ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Συζήτηση για Computer Emulators.

Συντονιστές: Maddog, Whacker, BraiNKilleR, Scatman

Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από Nemo »

Αναρρωτιοσαστε πως θα βλεπατε τα τεκταινομενα στο εσωτερικο του C64 αν ησασταν ο Νeo/One(βλεπε Matrix) με δυνατoτητα να επεμβεται Real time ??
Στο ερωτημα αυτο ερχεται να μας απαντησει το πατριωτακι μας o φυσικος Mathfigure με το το Commodore 64 hacking tool ICU64 for Frodo Redpill v0.1.5

>>>>>> http://icu64.blogspot.gr/2012/09/icu64- ... ll-v0.html


Παλιοτερο video μεν ,αλλα παιρνεται μια ιδεα ....
http://www.youtube.com/watch?v=tjcvR5McmSg
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από Nemo »

εντωμεταξυ οσων αφορα τα νεωτερα ~
mathfigure > December 7, 2014

I'm ok, just the project has very irregular progress in time. Currently I'm making a step back in VICE Redpill code to deal with some memory bank issues :/ Redpill has re-injected from scratch both in Frodo and in VICE, the mess has gone now, and the full source code of both emulators will be available too. Still about a month of work, though.
βεβαια στο πιο κατω post ο mathfigure αναφερει το οτι χρειαζεται ενας μηνας δουλειας δεν σημαινει ασφαλως σε ενα μηνα ,αλλα λογικα μεχρι το φθινοπωρο θα εχουμε νεοτερα

:arrow: http://icu64.blogspot.gr/2012/10/icu64- ... mment-form
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Karnov
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2005 20:11
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από Karnov »

Φοβερό!

Το real time είναι κάτι που δεν έχω ξαναδεί .
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από GeoAnas »

Μα τι καταπληκτικά πράγματα είναι αυτά !!!
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από Nemo »

GeoAnas έγραψε:Μα τι καταπληκτικά πράγματα είναι αυτά !!!
translated=υποψηφιος για συνεντευξη ????? :twisted: :lol:
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Karnov
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 405
Εγγραφή: 19 Νοέμ 2005 20:11
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από Karnov »

Σιγουράκι..

Θα ήθελα να τον γνωρίσω τον Έλληνα mathfigure.
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από GeoAnas »

Nemo έγραψε:translated=υποψηφιος για συνεντευξη ????? :twisted: :lol:
:lol: :lol: :lol: :whistle: :spiteful:
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από Nemo »

.... May 11, 2015
Data labeling needs understanding of their meaning, first. And there is a step before that.
A new color schema that I added in the memory view, allows you to organize the data extremely fast even if you don't understand their meaning!
Since the v0.2 is still late, I'll make an update to the current version (this month, i hope), ....
:arrow: http://icu64.blogspot.gr/2012/10/icu64- ... mment-form
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από GeoAnas »

Το είχα ξεχάσει...είμαι απαράδεκτος...
Θέλω να το κατεβάσω για να το δοκιμάσω με μερικά demos...

Ευχαριστώ Nemo :wink:
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

ICU64 για το Frodo Redpill v0.1.6 Released

Δημοσίευση από Nemo »


The creation of memory maps gets easier with this release.

New features in the memory view:

BASIC program layout
Load or type a BASIC program and hit ctrl-L in the memory view to watch the memory map of its code. After RUN, you have to press ctrl-L periodically to update that map, because a running BASIC program updates the layout of the data area (which is located after the code area) as it meets new variables for the first time. Enable the text view (ctrl-A) to get a more meaningful view (or type LIST in the emulator but this is like cheating!)

Data Classification (Order In Chaos)
The data classification view colorize the memory in a chaotic still consistent way. Using only your pattern recognition abilities you can organize the data even if you don't understand their meaning!
So far, watching the internals of the C64 in action may was something, yet you may have this feeling: "wow! I see everything :) but still I understand almost nothing :(". Well, the new feature lets the CPU to interpret to us the meaning of the data using a color language. And no, you don't have to learn another color code, since these colors are meaningless this time (it's just a meaningless 'alphabet'). What's important is their patterns (i.e. the 'words' and 'phrases' that they form). These patterns are not the usual data patterns (as in the grayscale view), they are event patterns arranged in space that highlight the internal data structures as being used by the code (who always knows their meaning, and this is where we rely).
In particular, this visualization is based on 'what code access what data', and actually it's a simple hash function of the "last access" address that located in the upper left corner on every cell (visible in deep zoom). So, actually, this information was always there in a numerical/textual form, proper only for serial/boring reading. By translating this information into colors, patterns emerge (from chaos!) that can recognized immediately by the human brain in a parallel way, and organized manually. This view it's especially useful to find large internal structures like arrays or lists of data, and analyze their entries down to their most individual parts.

Map Editing
Some new functions that will help you with your memory maps:
Enter / Shift-Enter : Split / Join line
Backspace / Shift-Backspace : Move line Left / Right
(the above operations never overwrite non empty cells)
Delete / Shift-Delete : Delete cell / line
right click / Insert : Pick cell / Put cell++
F2 : Rename cell (change address)
Note that the editing functions are minimal yet, and they are line oriented. If you want to move blocks around you must export the map and use some spreadsheet application.

Drag 'n' Drop
If you drop a .txt file in the memory view, it will open as a memory map. Any other file will be imported as a .prg file (i.e. will be loaded in the RAM at the location that the first two bytes specify). Btw, the Frodo Redpill window accepts .fss files (Frodo snapshots).

Press F1 on every window (even in the main menu) to see more functions.

Μετα απο αρκετο καιρο εχουμε κατι καινουριο απο τον Mathfigure
:arrow: ICU64 for Frodo Redpill v0.1.6 - Released
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:
Magot : ενα single screen platform/shoot em up που "ψηνεται" -απο τους Daddy Santoro (Coder) & Wizkid (Pixel Artist)- στον C64 και αναμενεται μεχρι μεσα στο 2015 σε μορφη cartridge/disk .
:arrow: http://magot64.blogspot.it/


https://www.youtube.com/watch?v=YdttqNGH3FM

:arrow: :arrow: :arrow: http://www.mame.gr/forum/viewtopic.php?p=35119#p35119
btw οπως ισως καποιοι εχετε ηδη παρατητησει στo WIP video ενος παιχνιδιου που ετοιμαζεται για τον C64 του Μagot χρησιμοποιει το ICU64
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από Nemo »

Ο Mariusz "mariusz" Wojcieszek περα απο MAME contributor γνωστος ΚΑΙ απο τις πολυ προσφατες μεταφορες/potrs απο τον C64 στα 8bitα Atarακια και συγκεκριμμενα τα The Great Escape , Fairlight(WIP) ,Bobby Bearing (WIP), Saboteur!(WIP) ,The Great Escape (WIP) στην προσφατη συνεντευξη που εδωσε ανεφερε οτι το ICU64 ειναι απο τα βασικα εργαλεια του για την αναπτυξη των ports
What was the most complicated/challenging feature in the development of each of your projects?

The biggest challenge was actually developing a way to efficiently analyze C64 games (I use VICE +
ICU64
for debugging C64 games and Infiltrator Disassembler for disassembling the games)
:arrow: http://atariteca.blogspot.gr/2015/11/ma ... ng-is.html
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: ICU 64 v0.1.5 – C64 ala Matrix

Δημοσίευση από Nemo »

Στους επομενους μηνες ....
"In a couple of months v0.1.7 for frodo will be available."
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

C64 Debugger V0.5–C64 ala Matrix II

Δημοσίευση από Nemo »

Εικόνα
C64 Debugger is Commodore 64 and 1541 Drive code and memory debugger that works in real time
It is for quick prototyping on Commodore 64 machine and its internals.
C64 Debugger embeds VICE v2.4 C64SC emulation engine created by The VICE Team.
This is a standalone binary and no VICE files are needed to run this.

I've been working on this over last weekends and I think finally it is mature enough to be released to the public for the first time
Εντωμεταξυ το ICU64 και ο Mathfigure απεκτησε ανταγωνισμο και δυνατο μαλιστα απο τον Marcin (Slajerek)Skoczylaw (βλεπε και Matt Gray Tracker )

> C64 Debugger V0.5 διαθεσιμο για Win/Lin/Mac
:arrow: https://sourceforge.net/projects/c64-debugger/
:arrow:

Και συνηθως ο ανταγωνισμος ειναι προς οφελος των "καταναλωτων"
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

ICU 64

Δημοσίευση από Nemo »

-I'm rewriting redpill from scratch at github.com/mathfigure.

- My aim is to support multiple emulators this time.

- An initial version of frodo-redpill is already up, vice-redpill will be next (this week), and even more will follow.

-The platform is mainly linux and/or windows.

-And to be honest, i don't know how it will evolve (as plugin or something else).
:arrow: https://github.com/mathfigure
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση