Mame 0.130u3

Τα θέματα της κεντρικής σελίδας και τα σχόλια τους.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
ambu_dare
Out of Space
Out of Space
Δημοσιεύσεις: 1796
Εγγραφή: 10 Φεβ 2005 15:40

Mame 0.130u3

Δημοσίευση από ambu_dare »

Στα γνωστά καταστήματα βγήκε λαμπάδα με δώρο την νέα έκδοση του MAME, την οποία φυσικά θα την ζητήσετε ως 0.130u3. Μαζί με την λαμπάδα και το νέο MAME σας δίνεται δώρο ένα μυθιστόρημα για να διαβάσετε την ιστορία του καλού σαμαρίτη προγραμματιστή και του κακού βασιλιά κώδικα, μικρό δείγμα ακολουθεί παρακάτω...

Άντε και καλή Ανάσταση και να πάτε και να εκκλησιαστείτε :D

Υ.Γ.: Ξέχασα καλέ να σας πω για όσους τους αρέσουν οι "πειραματισμοί" διαφόρων ειδών, υπάρχει διαθέσιμο ένα αρχείο με κάποια πρώτα δείγματα από crosshair το οποίο θα το κατεβάσετε από ΕΔΩ

(κάντε κλικ στην λέξη ΕΔΩ για να κατέβει. Όχι το ΕΔΩ που είναι ΕΔΩ μέσα αλλά το πιο πάνω ΕΔΩ... βρε όχι αυτήν ΕΔΩ την λέξη σου είπα... καλά πάτα όλα τα ΕΔΩ και κάπου θα το πετύχεις)
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος ambu_dare την 10 Απρ 2009 09:00, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
ambu_dare
Out of Space
Out of Space
Δημοσιεύσεις: 1796
Εγγραφή: 10 Φεβ 2005 15:40

Δημοσίευση από ambu_dare »

Οι αλλαγές όπως τις δίνουν οι μάγοι του παραμυθιού...
0.130u3
-------

MAMETesters Bugs Fixed
----------------------
- 01030: [Side-by-side] starjack: "Star Jacker" side-by-side test.
(Aaron Giles)
- 00983: [Graphics] pitfall2: Once you lose your last life, any object
not in the background shows up on the high score and continue
screens. (Aaron Giles)
- 00984: [Graphics] 4dwarrio: The game resolution changes in the 2nd
players turn in the cocktail mode. (Aaron Giles)
- 00257: [Graphics] wbmlb, wbmljb: When the player sprite reaches the
right side of the playfield, some garbage gfx appear on the
left side. (Aaron Giles)
- 00303: [Graphics] regulus: In cocktail mode when it is player 2's
turn graphics from the top of the screen flash at the bottom
of the screen (Aaron Giles)
- 00256: [Graphics] seganinj: [possible] Sprites leaving on the left
side on the screen aren't clipped properly. (Aaron Giles)
- 03098: [Color/Palette] all sets in mcatadv.c: Palette regression
(Christophe Jaillet, Fabio Priuli)
- 03087: [Graphics] daireika: Graphic artifacts on attract mode.
(Angelo Salese)
- 03093: [Graphics] mazinger: the boss of 4th level is black (robiza)
- 03092: [Sound] spuzbobl: Some sound samples are being played
indefinitely (David Haywood)
- 01163: [DIP/Input] popbounc: [possible] MAME doesn't support paddle
input. (Fabio Priuli)
- 02187: [Documentation] All games of "Technos": Fix for manufacturer.
(Fabio Priuli)
- 02558: [Graphics] Graphic priority is not fully understood.
(Angelo Salese)
- 02557: [Graphics] All games in jalmah.c: There are square gaps
during gameplay. (Angelo Salese)
- 00598: [DIP/Input] popbounc: Regardless of whether the "paddle" or
"joystick" option is activated in the dipswitch, the controls
are broken. (Fabio Priuli)
- 00947: [Graphics] batsugun: At the level 4 boss there's a sprite
problem. (robiza)
- 02562: [Interface] Ability to choose arbitrarily named crosshair
pictures (Derrick Renaud)

Source Changes
--------------

Crosshair update: [Derrick Renaud]
* Added Crosshair Options menu
- ability to individually enable/disable crosshairs
- ability for them to automatically disappear after a set amount
of time (this is now the default)
- ability to select crosshair graphic
- all settings are saved in the cfg file
* Removed F1 toggle for crosshairs
* Added new command option -crsshairpath
- store all selectable graphics here
- see config.txt for further info

Merged memory maps, renamed sets in the following drivers: vendetta,
videopkr, wrally, vball, unico, tsamuri, triplhnt, toypop, tnzs,
topshoot, topspeed, tecmo, tecmo16, tecmosys, terracre, thoop2,
tunderx, tiamc1, timelimt, taito_z. [Aaron Giles]

Added direct mode JVS command, used by the i/o for the later Naomi
games [ElSemi, Angelo Salese]

hyprduel fix [Hau]

Force cpu resyncs main<protection> AM_READ/WRITENOP.
[Aaron Giles]

Reverted recent TMS32025 timing change which busted Cool Pool sound.
[Olivier Galibert]

exctsccr update: [Uki]
- verified clock frequency (including 4KHz NMI)
- position 6A is not populated in JAPAN ver.
- sound tempo is wrong in all sets (with or without this change)
- clock for AY-3-8910 is 14.31818M/8 except for main melody

taito_l input updates: [Fabio Priuli]
* added plgirls cheat dip-switch [found by Gatinho]
* added plgirls2 coin mode B

Fixed crshrace coinage dips. [stephh, Fabio Priuli]

Fixed mechattu coinage dips. [Fabio Priuli]

Redumped GFX ROM of kakumei2. [Uki]

Improved the Wave-DMA behaviour in Naomi, added PVR-DMA support.
[Angel Salese]

Naomi video cleanups/reworking. [David Haywood]

DIPSW update [kanikani]
- added DIP location to following drivers: djmain.c, fitfight.c,
gaiden.c, hornet.c, namcos1.c, namcos86.c, nwk-tr.c, skykid.c,
zr107.c
- enabled some DIPSW settings

PGM update [XingXing]
- added video ram mirroring (fixes a glitch in kovsh)
- corrected some set names

neogeo fixes: [Fabio Priuli]
* fixed popbounc controls bug (MT 598)
* removed use of sprintf
* added a note about service menu browsing when mahjong panel is ON

Konami inputs improvements: [Fabio Priuli]
* Added source file konamipt.h to unify Konami inputs where possible
(e.g. most 80s-90s games were using basically the same coinage
settings and joystick inputs).
* While at it, verified all 0x00 coinage effects in drivers which now
use konamipt.h (fixing a few mistakes: hexion, mikie, crimfgtj...)
* Added finalizb service coin. Removed roadf coin4 & asterix coin3
(neither used by the games nor present in service mode).
* Fixed gberetb coin inputs (they were switched).
* Added port_condition to hcrash so that brake appears only when
present in the chosen cabinet.
* Cleaned up mystwarr.c & moo.c input handlers.
* Verified 0x00 coinage settings in remaining Konami drivers (and two
Banpresto ones using same coinage settings)

Fixed the priority system in the jalmah.c driver [Uki, Angelo Salese]

Simulate 'keyoff' in the SPU. The envelopes aren't actually emulated,
but the sound is silenced after a key-off (by placing the sound in a
'release' state) This prevents audiable sound from looping forever.
[David Haywood]

Build the IDE features table only when there is a CHD available.
[Curt Coder]

Added device-based implementations of the eeprom and i2c deevices.
[Samuele Zannoli]

Added diplocations to finalizr.c, gradius3.c, pandoras.c, rollerg.c
and ultraman.c based on Guru's notes (thanks to AJG, who fwded them
to me). [Fabio Priuli]

Dumped 1 BPROM of suchipi [Uki]

Changed Z80 cycle table definitions to be per-device. Removed
old set_info constants for the tables; they are now set up via
the z80_set_cycle_tables function. [Aaron Giles]

m90: reduced volume for all games, removed wrong graphics flag and
added no cocktail flag for risky challenge. [robiza]

Reduced volume for bombrman, added wrong graphics flag for quizf1.
[robiza]

Removed old hardcoded keyboard handling for Atari 8bit systems and
used more reasonable key matrix scan. No regressions expected in MAME
(tested maxaflex.c games). [Fabio Priuli]

Many Naomi tweaks and improvements, plus a number of new sets added
but with no credit specified.
[David Haywood]

Corrected names for Champion Italian PK boards (thank f205v for
spotting this). [Mirko Buffoni]

Sega System 1/2 rewrite: [Aaron Giles]
* accurate collision detection in all games
* correct full memory maps
* hooked up 8255 and Z80 PIO correctly
* unified many hacked variants into common hardware models
* proper mixing using the mixing PROM
* converted to tilemaps
* fixed shtngmst sprites
* correct Z80 timing
* proper sound interrupt signaling and feedback
* full description of video hardware
* proper input hookup in dakkochn
* cleaned up rendering code
* fixed cocktail mode in pretty much all games
* fixed stuck sprites in some games
* partial 8751 simulation for choplift
* proper global muting (attract sound off works in older games)
* yes, the Pitfall 2 title is missing; more work to be done

Put tables used for RGB utilities in a single object file rather
than compiling them as statics in every object that uses them.
[Vas Crabb]

Added small workaround to get Thunder Hoop 2 past the "bad
coprocessor" screen, but the game still has issues. [Peter Ferrie]

Fixed incorrect DIP location for dealer in epos.c. [Tafoid]
Τα δώρα των μάγων στα μικρά παιδιά είναι συνήθως παιχνίδια...
New games added or promoted from NOT_WORKING status
---------------------------------------------------

Unknown Poker [robiza, Angelo Salese]

New clones added
----------------

Exciting Soccer (Japan) [Uki]
Super Megatouch IV Tournament Edition
(9255-51-01 ROB, Standard version)
[Brian Troha]
Pit Fighter (rev 7) [Smitdogg]
Chase H.Q. (US) [Smitdogg]
Crush Roller (bootleg?) [Tafoid, f205v]

New games marked as GAME_NOT_WORKING
------------------------------------

Key of Avalon 1.30 - Client [Alex's Rom Dumping Project]
Key of Avalon 2.0 - Client [Alex's Rom Dumping Project]
Sega Network Taisen Mahjong MJ 2 [Alex's Rom Dumping Project]
Sega Network Taisen Mahjong MJ 3 (Rev D) [Alex's Rom Dumping Project]
Triforce DIMM Updater [Alex's Rom Dumping Project]
Virtua Fighter 4 Final Tuned (Rev D) [Alex's Rom Dumping Project]
Virtua Fighter 4 Final Tuned (Rev A) [Alex's Rom Dumping Project]
Initial D : Arcade Stage Ver. 3 (Japan) (Rev B) [Alex's Rom Dumping Project]
Virtua Fighter 4 Evolution (Rev A) [Alex's Rom Dumping Project]
Wangan Midnight Maximum Tune 2 (Japan?) [Alex's Rom Dumping Project]
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Maddog »

Τελικά που πρέπει να κάνω κλικ ρε φιλάρα;
Δεν έχω καταλάβει ακόμα... :(
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
ambu_dare
Out of Space
Out of Space
Δημοσιεύσεις: 1796
Εγγραφή: 10 Φεβ 2005 15:40

Δημοσίευση από ambu_dare »

Εικόνα
Εικόνα
Άβαταρ μέλους
grip
Emu Chief
Emu Chief
Δημοσιεύσεις: 2092
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005 21:45
Τοποθεσία: Τρίκαλα

Δημοσίευση από grip »

Χμ....
Μετά από αυτό δεν νομίζω να υπάρχει κανείς που να μην κατάλαβε που να κάνει κλίκ. :lol:
Long live the emulator!!!!
[url=http://ubanimator.com][img]http://img288.imageshack.us/img288/2192/userbar517432aj.gif[/img][/url]
Άβαταρ μέλους
Fotis_KFOR
Mame Maniac
Mame Maniac
Δημοσιεύσεις: 748
Εγγραφή: 13 Οκτ 2004 00:55
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Fotis_KFOR »

...Πάλι δεν κατάλαβα... Που πατάμε ρε παιδιά? Αναβοσβήνει αλλά δεν είναι υπογραμμισμένο ως hyperlink :( Που είναι το link οεο? :lol: :lol: :lol:
nekote
Jr. Pacman
Jr. Pacman
Δημοσιεύσεις: 1
Εγγραφή: 31 Μάιος 2008 11:25

ΕΔΩ..!!!!!!!!!!!!!!!

Δημοσίευση από nekote »

Άβαταρ μέλους
grip
Emu Chief
Emu Chief
Δημοσιεύσεις: 2092
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005 21:45
Τοποθεσία: Τρίκαλα

Δημοσίευση από grip »

:crazy: :crazy: :crazy:
Long live the emulator!!!!
[url=http://ubanimator.com][img]http://img288.imageshack.us/img288/2192/userbar517432aj.gif[/img][/url]
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Maddog »

:lol: :lol: :lol:


Και τώρα που το σκέφτομαι, τι δουλειά έχουν τα δώρα των μάγων που γράφεις Πασχαλιάτικα; Δεν είναι Χριστούγεννα! Η΄μήπως είναι;
Και γιατί τα δώρα είναι παιχνίδια και όχι χρυσός, λιβάνι και σμύρνα;
ambu_dare έγραψε:Τα δώρα των μάγων στα μικρά παιδιά είναι συνήθως παιχνίδια...
Πολύ μας μπέρδεψες με αυτό το post, πολύ μας μπέρδεψες... :?
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
Fotis_KFOR
Mame Maniac
Mame Maniac
Δημοσιεύσεις: 748
Εγγραφή: 13 Οκτ 2004 00:55
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ΕΔΩ..!!!!!!!!!!!!!!!

Δημοσίευση από Fotis_KFOR »

Άβαταρ μέλους
TallMan
Mame Maniac
Mame Maniac
Δημοσιεύσεις: 665
Εγγραφή: 30 Απρ 2006 01:06
Τοποθεσία: Καπου μεταξυ Θεσσαλονικης Αθηνας Πατρας

Δημοσίευση από TallMan »

Εγώ πάτησα ΕΚΕΙ κάπου... :P
Nα'χα αλλο ενα δεκαρικο!Μου τελειωσαν τα credit!

My animals slow! ;)

F1 πιστα στην Ελλαδα ρεεεεε!!!!!!!!!
Άβαταρ μέλους
Whacker
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 1608
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:06
Τοποθεσία: 'δω χάμου
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Whacker »

Νομίζω πως το έχεις λίγο ανορθόγραφο το
ΑΙΔΩ!
ρε!!! :lol:
-Έτοιμο το compile;
-Ναι...
-Σβήσε και ξανάρχισε, βγήκε νέο update!
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Maddog »

ΑΙΔ(Ο)ΙΟ το κάναμε πάλι το πράγμα ρεεεεεεε!!! :mrgreen:
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Mame 0.130u3

Δημοσίευση από Nemo »

:roll: τσ τσ τσ :roll:
ο γνωστος κηπος της... Αιδεμ

και ο απαγορευμενος καρπος ...
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Mame 0.130u3

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε::roll: τσ τσ τσ :roll:
ο γνωστος κηπος της... Αιδεμ
το ολο κλιμα/διαθεση/replies

Nemo έγραψε: και ο απαγορευμενος καρπος ...
Mame 0.130u3
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση