Bomb Jack Beer Edition (Amiga500 )
Δημοσιεύτηκε: 23 Μάιος 2018 02:22
Nemo έγραψε:
To MAME στα ελληνικά !
http://www.mame.gr/forum/
Nemo έγραψε:
youtube]2XGGT5M76cM[/youtube]Nemo έγραψε:
Ace έγραψε:Για Commodore 64 και πάλι, τέσσερα πολύ κολλητικά 4K παιχνιδάκια, από τους Megastyle και Protovision, με τη μουσικούλα τους, το scrolling τους, τα ωραία χρωματάκια τους [/b]και τα απ' όλα τους!
Eye of the Beholder , C64,
Code : Andreas Larsson
Graphics Conversion : Micke Backlund/Ilkka Sjöstedt
Intro Picture : Oliver Lindau
UI-Components : Lars Verhoff
Intro Music - Linus
To εγχείρημα της μεταφοράς του Eye of the Beholder στον C64(Easy Flash Cartridge) που είχα ξεκινήσει το 2006 ο Andreas Larsson
Two months ago I rebooted my efforts on porting Eye of the Beholder I to the C64. This time with Easy Flash as target HW. It has good emulator support and is widespread on the real HW due to the success of the 1541U cartridge. I've come so far into the development now that I'm confident it will get finished.
Nemo έγραψε:
https://www.youtube.com/watch?v=lJVLyih3osg
Eye of the Beholder , C64,
Code : Andreas Larsson
Graphics Conversion : Micke Backlund/Ilkka Sjöstedt
Intro Picture : Oliver Lindau
UI-Components : Lars Verhoff
Intro Music - LinusTo εγχείρημα της μεταφοράς του Eye of the Beholder στον C64(Easy Flash Cartridge) που είχα ξεκινήσει το 2006 ο Andreas Larsson
Two months ago I rebooted my efforts on porting Eye of the Beholder I to the C64. This time with Easy Flash as target HW. It has good emulator support and is widespread on the real HW due to the success of the 1541U cartridge. I've come so far into the development now that I'm confident it will get finished.
https://csdb.dk/release/?id=38521 (Eye of the Beholder 2006 preview)
επανεκκινήθηκε και αυτή τη φορά φαίνεται αποφασισμένος να το ολοκληρώσει αυτός και η παρέα του.
A preview showing a play through levels 1 to 3 including special quests.
New features:
* Audio subsystem implemented. Audio quality will be improved later.
* 50% done with the spell casting.
* No known bugs left.
* New UI
........................
ενώ το τελευταίο 15ήμερο γίνεται οργασμός από νέες C64 κυκλοφορίες στα πλαίσια της F64PGC2017 κι όχι μόνο ....the next Covert Bitops Commodore64 game being worked on, called MW ULTRA. It's a reinterpretation / reboot of the first Metal Warrior game. There were long-standing plans to do that on some more powerful platform, but turns out the C64 still has untapped potential!
Nemo έγραψε:
https://www.youtube.com/watch?v=rP1u2cRZltw
https://www.youtube.com/watch?v=nzGwe0s8ujw
https://www.youtube.com/watch?v=Vz25D--uhkA
https://www.youtube.com/watch?v=B0qNwkGBDl4
O Deadliine "μουλωχτα" τα τελευταια 2 χρονια αναπτυσει εξαιρετικα πιστο port του Knightmare για τον C64 !!!!!This an intermediary step to finally make a C64 conversion after all these years.
Αν καταλαβα καλα εφτιαξε ενα πληρη σε C++ emulator του παιχνιδιου και παραλληλα ενα VIC εξομοιωτη renderer για αυτον .
Σας προτεινω να δειτε και 14 video
του Channel του Deadline
https://www.youtube.com/user/deadliine/ ... shelf_id=0
οπου μπορειτε ακολουθησετε το καθε εντυπωσιακο τεχνικα βημα στην δημιουργια του Port.
Από το ολότελα D/load >>> πολύ πρώιμο (proof of concept) knightmare WipUnfortunately this project is currently somewhere at the bottom of the pile, but I hope to be able to get back to it in a few months.
If I were to ever finish it I was planning to do smooth scrolling; shouldn't be too difficult in itself, none of the regular enemies depend on it anyway, just the [?] tiles and player collision.
My biggest problem (and cause of motivation drop) was that in my case the CC65 compiler adds so much overhead that I can't really use any of the C code. It compiles and runs, but way too slow.
So I'll have a very tedious job of hand-assembling the entire thing, unless I can find a way around it like write my own (pseudo)compiler.
This is the state in which I left it (you can run it with VICE, not much works yet unfortunately):
Ace έγραψε:Για Commodore 64 και πάλι, τέσσερα πολύ κολλητικά 4K παιχνιδάκια, από τους Megastyle και Protovision
, "με τη μουσικούλα τους, το scrolling τους, τα ωραία χρωματάκια τους και τα απ' όλα τους"!
Spikes
Ace έγραψε:...ωραίο το Spikes και ακόμα πιο ωραίο βέβαια, να βλέπεις τέτοια παιχνιδάκια σε unexpanded VIC 20.
Ουπς!I have ported my C64 4K game Spikes to the VIC20.
It requires a 16K RAM expansion.
Nemo έγραψε:Nemo έγραψε:
Κεφαλια μεσα .
Ο Κιμμέριος -οπως ονομαζεται η μεταφορα του Barbarian/Death by sword- ερχεται στον Sega Master System.
Λεπτομερειες http://www.gamopat-forum.com/t85517-sms ... an-tribute#
D/load CIMMERIAN - 1.02 (SMS) DEMO