Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Οτιδήποτε εκτός θέματος εδώ.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Metro-Cross >Amiga(un/ficial port)

Δημοσίευση από Nemo »



With Wanted Team help another port from Atari ST is done: Metro-Cross. Find it here

Info from MetroCross.readme:

Metro Cross from Atari ST.
Use joystick or keyboard.

Default keys:
Cursor Left - left
Cursor Right - right
Cursor Up - up
Cursor Down - down
A - jump
P - pause (other key to unpause)

F10 - back to OS

Highscores are saved as "mc.high", during exit to OS.

This version contains 24 levels.

Requirments:
- Amiga with free 1.0 MB RAM.
Για ακομη μια φορα μεσω του "ασπονδου" 16bitου (***) εχουμε το port του Metro-Cross για την Amiga και παλι απο την Wanted Team

more info >>> http://eab.abime.net/amiga-scene/70730- ... -port.html

To κατεβαζετε απο εδω >>>> http://wt.exotica.org.uk/test.html
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
xalia
L33t P14y3r
L33t P14y3r
Δημοσιεύσεις: 1932
Εγγραφή: 14 Φεβ 2005 12:07

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από xalia »

θα το δοκιμάσω στην 1200 :) super! :pac:
reboot
--------
Άβαταρ μέλους
Scatman
Emulation King
Emulation King
Δημοσιεύσεις: 1216
Εγγραφή: 01 Σεπ 2006 04:30
Τοποθεσία: Neo Kobe
Επικοινωνία:

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Scatman »

Tecmo Super Bowl 2014 ~ NES

Εικόνα

Αν και το thread αφορά νέες κυκλοφορίες, θα βάλω ένα παιχνίδι που έχει υποστεί hacking με αποτέλεσμα να είναι σαν καινούργια κυκλοφορία. Πρόκειται για το Tecmo Super Bowl που κυκλοφόρησε το 1991. Τι ακριβώς έχει γίνει εδώ? Ιδού :
This 7th yearly iteration updates Tecmo's NES classic with up-to-date rosters, graphics, schedules and play books for all 32 NFL squads
~από επίσημο site~

Δηλαδή έχει ανανεωθεί σχεδόν σε κάθε τομέα και έχουν προσαρμοστεί τα δεδομένα του στα νέα ρόστερ.

Είναι ελεύθερο για downloading και μακάρι να δούμε κι άλλες παρόμοιες hardcore προσπάθειες σε ρετρό τίτλους.

Περισσότερα infos & download link στο site των παραγωγών :
http://tecmobowl.org/home/_/tecmo-news/ ... -2014-r155


http://www.youtube.com/watch?v=gp1ZeBV8p4g
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε: Εντυπωσιακο (βεβαια χωρις αντιπαλα "sprites") Wolfenstein 3D demo απο τον Gasega68k
για το Megadrive .

Αν και βεβαια δεν γνωριζουμε κατα ποσο αυτο θα αποτελεσει βαση για ενα πληρες παιχνιδι ,οι οιωνοι ειναι αν μη τι αλλο θετικοτατοι(***)


Εικόνα



http://www.youtube.com/watch?v=

Now pushable walls work, and I've also added some sprites (objects) to see how it looks on the screen, but this is only a test, because the way sprites are calculated to be drawn is not based on the PC source code.
.........................
I draw all static objects (they are 48 ), the error of the pushable walls was fixed, the routine to draw the sprites is faster and also I fixed some other things.
Download τελευταια εκδοση του Demo : http://www.mediafire.com/download/gwtzy ... ritesb.rar

Περισσοτερες λεπτομερειες εδω
>> http://gendev.spritesmind.net/forum/vie ... ba8d240813
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Atlantean για το PCE/TG16

Δημοσίευση από Nemo »




http://www.youtube.com/watch?v=cnnmnRWKmck

To shoot em up Atlantean του Aetherbyte για PC-Engine/Turbo Grafx-16 αναμενεται να κυκλοφορησει στο τελος του 2013 ή στις αρχες του επομενου σε HuCards !!!!.
Θα περιλαμβανει fully working radar, mine field level, bonus stage, και alternate level art ...

Βεβαια χρειαζεται οπωσδηπωτε optimisation ....
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Sgt. Helmet Training Day (ZX)

Δημοσίευση από Nemo »



http://www.youtube.com/watch?v=y2nRWL6Zou4
You control Sgt. Helmet – your mission is collecting 5 bombs, setting them in the DULL computer, and then return to the base. Use keycards to open closed gates and kill every clone soldier if he stands in your way. You can destroy the barbed wire to progress (but avoid touching them!) as well. But beware! Bullets are prized and you better save them. You can refill your ammo with the magazines you will find across the map – but you better be savvy. Use boulders to block lasers so your ass doesn’t get burned and… GOOD LUCK!

