Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Οτιδήποτε εκτός θέματος εδώ.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:


https://www.youtube.com/watch?v=lJVLyih3osg

Eye of the Beholder , C64,

Code : Andreas Larsson
Graphics Conversion : Micke Backlund/Ilkka Sjöstedt
Intro Picture : Oliver Lindau
UI-Components : Lars Verhoff
Intro Music - Linus

Two months ago I rebooted my efforts on porting Eye of the Beholder I to the C64. This time with Easy Flash as target HW. It has good emulator support and is widespread on the real HW due to the success of the 1541U cartridge. I've come so far into the development now that I'm confident it will get finished.
To εγχείρημα της μεταφοράς του Eye of the Beholder στον C64(Easy Flash Cartridge) που είχα ξεκινήσει το 2006 ο Andreas Larsson
https://csdb.dk/release/?id=38521 (Eye of the Beholder 2006 preview)
επανεκκινήθηκε και αυτή τη φορά φαίνεται αποφασισμένος να το ολοκληρώσει αυτός και η παρέα του.



https://www.youtube.com/watch?v=yZuSxBN0zoE
A preview showing a play through levels 1 to 3 including special quests.

New features:
* Audio subsystem implemented. Audio quality will be improved later.
* 50% done with the spell casting.
* No known bugs left.
* New UI
........................



https://www.youtube.com/watch?v=dvWrimZUk40

Lot's of progress:

* AI implemented (but not connected to the RPG engine so monsters won't hurt you).
* Spells implemented.
* Refactored input system that is responsive even when there are alot of action on screen.
* Updated graphics here and there.
* Teleporters implemented.
* Many bug fixes.

This video shows a walkthrough level 1 - 3. On level 4 the engine halts due to a missing opcode (Create Monster script). You can also see two places where there is a log "Play encounter $xx". On level 1 this would have been the copy protection. On level 4 it's the encounter with an NPC who can join the party. These encounters will probably be implemented next.
------------------------------------------------------------------
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=d-K9X41k2gY


Game Pad (Atari 8bit) : η v1.84 ενός Arkanoid κλώνου από τον Nelson "NRV" Ramirez δημιουργού του "PROJECT-M" της εντυπωσιακότατης "Wolfenstein engine" - απ' όπου περιμένουμε νέα αλλά και της "Platform game engine" για Atari 8bit

Direct D/load link :arrow: Game Pad (Atari 8bit) 1.84
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=Fsgx7lC14gc


Deflektor (Snes) WIP videακι από τον retroπολυπραγμωνα "alekmaul"

/////////////////////////////////////////////////



https://www.youtube.com/watch?v=LK_OB2jc2Xc

Baby Pac-Man (Atari 7800) WIP από τον Bob Decrescenzo

D/load Baby :arrow: Pac-Man (Atari 7800) wip
Προέλευση : http://atariage.com/forums/topic/278165 ... try4050212

//////////////



https://www.youtube.com/watch?v=k4USjuDhH-M

"L'abbaye des morts" (C64) WIP videακι

///////////////



https://www.youtube.com/watch?v=X8URFKAN-Qg

"Bust a move" (C64) clone wip videακι
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=d-arkezXVVw



https://www.youtube.com/watch?v=MaTnUTfWgb4



https://www.youtube.com/watch?v=0bkxc7K4mrY

"Lala Prologue" ,preview vidεακια του game που έρχεται -από τον Majikeyric/Ηokuto Force- για τους πιο γνωστούς 8bitους commodore και συγκεκριμμένα
για C64 , CPlus/4 , VIC20 ( 32K expansion required) .
(Παντως στον C64 δείχνει γραφικά ελαφρώς πιο άσχημο ? Vic20>CPlus/4>C64 ?)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Nemo έγραψε: Παντως στον C64 δείχνει γραφικά ελαφρώς πιο άσχημο ? Vic20>CPlus/4>C64 ?
Χρειάζεσαι γυαλιά; :haha:
Η σωστή σειρά είναι C64> Plus/4> VIC20. Δες το «αρκουδάκι», τη νυχτερίδα και την αράχνη στη δεύτερη οθόνη. Επίσης η χαμηλή ανάλυση του VIC20, βγάζει μάτι! :rolleyes:
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Wolfenstein για το Megadrive (WIP)

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:Εικόνα
This version already has the final boss of the episode, and the ending sequence and the music, so it's finally complete the first episode.
Also did some optimizations (though it's nothing compared to what will be seen in the next version).
Also fix a bug (I think it was mentioned by inu), where some objects disappear, this only happened in the levels where there are more than 300 objects (eg Level 2) for a mistake I made in a variable, this happened when you got near the end and then you were coming back near the beginning of the level.
In the next version I will implement all optimizations that had already thought of before..........
Απο την τελευταια μας αναφορα εχει κυλησει αρκετο νερο στο αυλακι και ο Developer gasega68k ολοκληρωθηκε το πρωτο επεισοδιο του port του Wolfenstein για το Megadrive με το mini boss και το ending sequence του και επεται συνεχεια ....

Το κατεβαζετε απο εδω http://www.mediafire.com/download/39dit ... f3d_b8.rar
:arrow: http://www.mame.gr/forum/viewtopic.php?p=33521#p33521



https://www.youtube.com/watch?v=B_zfhrUP6BM



https://www.youtube.com/watch?v=0NqjQf-xr-g


O δημιουργος του Gasega68k επανερχεται με video απο τα Episode 2 και 3 του Wolfenstein 3D για Sega Genesis/MD
οπου προστιθενται νεα στοιχεια ,κυριως καινουριοι αντιπαλοι e.t.c
Hello everyone, I'm back! :)

It's been a little over a year since the last version I posted, but I wanted to post a new version of wolf3d.

Some of the changes are:

NTSC - PAL (50hz) compatible, this means that in PAL systems the game should run at the same speed.

Added the automap (finally :)), also includes statistics of the game, such as "kills", "secrets", "treasures" and time. I'll let you find out how to access this screen, it's a bit hidden. ;)

Removed all the "CRAM dots" artifacts (I think), especially during the fade-in, fade-out, although I have not tested this on real hardware, at least I have tested it with Blastem.

I have corrected a bug, where the content of the Sram is deleted, losing all the saved files. This happened when entering the "high-score" when you "save" the name, score and level. I do not know from which version this bug was present, but at least the last version had it.

I have also made some small optimizations graphics changes and minor code modifications.
:arrow: http://www.mediafire.com/file/4w7xtsa6a ... r.rar/file

//////////////////////



https://www.youtube.com/watch?v=zPjUh8GBJbU
Programming : Antonio Savona
Graphics, music and sfx: Saul Cross

L'abbaye des morts - (C64)

///////////////////////////



https://www.youtube.com/watch?v=XkZ_YekyKhw

Endless forms most beautifull (C64)

//////////////////////////
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=N2EM-JI1XP0

Code and Design - "Hippiman"
Graphics - Part of the graphics was taken from an original Dizzy game /part of the graphics was drawn by "Hippiman"
Music - Gogin
Dizzy and the Mystical letter : Ένα νέο unnoficial Dizzy game Spectrum128Κ & TR-DOS από τον "Hippiman"

D/load :arrow: Dizzy and the Mystical letter ( Spectrum128Κ & TR-DOS )
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:


https://www.youtube.com/watch?v=lJVLyih3osg
Eye of the Beholder , C64,

Code : Andreas Larsson
Graphics Conversion : Micke Backlund/Ilkka Sjöstedt
Intro Picture : Oliver Lindau
UI-Components : Lars Verhoff
Intro Music - Linus


Two months ago I rebooted my efforts on porting Eye of the Beholder I to the C64. This time with Easy Flash as target HW. It has good emulator support and is widespread on the real HW due to the success of the 1541U cartridge. I've come so far into the development now that I'm confident it will get finished.
To εγχείρημα της μεταφοράς του Eye of the Beholder στον C64(Easy Flash Cartridge) που είχα ξεκινήσει το 2006 ο Andreas Larsson
https://csdb.dk/release/?id=38521 (Eye of the Beholder 2006 preview)
επανεκκινήθηκε και αυτή τη φορά φαίνεται αποφασισμένος να το ολοκληρώσει αυτός και η παρέα του.



//////////////////////



https://www.youtube.com/watch?v=yZuSxBN0zoE
A preview showing a play through levels 1 to 3 including special quests.

New features:
* Audio subsystem implemented. Audio quality will be improved later.
* 50% done with the spell casting.
* No known bugs left.
* New UI
........................
////////////////////////////////



https://www.youtube.com/watch?v=dvWrimZUk40

Lot's of progress:

* AI implemented (but not connected to the RPG engine so monsters won't hurt you).
* Spells implemented.
* Refactored input system that is responsive even when there are alot of action on screen.
* Updated graphics here and there.
* Teleporters implemented.
* Many bug fixes.

This video shows a walkthrough level 1 - 3. On level 4 the engine halts due to a missing opcode (Create Monster script). You can also see two places where there is a log "Play encounter $xx". On level 1 this would have been the copy protection. On level 4 it's the encounter with an NPC who can join the party. These encounters will probably be implemented next.
------------------------------------------------------------------


https://www.youtube.com/watch?v=nqgoKB8KMT4

Μαγνητοσκοπημένο όχι απο emulator αλλά από commodorακο 64 εν λειτουργεία .....
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:


https://www.youtube.com/watch?v=X8URFKAN-Qg

"Bust a move" (C64) clone wip videακι



https://www.youtube.com/watch?v=CBxJ9OIzcAg




https://www.youtube.com/watch?v=fOetal09CUU

"Bust a move" (C64) wip videακια
Although I expect several weeks to completely finish the project.
I wanted to give some information what you can expect.

1st
Its a 100% replica of the puzzle bobble arcade version. in every aspect.

Because its a tribute to TAITO, Puzzle Bobble, and the C64,
the game will be freely available, without any commercial intend.

TAITO product will be respected as well as the Logo and trademark of TAITO

When the game is finished, I will release the source for other developers, to make clones, or other versions of it.
a lot will be exchangeable and I will try to document as much as possible.
The source will be accompanied with a tool to create 4/2/1 bit sample data, create sinus tables for the ball movement and other small items needed to change graphics etc.

The game, eye-candy and ear-candy:

The game will use high fidelity sfx's, and 4 bit samples
By playing sfx from patterns instead of regular sfx, we have obtained the best possible sfx for gaming.
If music is shut off, all 3 voices will be used for sfx, improving the sfx playback even more.
The game is bitmap based, and uses a lot of bitmap plotting routines.
This gives the advantage of using as much color as needed for the background and playfield.
Sprites are used for all small movements and extra animation overlay.
(not shown in the preview yet)
There will be a compettive part as, you can only use 9 coins to continue, not more. You cannot add coins while playing. Coins used will be registered and shown along the high scores

There will be a 2 player game avaiable as in the arcade.

All ball movements, joy/paddle reads are done 2x inside each frame, for each player. This ensures the best game interaction.

Furthermore,
It has a lot of graphical features.
Top/bottom border blanked out, filled with scores and round number.
Around 36 sprites on screen at any given moment, by multiplexing
Raster coloring
$3fff usage
Sprite/background combined animations.

So, still in progress, just a little more patience.
:arrow: http://www.lemon64.com/forum/viewtopic. ... 9dc#832169
:arrow: http://www.lemon64.com/forum/viewtopic. ... 9dc#832820
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

^ Όλα τα λεφτά το Neo-Geo boot sequence! Το in-game footage, επίσης πολύ καλό. Βέβαια μια CPC παλέτα την ήθελε, για να αναδείξει καλύτερα, αλλά ας είναι... :D
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από GeoAnas »

Πφφφ....Γκρινιάρη! :-P
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Που πήγε το Amstrad air-condition; Το θέλω! Να, πάρτε να παίξετε κι εσείς με ένα 7digit calculator... :P

Εικόνα
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=8aE43fJHZxg

Sland2 tech preview (Atari XL/XE)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=iI6_UcJ_vNo
Exploding Fish / Megastyle

Programming, Graphics & Linking: Chris Stanley
Additional Graphics & Petscii: Roy Widding
Title & In-Game Music: Andrew Fisher
Exploding Fish(C64) των Megastyle ενα παλαιάς κοπής single screen collect/avoid them up arcade και 7η επιλογή στο σχετικό μενού στην cover disk του
11ου τεύχους του Commodore /retro Fanzine περιοδικού "Reset"


&&&&&&&&&&&&&




https://www.youtube.com/watch?v=EFTxY98FjsM
CBM Asteroids – Reset Edition 2018 Wegi

Code: Wegi
Sound Effects: Owen
Graphics: Bimber
Music: Rabbi
CBM Asteroids is quite possibly the finest Asteroids
clone to be released on the C64. Guide your ship
with 360 degree movement through the asteroid
field, pressing up for thrust and down for warp.
Destroy all of the asteroids to progress to the next
level while avoiding contact. Shoot down any UFOs
that appear before they get you!
Thanks to Wegi for providing us with this fantastic
score chaser. We hope you enjoy it!
To CBM Asteroids ( Reset Edition) του Wegi ένα πολύ πιστό arcade conversion !!! 4η επιλογή στο σχετικό μενού στην cover disk του
11ου τεύχους του Commodore /retro Fanzine περιοδικού "Reset"
-το οποίο δεν πρέπει να συγχέουμε με τον arcade εξομοιωτή για C64 του Asteroids από τον Norbert Kerher
το οποίο κυκλοφορησε το 2013-.



Direct D/load link :arrow: RESET #11 cover diskπου περιέχει μεταξύ άλλων τα "Exploding Fish" και "CBM Asteroids"
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Απάντηση