεταξύ C64 και Αtari 8 bit :twisted:
...
...μα ποιοι να 'ναι αυτοί? Ποιοι να 'ναι? :wink:

Πλάκα - πλάκα πολύ ωραία ιδέα. Για κάτι τέτοια συζητούσαμε με αφορμή το SuperKernal και τις δικτυακές του δυνατότητες (ελέω έλλειψης RR-Net) αλλά ...χμμ...δεν ξέρω...
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

SILVER VALLEY (SMS)

Δημοσίευση από Nemo »

if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Μερικές φορές είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να σε διαψεύδεσαι (και σε χρόνο μέλλοντα) :D

Karnov έγραψε:


Ωραίο φαίνεται.. Xρησιμοποιεί περισσότερα χρώματα ή μου φαίνεται; FLI και τα λοιπά;
Nemo έγραψε:
??? http://csdb.dk/forums/?roomid=7&topicid ... allposts=1 ???
Δεν μιλαμε για σταθερες εικονες αλλωστε
_What to do with FLI ?_

Because FLI will eat up all the available processor time (no Copper :-),
it is not suitable for any action-games. Each FLI picture takes about 17 kB
of memory: not so many pictures fit on one floppy.

So, the only place for FLI is demos, intros, board-type games and maybe a GIF viewer..
:arrow: http://www.antimon.org/code/fli.txt

Αναφέρομαι σε :roll: παλιότερη απάντησή μου στον Karnov περί FLI και C64 games :roll:

σε αντιδιαστολή με την προαναγγελία ενός νέου game εγχείρηματος στο forum του Lemon64 από τον Martin "Cruser" Kristensen .

Εικόνα

My experimental game project with the working title "Happy Go Blocky".
Εικόνα

////////////////
...
that it looks better than my old attempts and even that it seems impossible. :)

Here's how it works. A second line FLI pic (bitmap with the color screen changed every 2nd line to get more colors) and a layer of 8 sprites is combined to what I call FLI overlace. Overlace is a technique invented by Crest in 1991 to combine two layers of double-pixels into what seems like hires graphics.

The mainsprite is just a standard multicolor sprite, so there are 7 left for background and enemies. But they are of course multiplexed, and I've designed the background gfx so that usually it doesn't need sprites on the same lines as the enemies.

It comes with a lot of restrictions though. No scrolling, so it will be a flip-screen game. But the flipping will be pretty fast. So far it takes about 1/3 of a second, but it might increase a bit when more features are added. And moveable objects like enemies (but not the main sprite) will mostly be restricted to horizontal movement.

So it probably looks more impressive on screenshots than IRL. I'll post a video to ruin the illusion soonish
:arrow: :arrow: :arrow: http://www.lemon64.com/forum/viewtopic. ... 711#812711

-upd-



https://www.youtube.com/watch?v=o-LUZk369qI
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Karnov
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2005 20:11
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Karnov »

Τελικά σχεδόν όλα τα απίθανα μπορούν να γίνουν στον commodore 64...
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Μέχρι το επόμενο Bomb Jack DX Beta 5 videάκι πάρτε μια γεύση του τι νέο/αλλαγές θα περιλαμβάνει ...
changes

Nicer running animation for Jack
Some new platform chars
Repaired Highscore input
Game over display
Repaired Jack/enemy positions on top platform row
Turn animations for mummy and bird (wip)
Optimized enemy AI (wip)
2 player mode (wip)


https://www.youtube.com/watch?v=7gET5Lqr348
Changes compared to Bomb Jack DX Beta 4:

2 player mode
Highscore saver
Arcade-like increasing "bomb-o-meter" (top of the screen)
New fading colors and wave design for "bomb-o-meter"
Nicer running animation for Jack
Some new platform chars
"Game over" display
Nicer Bomb Jack logo with "DX" letters
Optimized bird enemy animation
Turning animations for enemies (mummy, bird and snail)
New bonus point system for yellow enemy coins
Optimized Greece background
Optimized Germany background
Repaired Jack/enemy positions on top platform row
Repaired highscore input
Nάτο και το Bomb Jack DX Beta 5 videάκι ...
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Steel Ranger (C64)

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε: New year, and a new work-in-progress page!

Steel Ranger will be a Turrican / Metroid inspired action game, with adventure elements. It is a loose sequel to Hessian, with familiar gameplay but hopefully easier controls this time.

The scenario is set a few hundred years from now. As humanity began to expand its reach through the space to seek a future beyond the dying Earth, it found itself at war with the Throne Group's legacy: rebelled machines who also set their sights on conquering the galaxy, seeing themselves as the next version of mankind, superior in every way to the fragile organic lifeforms. Using a Ranger armor suit, you must confront extreme combat on the machines' home planet in hope of turning the tide of war.

After finishing Hessian, some time was needed to explore new tech options for a potential new C64 game. Now the exploration is over, and the choices for this game are clear. In contrast to Hessian & Metal Warrior games, this game will utilize 2x2 char blocks to allow more precision and freedom in building the game world, as well as speeding up background collision checks, since they are done on a per-block basis, without needing to drill down to the char level. Potential downside will be increased memory / disk use. Like Hessian, Steel Ranger will run at 50Hz with color-per-char backgrounds, but the scrolling is freedirectional for a smoother feel, and faster scrolling when needed. The aim is to be compatible with both PAL & NTSC, though on NTSC slowdown could occur more easily in heavy action sequences.

The game scenario needed some thinking as well. The original plan was a direct sequel to Hessian, picking up from where the story of the game left off, but that got abandoned as stronger inspiration came from an unexpected direction: the idea to write Turrican fanfiction for NaNoWriMo 2017. This idea mutated quickly into original fiction and something that felt very inspiring and suitable also for a game. Of course, considering how Turrican is one of the most "holy" games on the C64, getting inspiration from it sets the bar for quality rather high!

Unlike Turrican, this game too will use sprite bullets instead of char bullets, to preserve the fidelity of the background at all times and allow for more colorful bullets. This means that the firepower will not be as extreme in quantity, but using large and fast moving bullet sprites the weapons should yet feel fairly powerful. Firing happens to 8 directions just like in Hessian.

Current status: player movement and weapons are done. Game world charsets and layout are in progress, using a new world editor tool which allows larger shapes (consisting of several blocks if necessary) to be edited and inserted into the world. The C64 charset is dynamically constructed as editing proceeds, discarding duplicate chars and blocks. Due to not needing to pixel human-occupied or otherwise realistic locations, the work feels more inspiring and less painful this time!



:arrow: http://cadaver.homeftp.net/wip.htm



οι ελπίδες για ένα υψηλών προδιαγραφών και προσδοκιών Turrican(/Metroid) κλώνο αναπτερώθηκαν από την ανακοίνωση για το επερχόμενο Steel Ranger από τον
Lasse(Cadaver)Öörni/Covert BitOps δημιουργού της κορυφαίας -μετά το 2000 -σειράς games για τον C64 Metal Warrior 1-4 αλλά και τα ΒOFH:Servers Under Siege ,Escape From New York με τελευταίο δημιούργημά το πρόσφατο Hessian








https://www.youtube.com/watch?v=dKOxtenyGtA
Steel Ranger character creation, intro & beginning


-The game will be published by Psytronik at a date that will be announced later; it's recommended to watch their website as the release page should also go up there in the near future!

-After finishing the endings, several bugs were found almost immediately, though they weren't anything complex to fix. E.g. an enemy was left hanging in the midair due to level background changes without matching enemy repositioning, and some wrong messages were being displayed at the ammo & upgrade terminals. Bugs that require engine resident code changes are trickier, since the code is followed by some page-aligned data (sprite flipping tables) and now the engine code end is sitting almost exactly on a page boundary, meaning that if a bugfix requires the code to grow, other parts of it should be size-optimized to compensate!

-Overall, the Steel Ranger engine does its job well, and I'm satisfied with it (it's a few kilobytes smaller than Hessian's resident code + data) but in retrospect it was not a good idea to leave the story related code last, e.g. support code for NPC conversations. It ended up a bit uglier than the corresponding code in Hessian, though arguably also more powerful, as scripting sequences where characters alternate between moving and talking ended up being straightforward to implement.

-Disk side space is sitting at 2 blocks free, by using slightly illegal means of also using the directory track for file data. The final publisher + end credits are likely to take the remaining free space.


https://www.youtube.com/watch?v=HAZBTg24_GQ


https://www.youtube.com/watch?v=c5kho5B7wXY


Και η Steel Ranger Preview για να πάρετε μια πρόγευση

D/load :arrow: Steel Ranger Preview

Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=cOXQ8fu0SSQ
Code: Gonzo

A graphic screen in 6 colors (made for dll) + superimposed cars and a board, colored with sprites.
Port- Πειραματισμός του Ferrari Grand Prix Challenge(NES)

D/load :arrow: Ferrari - Grand Prix Challenge preview 2(Atari XL/XE)

//////////////////////////////////////////




https://www.youtube.com/watch?v=mLB49nxQRvE
Features
- 3 heroes ( Cody, Guy and Haggar) , each has his own style of fight, each hero has his own ending.
- 5 levels with various enemies, 3 stages each, and at the end of each level Boss will wait for you!
- the combat system changed in comparison with the original, not least because of the 5-button control.
- In the "tr-dos" version there is an autosave of the progress of the passage separately for each hero, in the emulator do not forget to allow writing to the disk.
Also, both the Sinclair joysticks work in parallel, and you can turn on the Kempston joystick in the menu.
Control: "Q" - up, "A" - down, "O" or "K" - left, "P" or "L" - right, "Space" or "M" - fire, "Enter" or "H" "- "back" in menu-mode and "pause" in game-mode.
Mighty Final Fight (Spectrum128Κ) το demake του Mighty Final Fight(NES/1993) μια ~παρωδία του Final Fight και μας έρχεται από Alexander "Sanchez" Udotov -code
, Eugene "ER" Rogulin-graphics και Oleg "n1k-o" Nikitin-musiψ/Fx και αποτελεί την συμμετοχή τους στα πλαίσια του διαγωνισμό ZX-Dev - Conversions


D/load
:arrow: Mighty Final Fight (Spectrum128Κ) η tape version
:arrow: Mighty Final Fight (Spectrum128Κ) η tr-dos version

bonus :arrow: o πηγαίος κώδικας του παιχνιδιού Mighty Final Fight (Spectrum128Κ)

:arrow: το πλήρες soundtrack του παιχνιδιού Mighty Final Fight (Spectrum128Κ)

Προέλευση :arrow: http://zx-dev-conversions.proboards.com ... inal-fight

///////////////////////////////

-UPD κατόπιν λαικής απαίτησης :twisted: UPD-
Nemo έγραψε:
O Apsis (Maxi Ruano) που τον γνωρίσαμε από τα Godkiller &&&Godkiller 2 και τα δύο για Spectrum 128K
επανέρχεται με ένα ακόμη παιχνίδι για Spectrum 128K βασισμένο στην MK2 engine των Mojon Twins όπως είχε προαναγείλλει
και παρόλο που και πάλι για την μουσική υπεύθυνος είναι ο Neil Parsons
δεν πρόκειται το GODKILLER 3 αλλά για το :arrow:


Stardate – 2800.5
Olympus Star Cluster.

The fate of thousands of worlds is in your hands, as a result of the project Harbinger you must embark on an epic sci-fi adventure to save millions of lives throughout the galaxy

An ancient alien race seeks revenge … and only you can stop it !

Harbinger - Convergence όπου για MCMXXVή φορά καλείστε να σώσετε αυτό που ο ήρωας αντιλαμβάνεται ως κόσμο του ...................

Direct D/load link :arrow: Harbinger - Convergence(Spectrum 128K)


Official page :arrow: https://cthoniangodkiller.wordpress.com ... nvergence/


https://www.youtube.com/watch?v=JCHutnIiBxQ
Code :Apsis (Maxi Ruano)
Loading Screens : AGOD (Level64)
Music : Augusto Ruiz (Retroworks)
Engine : MK2 by MojonTwins
HARBINGER 2 – THE VOID (Spectrum 128K) από τον Apsis (Maxi Ruano)- το οποίο αφιερώνει στο νεαρό συγγενικό του που χάθηκε πρόσφατα-

D/load :arrow: HARBINGER 2 – THE VOID (Spectrum 128K)

Προέλευση :arrow: https://cthoniangodkiller.wordpress.com ... -the-void/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Έπαιξα λίγο με το Mighty Final Final εχθές βράδυ, πραγματικά πολύ καλό παιχνίδι...
Άβαταρ μέλους
Pyjamarama
Metal Slug
Metal Slug
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: 03 Σεπ 2004 10:39
Τοποθεσία: Athens

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Pyjamarama »

Συμφωνω! Ομοιως και το HARBINGER 2. Απιστευτα προσεγμενο release απο ολες τις αποψεις
LOAD ""
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Μιας και το ανέφερες, το Harbinger 2 υποστηρίζει Joystick; Οι επιλογές της αρχικής οθόνης, δεν φαίνεται να λειτουργούν...
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=Yl4czuN8vRg
A project I have been working on to help me learn 6502 Assembly Language, a Game of Thrones title called "Snow"
Προέλευση :arrow: Creating a Commodore 64 Game
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Pyjamarama
Metal Slug
Metal Slug
Δημοσιεύσεις: 150
Εγγραφή: 03 Σεπ 2004 10:39
Τοποθεσία: Athens

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Pyjamarama »

Ace έγραψε:Μιας και το ανέφερες, το Harbinger 2 υποστηρίζει Joystick; Οι επιλογές της αρχικής οθόνης, δεν φαίνεται να λειτουργούν...
Δεν το ειχα δοκιμασει σε πραγματικο Spectrum ακομα. Ουτε καν στο PC μου αλλα μονο στο laptop της δουλειας. Αντιμετωπισα και εγω θεμα με τα κουμπια και θεωρησα οτι μπορει να φταιει καποια κακη ρυθμιση του Spectaculator. Προφανως οχι...
LOAD ""
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Αυτό το Sam's Journey, τι κάνατε, το πήρε κανένας;
Απάντηση