Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR
Cave Story(MDrive) WIP
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Μπαράζ! Keep 'em coming, Nemo...
Ένα πρόβλημα μόνο: Συνολικός χρόνος ζωής, μείον τρέχουσα ηλικία, μείον υποχρεώσεις (x2 για τα απρόοπτα), μείον games που δεν έχω παίξει ακόμα, μείον games που θα ξαναπαίξω, μείον games που θα κυκλοφορήσουν στο μέλλον (x3 διότι ανοίγουν οι ορίζοντές μας και τα genres), το Cave Story αν όλα πάνε καλά, θα το ξεκινήσω το... 2096!
Ένα πρόβλημα μόνο: Συνολικός χρόνος ζωής, μείον τρέχουσα ηλικία, μείον υποχρεώσεις (x2 για τα απρόοπτα), μείον games που δεν έχω παίξει ακόμα, μείον games που θα ξαναπαίξω, μείον games που θα κυκλοφορήσουν στο μέλλον (x3 διότι ανοίγουν οι ορίζοντές μας και τα genres), το Cave Story αν όλα πάνε καλά, θα το ξεκινήσω το... 2096!
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
To κατά δύναμην , ΑceAce έγραψε:Μπαράζ! Keep 'em coming, Nemo...
, αν και τα εύσημα ανήκουν αποκλειστικά στους άξιους δημιουργούς τους .
Και που να φτάσεις στην φάση του gamer-συμπέθερου που ημερήσια ο αριθμός από τα χαπάκια/φάρμακα που παίρνεις είναι πλέον περισσότερα από τους καφέδες που πίνεις ....Ένα πρόβλημα μόνο: Συνολικός χρόνος ζωής, μείον τρέχουσα ηλικία, μείον υποχρεώσεις (x2 για τα απρόοπτα), μείον games που δεν έχω παίξει ακόμα, μείον games που θα ξαναπαίξω, μείον games που θα κυκλοφορήσουν στο μέλλον (x3 διότι ανοίγουν οι ορίζοντές μας και τα genres), το Cave Story αν όλα πάνε καλά, θα το ξεκινήσω το... 2096!
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Vallation (Spectrum 48K)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
"A Prelude To Chaos" (Amstrad CPC )
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
G-Guns (Amiga) WIP
Εδώ και 8 μήνες εάν δεν κάνω λάθος ετοιμάζουμε μερικοί φίλοι 2 παιχνίδια για την Amiga (classic)
Το παιχνίδι θα είναι freeware! και για όποιον θέλει και φυσικά μπορεί να κάνει και donate (για καμιά μπύρα ρε γαμώτο) είναι χαρά μας!
Θα κυκλοφορήσει αποκλειστικά με ένα από τα τεύχη του Retroplanet , προς το παρόν είμαστε στο 55% του παιχνιδιού του πρώτου
Αναλυτικό ρεπορτάζ!!! από τον dony όταν θα είναι η ώρα του..
Μερικά φώτο από AGA με απαραίτητη 4mb extra memory..
Φυσικά θα υπάρξει και μια lite version για Α500-600-2000-3000 non AGA με απαραίτητη την 2mb fast ram ..
G-GUNS λοιπών μια δικιά μας άποψη για το R-Type...
G-Guns (Amiga) : WIP από ένα " Made in Greece" team (εκτός από την μουσική) την DX Team Hellas
Πανέμορφο αλλά λίγο περισσότερη πρωτοτυπία ( DX Team Hellas )
Προέλευση http://www.amigaplanet.gr/forum/viewtop ... =20&t=5994
Το Site του παιχνιδιού ετοιμάζεται http://www.dxteam.gr/joomla/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Motorman (C64)Video preview
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
"Uwol, Quest For Money"(MSX2 128Kb)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Car Wars"(Spectrum 128k)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Pac-Pac (Commodore Plus/4)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Ancient Legends ( Apple II 128k)
Ancient Legends ( Apple II 128k) https://github.com/badvision/lawless-le ... k%20imagesInstructions for play:
Stats & skills: Each stat and skill has a range from 1-10 max. You can increase these attributes by completing quests, finding enchanted items and gear. There is also a fabled place to train for higher stats, or is that just an ancient legend?
Word Puzzles: You will occasionally be presented with a word prompt puzzle where you need to type in a response. All correct responses are only one word like "FLOWER" or "DEATH" (case sensative caps only!). There are no multiple word answers like "King Bob" or "Billy the Bad Fish" anywhere, so rest easy adventurer!
Getting Started: For new adventurers here are a few tips. 1) Roads are useful to follow until you feel comfortable really exploring the wilderness. 2) Towns have shops [blue buildings] and clues for your quest, not to mention affordable healers. 3) Save early and save often: CTRL S save & CTRL L load 4) Be sure to hit 1 and then E to equip your gear before you take another step. 5) Fleeing may land you a few lumps before you escape, so standing your ground to fight may be best. 6) Some weapons & armor will boost your stats. 7) Exploring is rewarded.
Hardware Requirements:
128K Apple IIe or Apple //c or Apple IIgs
2 floppy drives or hard disk
Color monitor for best experience
Loading the game on a Real Apple IIc, IIe, IIgs: Insert disk 1 in drive 1 and disk 2 in drive 2. then turn on your computer.
Loading the game via emulator:
WINDOWS - Download AppleWin: AppleWin is usually a IIe emulator, but it can run IIGS hard drive images. Push F8 for settings. In the "Disk" tab, (Alt-E) enable hard disk controller in slot 7. Then Select HDD 1 as the 800k (2MG) version. The latest version of AppleWin NTSC is available at http://wsxyz.net/applewin.html Mac - TBA
Game Controls: General travel in 2d/3d maps: Left-hand Right-hand
W I (go forward or up)
A D J L (move or turn left/right)
S K (backup or go down)
3D Maps only:
Z C M . (Strafe left right)
CTRL+S to save CTRL+L to reload save
Combat: initiate options B Battle F Flee
In-combat options M Melee S Shoot (must have projectile weapon for this option to appear) D Dodge F Flee
Inventory Options:
Press 1 to see stats/inventory E - Equip & Unequip U - Use item D - Drop - no turning back once an item is dropped! < > - Scroll through inventory pages
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Fort Django (C64)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
- GeoAnas
- Methuselah
- Δημοσιεύσεις: 1503
- Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
- Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
- Επικοινωνία:
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Χορταστικά sprites θα έλεγα ! Ότι πρέπει για τύπους σαν την αφεντιά μου ...με πρεσβυωπία !
Μπαα...δεν το κάνω κέφι....
Μπαα...δεν το κάνω κέφι....
Re: Pentagram C64 (μεσω Atari 8bit)
Nemo έγραψε:Nemo έγραψε:
H προχθεσινή release του Gunfright για Αtari 8bit δρομολόγησε κάποιες εξελίξεις αλλά και αποκαλύψεις για την πορεία-συνέχεια συσχετιζόμενων projects.
O προγραμματιστής της μεταφοράς του Pentagram με το nickname emu όπως εκμυστηρεύθηκε στο lemon64 forum
-I've already started work on C64 Gunfright and I think its going to be a great conversion!
I'll keep you all posted on Gunfright and will release a WIP version as soon as I can.
-Also on the way is V1.20 of Pentagram which features some much improved sounds by Soulc and frame syncing so you can play it at 50hz with No slowdown on a 3mhz or greater Turbo Chameleon.
-For Plus4 fans I also have a version of Pentagram V1.20 almost ready to go for that machine. It's very similar to the C64 version.
- Έχει ήδη ξεκινήσει να δουλεύει στην C64 έκδοση του Gunfright .Θα υπάρξει αντίστοιχα release της Wip version
-Ετοιμάζεται νέα έκδοση η V1.20 του Pentagram με προσθήκες /βελτιώσεις στον ήχο από τον Saul Cross , frame syncing στα 50Ηz ώστε να μην υπάρχουν slowdowns σε Cpu(6502) χρονισμένους 3mhz ή και ταχύτερους .
- Είναι σχεδόν έτοιμη V1.20 έκδοση του Pentagram και για τους Commodore Plus4 !!!!!
Σχετικο lemon64 forum threadAs I've passed a couple of milestones with the C64 conversion of Gunfright I thought set-up a WIP thread for the game.
Based on Mariuszw's excellent Z80 to 6502, Atari 800 WIP.
- The game is running on the 64, game menus work, the game runs and game over screen is displayed.
- Second, the game window, sprites and scrolling have been converted to C64 screen format and the man can walk around the screen and scrolling area. All the other sprites are also displayed correctly. Screen shot above ....
The crud around the outside are the static graphics that need to be converted from Spectrum screen format to C64 format. Unfortunately, unlike Pentagram the static graphics are blitted directly into the screen ram so the static drawing routine will have to be re-written to handle the C64 screen format as well. That's next on the to-do list....
I've been working on converting the static graphic drawing routines into C64 screen format over the last few weeks. It's taken longer than I first thought as all the different routines have to be found and changed and all the graphic and font data has to be located.
I have to find them all as 4k of the screen memory is under $d000 so the IO has to be banked out before any writes to the screen takes place. I've converted about 80% of them so far so just a few on the main game screen to complete this process.
I've also converted all the colour as well.
I've used a full bitmap screen this time (unlike Pentagram which uses 3 banks of chars) as there are more colours used in this game which can't be simulated in char mode.
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Ghouls'ngoblins/ G'nG(Gx4000/6128+)
Nemo έγραψε:
https://www.youtube.com/watch?v=ak1FLDl-dr4
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....