You can use the Sinclair Interface II or Kempston joysticks, or the keyboard. The commands are as follows:
O (joystick left): move left
P (joystick right): move right
Q (joystick up): move left
A (joystick down): move down
SPACE (joystick fire): fire
Movement + Fire: push boulders
Sgt. Helmet Training Day :Ενα ακομα Spectrum-οπαιχνιδο απο τους αει-retro/προγραμματιζοντες Mojon Twins

official site (Ισπανικα/Αγγλικα) >>> http://www.mojontwins.com/juegos_mojono ... ining-day/

Direct DOWNLOAD >>>
English language version (tap & tzx) .

Source code


Συντελεστες
Game: The Mojon Twins (anjuel, na_th_an, kendroock)
Cover: kendroock,Story: maribip and anjuel , Music: David Sánchez aka Davidian aka Murciano,1-bit sfx: created using BeepFX’s example project by Shiru.
,Powered by La Churrera 3.99.1 by The Mojon Twins and splib2 by Alvin Albrecht.,Uses aPPack decompressor by dwedit, adapted by Utopian & optimized by Metalbrain,Music tracks composed in Beepola.
Εικόνα
Εικόνα
Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Εικόνα

Εικόνα
I have the pleasure of announcing the release of my latest game, Cronopios y Famas, a dynamic adventure inspired by Cronopios and Famas, a collection of short stories by Argentine writer Julio Cortázar (1914-1984). It is meant as an "interactive homage" to this great author.

This is the first full-fledged title authored with the new version of Jonathan Cauldwell's Arcade Game Designer, namely v4.3, and is designed for the 48K Spectrum as well as its Argentine counterparts by Czerweny Electrónica that mounted common motherboards (mainly issues 4 and 6a) manufactured by Timex Portugal.

The game is based upon several short stories from the fourth section of the book, the one dealing with two peculiar kinds of beings, Cronopios and Famas. They symbolize two opposite and complementary qualities of human existence and are both pervaded by a vein of humor and folly.

Cronopios y Famas is available in both TZX format, for general purpose emulation and loading on real hardware, and TAP for use with the DivIDE.
As usual, please read the enclosed documentation before playing. User manual and game are in six languages: Italian, English, French, German, Spanish and Portuguese.

Should you get stuck, I already sent Gerard at the Tipshop a walkthrough, complete with references to Cortázar's book, and a spoiler-free map. Both will be added to the website archive at the next update, which should take place around the end of September and the start of October.



Ο ιταλιανος" alessandro grussu επανερχεται μετα τα "Apulija-13, Cattivik, Funky Fungus, Lost in My Spectrum " (***) τα οποια ανεπτυξε για το Spectrumακο , μεσω του πολυ χρησιμου εργαλειου αναπτυξης παιχνιδιων τοσο για ΖΧ οσο και για τον εν Z80 αδελφο του ,CPC , ARCADE GAME DESIGNERo Jonathan Cauldwell.
To καινουριο του δημιουργημα/παιχνιδι "Cronopios y Famas" ειναι βασισμενο στο "Historias de cronopios y de famas" του αργεντινου Julio Cortázar.


Official site toy δημιουργου

Direct download του "Cronopios y Famas "




(***) http://www.worldofspectrum.org/infoseek ... loadpics=1
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Sonic στον Atari 2600

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
sonic2600.jpg


Προέλευση http://atariage.com/forums/topic/212720 ... nic-thing/


Απο τον Spyburg τον τυπο που εκανε το εντυπωσιακο Demake του Super Mario Bros στο Atari VCS 2600 με οτι σημαινει αυτο για την σοβαροτητα και την καλυτερη δυνατη ποιοτητα του εγχειρηματος παντα μεσα στις δεδομενες συγκεκριμενες δυνατοτητες και ορια των Atari 2600 ,ξεκινησε την δημιουργια Sonic-παιχνιδου στον θρυλικο 2600 .

Oριστε και το πρωτο demo/δειγμα -αποτελεσμα μιας βδομαδας μονο δουλειας- που εχει κανει !!!!
:arrow: :arrow: http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=291885
Εικόνα

και το ολοφρεσκο 4 level Demo απο τον Chris Srpy /Srpybug


:arrow: Direct 4 level demo download link



Directions:
Joystick - Move
Button - Jump
Down & Button - Spin Up (Must be at a standstill), then let go of the action button to let him go.

Hints:
The Spin Up & Release can be used to break certain blocks in Star Zone.
Finding the Springboard in the upper section will catapult you into the bonus minigame.
Platforms can disappear and appear in Cave Zone (and can also disappear in Aqua Zone).
Use the Gate Switch to open gates in Aqua Zone.
You keep your collected rings after you finish a stage.
:arrow: http://atariage.com/forums/topic/217009 ... evel-demo/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:http://www.youtube.com/watch?v=ZysR9A8rQmo

ZXSpectrum Outrun Remake Alpha

Music from Peter W.

Spectrum deserves a good Outrun conversion, we start to make a good version with color graphics. The speed is fast thanks to unmasked graphics, much more detail and the tree musics this time. Only for 128k machines, one single load.
http://www.worldofspectrum.org/forums/s ... post696076

Bελτιωμενη εκδοση του OutRun ....σε Spectrum ?????

Aν τελικα περιεχουν ψηγματα αληθειας/ ισχυουν τα παραπανω (γιατι κατι δεν ..... :roll: )

Θα χρειαστουμε Γιατρο :moil: για τον Γιατρο :mrgreen: ......



Αν και ειναι Alpha version μολις ,απο γιατρους -εκτος του Maddog -στο φορουμ εχουμε μονο τον Grip κι αυτος εκκολαπτομενος ακομα και μαλιστα .... κτηνιατρος :twisted: ?????



http://www.youtube.com/watch?v=fbm9UiNEbsA

Autotranslated
~Autotranslated
The developer of this wonder is Climacus,(βλεπε Speccy bros , Knightmare , Request In Peace. I take this opportunity to warmly thank him for the time he have invested in this project.

It started with the intention to make the game, the bad news is that sometimes, when you start a game, you realize that you have to re-start coding, because it can improve and optimize routines more. This is where the lack of time Climacus has caused the development of this game to be paused.

PROGRAMMER WANTED to continue development of the game. Rather, we must return to start coding from scratch, for reasons mentioned above. .
Προέλευση(Ισπανικά)
:arrow: http://www.tonigalvez.com/2013/09/remak ... ctrum.html
Google auto translated
:arrow: http://translate.google.com/translate?s ... ctrum.html





:arrow:Alpha Version
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
grip
Emu Chief
Emu Chief
Δημοσιεύσεις: 2092
Εγγραφή: 21 Νοέμ 2005 21:45
Τοποθεσία: Τρίκαλα

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από grip »

Έχεις μνήμη Nemo,σε παραδέχομαι. :D
Πάντως έχω δρόμο ακόμη μπροστά μου,και φυσικά θα παίρνω ότι κοκκαλάκι μου πετάει ο γιατρός. :mrgreen:
Long live the emulator!!!!
[url=http://ubanimator.com][img]http://img288.imageshack.us/img288/2192/userbar517432aj.gif[/img][/url]
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



http://www.youtube.com/watch?v=bMbTBDmblZc
Haven't had time to code this all that muchbut wanted members from lemon64 to see working ai logic.And some good news, my friend Joachim Wijnhoven(Yogibear) has offered to create the music for this :)
Eνα επερχομενο πολλα υποσχομενο homebrew DKjr για τον C64
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Janosik ,Ζχ port ενος 90ς game

Δημοσίευση από Nemo »

http://www.youtube.com/watch?v=Z2Q6b8-wBNk



ενα πολωνεζικο arcade με τιτλο Janosik (το οποιο απ οτι καταλαβα βασιζεται ή ειναι μεταφορα στον spectrum του παλιου Dos/Amiga/Atari παιχνιδιου Janosic (***)



Το κατεβαζεται απο εδω
:arrow: http://www.speccy.pl/archive/prod.php?id=244
ή απευθειας απο εδω σε .tap ή .tzx

Εικόνα

(***) του οποιου ο ηρωας ειναι Juraj Jánošík, ενας σλοβακος λιγο highlander λιγο Robin Hood , ενας "νταβελης"των καρπαθιων -που στην πολωνια εχει γινει πολυ δημοφιλης εξαιτιας τηλεοπτικης σειρας ,οσο και ταινιας- οπου προς μεγαλη χαρα χαρα των ντοπιων "απαλωτριωνει" τα υπαρχοντα των πλουσιων αυστριακων εισβολεων -εποικων(*).

Υ.Γ Αυτοι οι ~Γερμανοι εχουν τυποποιηθει να παιζουν παντα το ρολο των "κακων" ,δεν μπορει να ειναι παντα ετσι .
Μπορει :roll: :mrgreen: ?????

-Γερμανοι ={Αυστριακοι ειναι απλα οι παλιοι East/Öst/Ανατολικοι(γερμανοι)} Austria= Öster-reich= ανατολικο βασιλειο
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

SFII CPC , WIP

Δημοσίευση από Nemo »



http://www.youtube.com/watch?v=SoESj_amnpE



To Street Fighter II CPC - The Real Edition αναπτυσσεται απο τους Augusto Ruiz, DaDMaN & McKlainme στον Amstrad CPC 6128 (128Kb RAM )

SFII CPC - Work in progress -

Please, take into account that those graphics are mainly placeholders!! What's already implemented:
Custom disk access
Animation system, with varying sizes and sprite reposition per frame
Pixel perfect collision detection
Input handling for both players
Compression (using Exomizer)
Video split (score at #8000, play area at #C000) See the bump when jumping, will not be there, but when falling after hit.
Memory banking (player data is stored in upper 64Kb, 32Kb/character)
Music routines - using WYZPlayer
We will publish the source code when it's finished ;)
What's next?
Special move detection and execution - outlined, not yet implemented
Take damage when hit
Update score, time, etc.
Implement win condition for fights
AI (huge!!!) - already designed, but not implemented.
All menus

Προέλευση : :arrow: http://www.cpcwiki.eu/forum/games/stree ... c-edition/



http://www.youtube.com/watch?v=iJXwm4zPQCg


@retromaniax.gr
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

World Rally Cha/ship (MSX) Demake

Δημοσίευση από Nemo »

Εικόνα
Title: World Rally
Genre: overhead racing
Size / RAM req.: 48KB ROM / 16KB RAM
Developer: theNestruo (Néstor Sancho)
Contact: theNestruo at gmail dot com


An 8bit demake/tribute of the arcade game "World Rally Championship" (Gaelco, 1993) featuring:
Arcade-style control
Five rallies, fifteen Special Stages
3rd person overhead view
Fast fullscreen colorful scroll
50Hz/60Hz compatible

Extra info
Full source code will be released after the contest is over. This includes assembly sources (asMSX syntax, widely commented), makefiles, graphics, cross-development tools (and their C sources), etc.
Ενα πολυ ενδιαδερον entry του ετησιου MSXdev’14 διαγωνισμου το World Rally, ενα demake οσο και tribute του “World Rally Championship” (Gaelco) ,που αναπτυσσεται απο τον Nestor Sancho (theNestruo) ο οποιος προσπαθει να "συμπυκνωσει" το πετυχημενο arcade racing game σε ενα ταπεινο MSX
(Μετα τo τελος του διαγωνισμου θα δωθει ο πηγαιος κωδικας/source code του παιχνιδιου)

Εικόνα

βεβαια οπως αναφερει ο δημιουργος
The car is stolen (and later retouched) the presentation of the F1-Spirit and the public is taken from screenshots of another game (can not remember which now). It has a small animation, very very dodgy time.
...
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

http://vimeo.com/76371172#

Over 10 years in development, Michal Okowicki's Bomberland brings classic console style multi-player party-gaming to the Commodore 64 like never seen before. Complimenting epic and customisable 2-5 player death-match tournaments with an incendiary 36-arena single player campaign, no other 8-bit title even comes close to the chaos and boombastic mayhem of this cartridge-exclusive game!

Featuring gorgeous high resolution graphics, challenging boss battles, tons of different enemies, password saves, game-changing power-ups, multiple play modes and an awesome SID soundtrack by Owen Crowley, Bomberland supports both the CGA (Protovision) and HIT (by Excess and Hitmen) four-player adaptors and even includes full keyboard support, so you can play it solo on a stock C64/128 without any peripherals!
Μετα απο περισσοτερα απο 10 χρονια αναπτυξης , ειναι πλεον διαθεσιμο το Bomberland (Bomberman αλα C64 ) ,η αναμονη κρινοντας απο το αποτελεσμα μαλλον αξιζε τον κοπο ,high resolution graphics , 36 οθονες για single player campaign, password saves, υποστηριξη multiplayer μεχρι 5 παιχτες ταυτοχρονα σε death-match tournaments (4 μεσω 4 player joystick adapters + 1 ακομα μεσω πληκτρολογιου ).
Credits

Programming, Design & Graphics
Michal Okowicki (Samar Productions)

Music, Player & Sound effects
Owen Crowley (Samar Productions/Onslaught)
Εικόνα

Η preview ειναι διαθεσιμη :arrow: για κατεβασμα εδω ,απο τον περασμενο δεκεμβριο .

Η full verison ειναι διαθεσιμη :arrow:για αγορα εδω ως :

-Digital Download £1.99 ή


ή
- σε μορφη cartridge διαθεσιμο σε δυο πακετα

standard package £25
Εικόνα

deluxe package £30

Εικόνα

(Shipping is £4 for UK/Europe )
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση