ZX Dev'2015

Οτιδήποτε εκτός θέματος εδώ.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

ZX Dev'2015

Δημοσίευση από GeoAnas »

Εικόνα

Άιντε οι Sinclair-άδες να πιάσουν λίγο δουλειά... ;)

Ας δούμε πρώτα - πρώτα τι εστί ZX Dev'2015;

Όλα ξεκίνησαν πριν από περίπου ένα χρόνο στο World of Spectrum, με αυτό εδώ το post του Ivanzx
http://www.worldofspectrum.org/forums/d ... 015-begins
Hi everyone!
Just wanted to let you know that ZX Dev´2015 has just started. It is basically a compo to write new Spectrum games, with the idea of getting to join the biggest number of people from all around the world, the more Spectrum enthusiasts, the better
The idea is also to have nice prizes in geld, that is, money
All the information is in English and Spanish in the forums attached below, but if you have any doubt you also know I am always around WoS.


http://zx-dev-2015.proboards.com/

Good luck!
Θέλετε να το χαρακτηρίσετε ως διαγωνισμό; Δικαίωμα σας :) Νομίζω όμως ότι καλύτερα θα ήταν να το δείτε ως γιορτή ή party! 8-)
Η ιδέα πάντως ήταν απλή και όμορφη. Να δοθούν κίνητρα σε νέους προγραμματιστές από όλο τον κόσμο, προκειμένου να γράψουν software για το αγαπημένο τους Sinclair. Όπως διαβάζουμε το κίνητρο ήταν ακόμη και οικονομικό, διότι την δόξα πολλοί εμίσησαν, το χρήμα ουδείς!...ή μήπως τα είπα ανάποδα;!..... :grin:

Δεν μπορώ να πω ότι αυτό το κάλεσμα άφησε ασυγκίνητους τους προγραμματιστές, αφού αρκετοί ήταν αυτοί που έσπευσαν να ανταποκριθούν.
Μα ήταν ανάγκη; θα αναρωτηθεί κανείς...Η Sinclair scene, κάθε άλλο παρά νεκρή μπορεί να χαρακτηριστεί. Οι ποιοτικές παραγωγές κυρίως σε παιχνίδια, δίνουν και παίρνουν...αλλά...Γιατί όχι; ;) Η προσωπική μου άποψη είναι ότι καλά έκανε κι έγινε!
Τέτοιες κινήσεις "δένουν" περισσότερο τον κόσμο. Ίσως ακόμα, μπορούν να προσελκύσουν καινούργια "ταλέντα" στο προσκήνιο, "νέο αίμα", δίνοντας τα όλα, ξεζουμίζοντας μέχρι το τελευταίο bit την ελάχιστη μνήμη των ιστορικών και λατρεμένων μας "δεινοσαύρων"

Έτσι και έγινε...Η ZX Dev'2015 είναι γεγονός :good:
Το σχετικό site έχει ήδη στηθεί και οργανωθεί -ala forum- εδώ και ένα χρόνο. Είναι δίγλωσσο, σε Αγγλικά και Ισπανικά.
Η Ισπανία είναι γνωστή εξάλλου για την συμπάθεια προς τους υπολογιστές του θείου. Από τα φοβερά και τρομερά "majusculas" του toast rack ZX Spectrum 128 (έτσι δε λεγόταν; :grin: ), μέχρι τις πολύ ενδιαφέρουσες, σύγχρονες παραγωγές που λίγο - πολύ είναι γνωστές σε όλους.

Για να ξεκινήσουμε λοιπόν να δούμε μερικούς από τους διαγωνιζόμενους και τις πρώτες θέσεις (?! :rolleyes: )...

Θερμή παράκληση, ότι ξεχάσω παρακαλώ συμπληρώστε ;) Ένας ταπεινός Commodor-άς είμαι μόνο :P

Τέλη Ιουνίου 2015, περίπου δηλαδή 2 μήνες μετά το ντεμπούτο είχαμε την πρώτη συμμετοχή...
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... espu-meses

Complica DX, από τους Einar Saukas, Dave Hughes και Yerzmyey

Εικόνα

Εικόνα

Ένα πολύ όμορφο puzzle game με πολλά τέρατα :eek: :grin: !
Play COMPLICA, the most exciting variant of classic CONNECT-4!


Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... omplica-dx
Direct Download:
https://www.dropbox.com/sh/bgtoq6tdwrop ... 6dLJZfGASa


Από εδώ και πέρα, το πράγμα αποκτά ενδιαφέρον με αρκετές συμμετοχές και το χρηματικό έπαθλο να ανεβαίνει...

PIXEL Quest, πάλι από Einar

Εικόνα

Εικόνα

Ακόμη ένα puzzle game για τον Speccy.
PIXEL QUEST is a ZX-Spectrum version of picross (also known as nonogram) that plays tribute to several classic ZX-Spectrum titles!
Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... ixel-quest
Direct Download:
https://www.dropbox.com/sh/bgtoq6tdwrop ... 6dLJZfGASa


Knightmare 2 ZX, από Climacus

Work in progress...


Εικόνα

Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... tmare-2-zx
Download:
https://www.dropbox.com/s/poviqal46g6sl ... X.rar?dl=0


Rabbit in Nightmareland, από javierfopiani (18/11/2015)
The name of my game is “Rabbit in Nightmareland”, is a platform and puzzle game which you can play with joystick or keyboard. The motor used is La Churrera, the mojon twins for ZX Spectrum 128k. The game is both in English and Spanish.
Trailer


Gameplay


Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... htmareland
Download: (128K)
http://www.mediafire.com/download/nlo4w ... 28k_v2.zip


Dragon Buster, από gabriele amore
Here you have to trap dragons (the dragon sprite in the radar moves)...so this is a little progress ..i am still trying to figure out how to move the dragon sprites in the main screen in a way that is consistent with the relative motion between the player and dragon sprites in the radar...

Q accelerate
O and P rotate left and right
M black rockets (to destroy dragon eggs)
N Cyan rockets to trap the dragons
A reset


Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... gon-buster
Download:
https://www.dropbox.com/s/fbuuaxci37w60 ... r.tap?dl=0


JumpCollision, από Gamer 80


Shoot-em-up 80s-ish style
Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... pcollision
Download:
https://drive.google.com/file/d/0BwC4cv ... ef=2&pli=1


P-Noid, από jhormiga
P-Noid is a classic video-adventure game where the main character must advance across the map to find 5 lost eggs. However, in order to advance the adventure you have to find different items to improve the main character's skills which will allow to reach different places of the map.

The game has 2-3 puzzles (easy) that you'll have to resolve if you want to reach some areas of the map as well as switches that change areas in the map (so you'll have to re-visit this areas).
...
Εικόνα

Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread/25/noid
Download:
http://pnoid.jaimeweb.es/descargas/PNOID_ENG_v1.0.zip


Descending Dungeons, από catweazle
...
My game is called "Descending Dungeons" and it's a turn-based strategy game. You will guide 4 adventurers deep into a randomly generated dungeon to discover treasure and defeat the dragon.
Εικόνα

Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... g-dungeons
Download:
https://drive.google.com/file/d/0BzPMsl ... ef=2&pli=1


RetroInvaders II, από climacus

Κάθετο, μονοχρωματικό shoot 'em up.

Work in progress...
Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... nvaders-ii



The Order Of Mazes, από tomdd
The game is a homage to many of my favourite Spectrum games, incorporating elements of each of them and adding some new ideas. Won't give too much away at the moment but here are some highlights:

Procedurally generated mazes so every new game is different
Real time combat
A quest to find stolen mythical items hidden in the mazes
Inbuilt minimap to help navigate
Lots of treasure chests to loot
and lots of monsters to make things a little more interesting
...
The game has been designed to work on the original 48k Spectrum but will also work on later models including toast rack 128k, +2 & +3. I've also tested it on real hardware and it runs fine.

Default Keys are:
Q-Up
A-Down
O-Left
P-Right
Fire-B,N,M,Space
Alt Fire-E
Mini Map-H

You can also pick Kempston, Cursor or Sinclair (67890) Joysticks.
Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... rder-mazes
Download:
http://tomdalby.com/theorder/theorder.tap



Chrimblast!, από rtape
It's a small game with 8 levels, gets a bit mad at the end but once you sort out your tactics it's pretty easy to complete.
Εικόνα

Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... chrimblast
Download:
https://drive.google.com/file/d/0ByxiMY ... ef=2&pli=1



Castaway, από reidrac
Castaway is a platformer for the ZX Spectrum 48K.

The project was started in December, but being written in C with Z88DK and the SP1 library, turns out it is really challenging to produce a game of mid-size for the 48K. I've spent quite a lot of time rewriting C code into assembler to be able to squeeze in a good number of screens with nice graphics and a reasonable challenge with enemy variety.
...
Πολύ αρχικά στάδια παραγωγής...WIP...


Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... y-castaway
Download:
http://www.usebox.net/jjm/castaway/castaway.zip



Wake me Up, από La Moderna Soft
It is a game for 48 K and its programmed in ASM


Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread/39/wake-me
Download:
http://zx-dev-2015.proboards.com/attachment/download/74



Fist-Ro Fighter, από alxinho
It is a beat em up with flip screen, a mixture of Snow Bros with Renegade.


Εικόνα

Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... ro-fighter
Το blog του προγραμματιστή:
http://retrobytesproductions.blogspot.g ... ghter.html
http://retrobytesproductions.blogspot.g ... bel/Juegos
Download:
http://download1587.mediafire.com/82atx ... ighter.rar



Cuboid Captor, από PROSM
It's a 3D maze game for the 16K ZX Spectrum. In it, you run around a maze while trying to avoid the Cuboid Captor. Your score increases every time you take a step and also each time you collect a gem.
Εικόνα

Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... oid-captor
Download:
https://www.dropbox.com/s/ywyys2vsh9jdh ... r.tap?dl=0



Steel Ball(s), από rmartins
This will be a dexterity physics oriented game, in the current mobile entertainment way, few keys to control.
You control a metallic (steel) ball, and jump around and do crazy stunts to progress further in each level, in a typical horizontal side scroller way, with some twists.
Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα

Link:
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread/18/steel-ball
Download link: (Alpha Version)
http://zx-dev-2015.proboards.com/thread ... all?page=8



Συνεχίζεται στο http://zx-dev-2015.proboards.com/

:pac: :pacbad:
Άβαταρ μέλους
Fotis_KFOR
Mame Maniac
Mame Maniac
Δημοσιεύσεις: 748
Εγγραφή: 13 Οκτ 2004 00:55
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ZX Dev'2015

Δημοσίευση από Fotis_KFOR »

Άλλη μία πολύ ωραία παρουσίαση / ενημέρωση Γιώργο, ευχαριστούμε :)
Άλλος ένας παππούς (Sinclair) που ασχολείται ακόμα ο κόσμος φανατικά μαζί του :)
Μπράβο σε όλους τους δημιουργούς παιχνιδιών / software, ωραία πράγματα!
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ZX Dev'2015

Δημοσίευση από Nemo »


Each entry (game) submitted to the compo has to follow or apply the following rules:

-Every game has to be a conversion belonging to one of these categories:1)Conversion or remake or demake from a videogame existing in another platform, including coin-ops. 2)Conversion to Spectrum of a Movie, TV Series or Cartoons. 3)Conversion to Spectrum of a Book, Comic or Manga.

-Any game which can run in any model of ZX Spectrum (16K, 48K and 128K (including +2A, +2 and +3) ) can participate in the compo.

-The game can be written using any of the tools/languages, no restrictions on this.

-The game must be a new creation, not published/released or publicly announced before, nor a modification of an existing one.

-To participate, the game must be registered in the ZX DEV-Conversions forums before the end of the compo itself.


-Each participant will be able to present any number of games without a limit, although only finished ones will be jugded.

-The "official-ish" language used in the ZX DEV-Conversions is english, so anybody from anywhere can understand and communicate, as english is the most spread language. (In case that it can not be done like that, because the participant does not speak it, either me or another person will help in the translation ;) )

-The votation will be taken part by the people who have supported the compo with a donation, no matter how small or big it is (your vote will have the same importance if you have supported with 0.01€ instead of 100€, although we prefer the second one! :) )

-The name of the people who donate will be public if desired.

-The prizes will be updated as soon as possible so participants have the information quickly.

-Deadline will be the 20th January 2018.

-The categories for the votation will be: 1)Graphics/Visuals 2)Sound/Music 3)Playability/Addictiviness 4)Conversion degree/Fidelity 5)Overall. Each one of them will be ranked from 0 to 10. To get the final mark for each game, all of them will be added to calculate the total amount of points.

-The winner will get 65% of the prize, the second will take 25% and the third position will obtain 10%.
Προέλευση :arrow: http://zx-dev-conversions.proboards.com ... -generales

Για να ετοιμάζεστε σιγά σιγά για ZX Dev'2017

Βtw γιατί όχι 2018? >"Deadline will be the 20th January 2018"

Βtw2 για SpectrumNext κάτι (έστω και ως έπαθλο)???
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Re: ZX Dev'2015

Δημοσίευση από Maddog »

Πάνω στην ώρα, έχω σχεδόν έτοιμο το conversion για το Witcher 3...χρειάζεται βέβαια 116832 κασέτες για να χωρέσει... :mrgreen:
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ZX Dev'2015

Δημοσίευση από Nemo »

Maddog έγραψε:Πάνω στην ώρα, έχω σχεδόν έτοιμο το conversion για το Witcher 3...χρειάζεται βέβαια 116832 κασέτες για να χωρέσει... :mrgreen:
<<It sounds greek to me>> η όλη προσέγγιση και η επακόλουθη ..."υπερκοστολόγηση" .



https://www.youtube.com/watch?v=ol-4JjsRN5U

Το πρόσφατο ~Demake του Dead Space βολεύτηκε με μία :mrgreen: .
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση