Χμμμμ...δεν θα το έλεγα... υπάρχει η homebrew έκδοση "Vector Vaders" του John Donzilla (1996)Nemo έγραψε:.....της παραλλαγης του Space Invaders που λαμπει δια της απουσιας του, απο το το θρυλικο Vectrex.
Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR
- GeoAnas
- Methuselah
- Δημοσιεύσεις: 1503
- Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
- Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
- Επικοινωνία:
Re: Nagoya Attack >> Vectrex
Oooo, αυτά είναι υπέροχα νέα ! Ένα καινούργιο παιχνίδι είναι πάντα καλοδεχούμενο στον Vectrex !! Thanks Nemo !!
Re: Nagoya Attack >> Vectrex
I stand corrected (αλλωστε δεν ανηκω στους λιγους εκλεκτους κατοχους της κονσολας).GeoAnas έγραψε:Oooo, αυτά είναι υπέροχα νέα ! Ένα καινούργιο παιχνίδι είναι πάντα καλοδεχούμενο στον Vectrex !! Thanks Nemo !!
Χμμμμ...δεν θα το έλεγα... υπάρχει η homebrew έκδοση "Vector Vaders" του John Donzilla (1996)Nemo έγραψε:.....της παραλλαγης του Space Invaders που λαμπει δια της απουσιας του, απο το το θρυλικο Vectrex.
Από τον ίδιο έρχεται το "Vector Vaders 2"...
αλλά και το θρυλικό "Y.A.S.I "(Yet Another Space Invaders) του Alex Herbert, παιχνίδι που στην κυριολεξία άλλαξε το τι πιστεύαμε μέχρι τότε ότι μπορεί να καταφέρει ο Vectrex !
Ευτυχως που κανουμε και κανενα λαθος (εν προκειμενω λαθαρα) ,
και αναγκαζουμε την αυτου Vectrex-οτης να κανει κανενα reply εδω
Y.Γ. Το λινκ της σελιδας σου στο gameland.gr ,εχει θεμα (http://www.gameland.gr/page2/page2.html αντι http://www.gameland.gr/geoanas/ )
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
- GeoAnas
- Methuselah
- Δημοσιεύσεις: 1503
- Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
- Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
- Επικοινωνία:
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
LOL ! Εγώ ευχαριστώ Nemo γιατί αυτό στη κυριολεξία δεν το πήρα "μυρωδιά"...
Επί της ευκαιρείας, άφησα και το σχετικό σχόλιο στο Atari Age (ο συγγραφέας ανέφερε ότι δουλεύει και σε άλλα games και ότι αυτό είναι το πρώτο release...εν αναμονή λοιπόν )
Επί της ευκαιρείας, άφησα και το σχετικό σχόλιο στο Atari Age (ο συγγραφέας ανέφερε ότι δουλεύει και σε άλλα games και ότι αυτό είναι το πρώτο release...εν αναμονή λοιπόν )
WIP pseudo 3d racer on amstrad cpc
http://www.youtube.com/watch?v=RDmg08l4YJs
(θυμιζει Rip του Outrun απο το ομοCPU του (Z80) master system ......)WIP pseudo 3d racer on amstrad cpc
Trying to code a pseudo 3d racer on cpc.
Using sdcc compiler and winape emulator.
Here is a first result.
Thanks to Lou pseudo 3d page !
]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]
http://www.youtube.com/watch?v=46Lqpirhss4
A new video, more lotus like !
]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]
http://www.youtube.com/watch?v=OtA5LlmPEaw
Trying to add scaled sprites on the side of the road.
Need to improve masking and speed.
I would like to see such pseudo 3d rendering on the others 8 bits...
]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]
http://www.youtube.com/watch?v=nF5SDbD_s4c
Mεχρι στιγμης δειχνει πολλα υποσχομενη η συγκεκριμμενη CPC6128 προσπαθεια .Sprites are now masked.
I managed to add an "opponent" car.
But i'm not John O'Brien, and frame rate is not what i wanted.
:/
Need to optimize !
(sorry the sound is not good in the video)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Funky Fungus (Spectrum 128k )
http://www.youtube.com/watch?v=86Li9OPvb1E
Funky Fungus, Alessandro Grussu's new game.
Authored with Arcade Game Designer 3.4 by Jonathan Cauldwell and other programming utilities for the graphic and BASIC part.
Compatible with all ZX Spectrum computers with 128 KB RAM.
Available versions: TZX (turbo), TAP (ordinary loading), +3 disk image (DSK) and TR-DOS disk image (TRD).
Το κατεβαζετε απο το World Of Spectrum archive
http://www.worldofspectrum.org/infoseek ... id=0028160
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Alex kidd in Miracle World>>Genesis
http://www.youtube.com/watch?v=mC6XHJDKvVc
O oofwill -στην αεναη προσπαθεια του να βελτιωσει την προγραματιστικη του δεινοτητα-, οπως αναφερει σε καποιο φορουμ ,ξεκινησε να κανει port /μεταφερει /μετατρεπει το Alex kidd in Miracle World του Sega Master System στο μεγαλο 16 bito Sega αδeλφο του το Genesis/Megadrive .
Για να το επιτυχει αυτο ,χρησιμοποιησε τοSGDK (A small, open and free development kit Sega Megadrive) ,ενω αυτην την στιγμη δουλευει στην μετατροπη του 2ου level .... οπως φαινεται και στο ποιο κατω video .
Οσοι θελουν να παρουν μια πρωιμη γευση του real thing μπορουν να κατεβασουν την test rom
http://www.youtube.com/watch?v=0B5OdbUADBk
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Scatman έγραψε:Mage 2: The Dark Mirror ( Videopac / Odyssey2 )
http://www.revival-studios.com/?page=175
https://www.youtube.com/watch?v=Uji7kiOiQiI
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Cropky,Amiga(1 MB RAM)
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... QcQvgQ-0W0
"Cropky" Αtari XL/xe puzzle-strategy game που εγινε port/μεταφερθηκε στην Amiga(1 MB RAM).Cropky is a conversion of a game under the same title from Atari XL/XE. The original idea comes from Krzysztof "Kaz" Ziembik who was persuaded to give permission to create Amiga version by Mariusz "Ramos" Rozwadowski. With the abilities and knowledge of Adam Stach (programmer), Piotr "Piesiu" Radecki (graphics) and Piotr "Pece" Cieślik (music) they created a neat and not so easy game running on any Amiga with at least 1 MB of RAM
Ακομα κι αν δεν κατεβασετε το παιχνιδι ,δεστε το youtube videακι και μονο για την μουσικη του που ερχεται κατευθειαν απο τα 80ς .
http://pouet.net/prod.php?which=61341
Cropky.adf
https://dl.dropboxusercontent.com/u/338 ... Cropky.zip
Cropky.lha
https://dl.dropboxusercontent.com/u/338 ... Cropky.LHA
Cropky - instruction (στα πολωνικα)
https://dl.dropboxusercontent.com/u/338 ... rukcja.zip
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
- Scatman
- Emulation King
- Δημοσιεύσεις: 1216
- Εγγραφή: 01 Σεπ 2006 04:30
- Τοποθεσία: Neo Kobe
- Επικοινωνία:
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
χαχα chery chery lady και τα ρέστα. Ωραίο φαίνεται, κάτι σαν τον picross του DS
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
http://www.youtube.com/watch?v=WLQrN4W_lBo
Battle Eagle: ενα κατακορυφο scrolling shoot ‘em up για τα 8-bitα Atari "ψηνεται"
(για την ακριβεια μολις μπηκε στον φουρνο οπτε εχουμε ακομα .......)
>>> http://jasonkelk.me.uk/2013/07/this-should-be-fun/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
ανυπομονουμε!
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
http://www.youtube.com/watch?v=wEtUhBv6dUQ
Τopdown ραλλακι στο Vectrex !!!!At the moment it's shaping up as a 32k game with some nice music from Chris, 1 or 2 player, 12-15 tracks and 4 levels of difficulty (3 selectable).
So far I've got support for the VECVOICE and the VECVOX in native mode. I think the OVERDRIVE controller will work as is and I'm going to take a look at supporting the VECTROSIS although it's trick as i don't have one to test.
We're definitely aiming for a cart release and i think it'd be nice to bundle NOX with Chris's DeathChase.
We have PCBs sorted out. Have to organise cases, packaging and overlays would be nice if we can figure out how to make 'em.
>>>>>>> http://vectorgaming.proboards.com/threa ... z2YrhgYzUc
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
- GeoAnas
- Methuselah
- Δημοσιεύσεις: 1503
- Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
- Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
- Επικοινωνία:
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Excellent news NEMO !!!
Atari 8bit goodies
http://www.youtube.com/watch?v=AUePIWB67f4
This is a work in progress demo of GTIABlast! for the Atari 8-bit computers.
Work started in January 2013 and will probably finish in early 2015. I'm doing the programming and Harvey Kong Tin the graphics.
I started out programming on the Atari 8-bit 30-odd years ago and never expected that I would return to it. It's quite different this time around though, with all development being done on the PC and the 8-bit only used for testing. Great fun, especially getting to see the wonderful graphics that Harvey comes up with.
GTIABlast Wip απο τους Paul Lay (programming) & Harvey Kong Tin (graphics) για τους 8 bitους atari
κατεβαζεται το πρωτο public demo απο εδω
]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]
http://www.youtube.com/watch?v=U1UynS6qOfc
Atari 8-Bit Version of Odyssey 2 / Videopac Game Race/Speedway with several additions.Entry for Abbuc Contest 2013.
]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]
http://www.youtube.com/watch?v=WLQrN4W_lBo
Battle Eagle απο τον Jason "TMR" Kelk βλεπε και "Callisto"
The first showing of my vertically scrolling shoot 'em up that uses a 80x192 pixel 16 colour character-based display mode. The Atari's hardware sprites are used for the player and up to four enemies.
Since there's no specific tools for building these levels, it's all done with a bitmap editor, two cheap and relatively cheerful format converters, the old version of Char Pad and quite a bit of head scratching and trying to keep notes! Sprites are edited in the bitmap editor and converted with another cheap and this time less cheerful tool to source code.
A lot of this is still test data; there's only one map, one enemy sprite animation and one test piece of music loaded...
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Sonic στον Atari 2600
και η εντυπωσιακη συνεχειαNemo έγραψε:
Προέλευση http://atariage.com/forums/topic/212720 ... nic-thing/Well I've spent about a week on it so far and here's what I've got so far. Don't go too far passed the loopty loop or else it will reset the game in an emulator or it will crash it on a real Atari.
..................................
......................................
I know there are a lot of bugs right now but it's a work in progress.
Απο τον Spyburg τον τυπο που εκανε το εντυπωσιακο Demake του Super Mario Bros στο Atari VCS 2600 με οτι σημαινει αυτο για την σοβαροτητα και την καλυτερη δυνατη ποιοτητα του εγχειρηματος παντα μεσα στις δεδομενες συγκεκριμενες δυνατοτητες και ορια των Atari 2600 ,ξεκινησε την δημιουργια Sonic-παιχνιδου στον θρυλικο 2600 .
Oριστε και το πρωτο demo/δειγμα -αποτελεσμα μιας βδομαδας μονο δουλειας- που εχει κανει !!!!
http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=291885
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... JcWY#at=24
Νεα εκδοση του demo με το πρωτο level Hill Zone 1 του Sonic the Hedgehog ή οπως το ονομαζει ο δημιουργος του -Chris Spry (Sprybug)-Here it is everyone! I know there's still a few small bugs to resolve, but it's playable! This is Hill Zone 1. Now just 15 more levels to make, the overhead map selection, the boss battles, and a few other things. I hope I have enough ROM space to pull it off.
Controls:
Left/Right moves left right.
Fire/Action Button Jumps.
Down and Action button when standing still spins you up. Let go of the action button to let Zippy go!
I was originally going to have rings explode from Zippy when he got hit by an enemy but with the enemy still on screen I found it rather impossible to do, so here's my work-around. When you get hit by an enemy, the enemy "steals" your rings. To get some of them back you have to "pop" the enemy. Once the enemy goes off screen, so does the possibility to get your rings back.
Zippy the Porcupine .
Το κατεβαζετε απο >>>>
zippy05.bas.bin 32K
Ενω προελευση των παραπανω ειναι το φορουμ της Atariage http://atariage.com/forums/topic/214639 ... pine-demo/
]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]]
οριστε και ενα bonus
Nεο port Donkey Kong για τον Αταρακο 2600(απο τον Andreas Dietrich )
The first version let's you skip the 'How High' screen by pressing fire. The second one also makes Mario invincible (disables enemy collision, he can still die when falling.)
D.K.VCS_130620_skip.bin 32K
D.K.VCS_130620_skip_invincible.bin 32K
Ενω προελευση των παραπανω ειναιτο φορουμ της Atariage και παλι >>> http://atariage.com/forums/topic/206497 ... e__st__300
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....