Sprint emu Javascript/Atari800XL/C64

Άλλοι Arcade emulators πχ. Kawaks, FBA, Nebula, Zinc, Daphne κλπ

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker

Απάντηση
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Sprint emu Javascript/Atari800XL/C64

Δημοσίευση από Nemo »

Εικόνα

O 6502master Norbert Kehrer αφου μετεφερε μεσω emulation το θρυλικο arcade "Asteroids" στον c64,c128,Commodore Plus/4,c64 Super CPU, ,Atari 800XL, και σε javascript , το Astro Fighter της Data East αλλα και το Centipede της Atari σε JavaScript ,

(cliché warning/προσοχη κλισε)
επανερχεται με ενα ενα ακομα 6502-based κλασσικο arcade game μεταφεροντας το Sprint της ATARI (1976)
:arrow: Παιξτε την Sprint emu online σε Javascript


Εικόνα

αλλα και σε ΑΤΑRΙ 800XL (ενα κατα καποιο τροπο "ψηφιακο" αντιδανειο μια και "ξαναεπιστρεφει" σε Atari hardaware)


Εικόνα
Aυτην την φορα μας επιφυλασσει μια εξτρα εκπληξη, οσων αφορα την online σε javascript μεταφορα , μια και περα απο την topdown/αφυψηλου(/ελικοπτερου) καμερα με το πατημα ενος κουμπιου ,
μπορει να μεταμορφωθει σε 3D racing πρωτου προσωπου, διατηρωντας αυτουσιο τον κωδικα και απλα αλλαζοντας/προσαρμοζοντας την οπτικη
με το πατημα ενος κουμπιου...
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Sprint emu online(Javascript)/Atari 800XL

Δημοσίευση από Nemo »

Εικόνα
After the conversion for the Atari 800XL, I now made also a port of the old, but very nice car-racing game Sprint to the Commodore 64. The original game was written by Atari back in 1976 (Sprint 2 for two players) and in 1978 (Sprint1 for one player).
I ported the game to the Commodore 64 computer by just running the orignal arcade game program on the home computer. The arcade machine's video and sound hardware are emulated by specific C64 routines. In the home computer version the game has to be played with the joystick instead of the original's steering, gearshift, and accelerator pedal.

:arrow: http://members.aon.at/nkehrer/sprint_c64.html
Sprint emu πλεον και για Commodore 64
D/load :arrow: :arrow: :arrow: Sprint emu C64

Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: Sprint emu Javascript/Atari800XL/C64

Δημοσίευση από GeoAnas »

Φοβερός ο Norbert !!! :shock:
Άψογος Nemo...THANKS :!:
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Sprint emu Javascript/Atari800XL/C64

Δημοσίευση από Nemo »

"Sprint - Exciting Insights from Translating a Classic Car Racing Game to JavaScript /Νorbert Κehrer"
:arrow: http://de.slideshare.net/norbert_kehrer ... javascript



Φανταζομαι κατ αντιστοιχια με την περσινη σε slide παρουσιαση "Translating Classic Arcade Games to JavaScript"(Jun 2015)
:arrow: http://de.slideshare.net/norbert_kehrer ... etupslides
ανεβηκε περιπου 3 και κατι μηνες μετα σε ολοκληρωμενo youtube video
https://www.youtube.com/watch?v=51yvGEWlk1s :arrow:
κατι αντιστοιχο θα ισχυσει και για την παρουσα παρουσιαση του Νorbert Κehrer μελλοντικα ......
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Sprint emu Javascript/Atari800XL/C64

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:"Sprint - Exciting Insights from Translating a Classic Car Racing Game to JavaScript /Νorbert Κehrer"
:arrow: http://de.slideshare.net/norbert_kehrer ... javascript



https://www.youtube.com/watch?v=PrPmHPc0vWA

και τα εγκωμιαστηκα σχολια στην αναφορα του Hackaday σχετικου αρθρου
What’s to be gained from reverse engineering a four-decade-old video game? As it turns out, quite a lot, and as you’ll learn from [Norbert]’s recent talk at the ViennaJS meetup, it’s not just about bringing a classic back to life.

...
But it was quite engaging for the day, and [Norbert] was interested in reverse engineering it. That he did, using JavaScript to build a faithful browser-based emulation of the game. And he took it further, creating a 3D first-person version of the game.


But where the real work begins is in tearing apart the AI of the computer-controlled cars that hogged the track, and understanding how the vector map behind each race track is used to move the robot cars along smooth paths.
[Norbert] covers the concept of vector and gradient fields and the Gauss-Seidel algorithm, then relates all of it to path planning for autonomous vehicles......

We’ve covered tons of arcade game ports and recreations before, but this project goes well beyond those, at least in terms of lessons learned
.
:arrow: http://hackaday.com/2016/04/28/forty-ye ... -planning/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση