Σελίδα 1 από 2

Virtual PC 2004 SP1-free!

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιούλ 2006 01:29
από Maddog
Κατά τα φαινόμενα η Microsoft αποφάσισε να διανείμει δωρεάν την έκδοση 2004 SP1 του Microsoft (Connectix...) Virtual PC.
Πιστεύω ότι είναι μια καλή ευκαιρία για όποιον επιθυμεί να ασχοληθεί με virtual machines (κοινώς emulation του PC στο PC). Ειδικά για πειραματισμούς είναι ότι πρέπει! Πχ αν έχετε "ύποπτα" αρχεία ή κάποιο παλιό παιχνίδι που δεν γουστάρει XP, μπορείτε να διαλύσετε άφοβα ένα εικονικό μηχάνημα, χωρίς να φοβάστε για το πραγματικό σας. :D
Περισσότερα εδώ: http://www.microsoft.com/windows/virtualpc/default.mspx

ΥΓ: επειδή ο σοφός λαός λέει "φόβου την Microsoft και δώρα φέρουσα", δεν αναλαμβάνω καμμία ευθύνη αν μαζί με το setup σας βάζει και κανά spyware για να τσεκάρει αν έχετε αυθεντικά windows and the like. Τελευταία φαίνεται να εξαντλεί τους τρόπους να τσεκάρει την νομιμοφροσύνη μας. Όχι ότι έχω ακούσει κάτι, αλλά περιμένω και για το σαφές πράσινο φως από τον γνωστό alpha tester Whacker... :lol:

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιούλ 2006 01:50
από Whacker
'tiz the old one! Αν κάποιος το έχει δεν αξίζει να το κατεβάσει, αν πάλι όχι, σίγουρα πρέπει να είναι στη συλλογή σας. Enjoy ;)

Δημοσιεύτηκε: 19 Ιούλ 2006 15:22
από telnet05
Επισης και το VMware ειναι τωρα free.

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιούλ 2006 00:07
από paspartoo
To vmware player ειναι free αλλα δεν ειναι opensource - οπως και το virtualpc της γνωστης απεχθους εταιρειας... :twisted:


(να δω ποτε θα βαλετε κανα λειτουργικο της προκοπης :P )

Δημοσιεύτηκε: 20 Ιούλ 2006 00:29
από Vag
paspartoo έγραψε:To vmware player ειναι free αλλα δεν ειναι opensource - οπως και το virtualpc της γνωστης απεχθους εταιρειας... :twisted:
Τί; τώρα βγάζει και η Marlboro λογισμικό;!

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιούλ 2006 01:37
από Whacker
paspartoo έγραψε:To vmware player ειναι free αλλα δεν ειναι opensource - οπως και το virtualpc της γνωστης απεχθους εταιρειας... :twisted:


(να δω ποτε θα βαλετε κανα λειτουργικο της προκοπης :P )
http://www.vmware.com/download/
Kαι το GSX server είναι επίσης free (αρκεί να κάνεις register με την εταιρεία δίνοντας ένα email+pass)... :wink:

Aeon Version 0.51.Dos εξομοιωτης για (Xp Sp3-Vista-7)

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2009 02:14
από Nemo
It’s been a while since I’ve posted a new build. A lot has changed in the code, but the single biggest visible change is the addition of protected mode emulation. It’s very far from complete. Right now, I’ve only gotten two protected mode games to work: Doom and Rise of the Triad – even so, those only work correctly if you disable Sound Blaster sound effects. Why those two games? I just happened to have them on my hard drive. Here’s the complete change list:

* 16/32-bit protected mode support added (no actual paging or protection works yet though)
* Fixed consistency issues with 16 vs. 32 bit stack and instruction pointers
* Fixed 32-bit addressing modes
* Small Sound Blaster DSP fixes, still lots of playback issues though
* Added support for a few FPU instructions
* Added extended memory support (XMS)
* Most instructions now work with 16 or 32-bit operand sizes
* Fixed a few issues that caused hardware interrupts to get disabled when they shouldn’t
* Eliminated generation of multiple identical operand decoders (reduces memory usage, may increase performance somewhat)
* Fixed an issue with unchained 256-color (mode X) display modes sometimes getting rendered incorrectly

If you’re expecting your favorite 32-bit DOS game to work now, you’ll probably be disappointed (unless, of course, you wanted to play Doom with no sound). Also, performance is not all that great for 32-bit programs, as I haven’t really optimized it for speed yet. I’m going to focus on improving protected mode compatibility up through version 0.6; expect all of these things to gradually improve from here.
D/Load Aeon Version 0.51 (Xp Sp3-Vista-7)

Requirements

# Windows XP SP3/Vista/7
# 2GHz processor or equivalent (dual-core or better recommended)
# Direct3D-capable video card
# 16-bit real-mode DOS program to run
# Microsoft .NET Framework 3.5 SP1 (will be installed automatically if you don't already have it)

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2009 02:52
από xalia
κοίτα που μας κατάντησε η ms με το άτιμο το .net! Dos emulator και θέλει το τελευταίο .net framework? Σε C# γράφουν τον emu? Λίγο οξύμωρο μου κάνει...

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2009 15:02
από Maddog
Αν δεν τρέχει σε SP2 όπως λέει, είναι το πρώτο πράγμα που δεν μπορώ να τρέξω πλέον...όχι ότι ήθελα ιδιαίτερα βέβαια. DOSBox FTW!!!11

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2009 20:01
από manos426f
Θα συμφωνήσω με τον γιατρό.Το Dosbox είναι κορυφή,αν και κάθε προσπάθεια στον τομέα αυτό είναι καλοδεχούμενη!

Δημοσιεύτηκε: 26 Νοέμ 2009 23:46
από pooky(1)
To Dosbox (και τα κατά καιρούς και διαφόρων λογιών frontends) παραμένουν κορυφή, ειδικά στην τελευταία έκδοση.

Η συμβατότητα που προσφέρει είναι εκπληκτική και δύσκολα θα καθαιρεθεί από το θρόνο.

Aeon Version 0.58 (DOS Emu)

Δημοσιεύτηκε: 19 Μαρ 2010 13:12
από Scatman
Changes :
* Fixed memory leak when launching more than one program without restarting Aeon in between
* Minor performance improvements
* Lots of DOS process management fixes
* Command interpreter is now less of a kludge and uses interrupt-driven I/O like everything else
* Added configuration support and configuration editor – not complete yet
* Can now change drive mountings while emulator is running (with sometimes disastrous results – use only for disk swapping!)
* Integer divide-by-zero CPU exceptions now handled more efficiently
* Added command prompt change current drive command
* Added some primitive MSCDEX support – a _few_ CD-based programs may work now
* Fixed bug in LMSW instruction
* Fixed bug in DOS get file attributes function
* Added support for launching DOS programs/configuration files via command line
* Fixed intermittent crashing due to bug in mouse driver callback
* Fixed some issues with how Aeon handles invalid MS-DOS file names
* Lots of internal code cleanup and refactoring
http://www.aeonemulator.net/

DSx86 v0.07 Alpha,PC emulator για (DS)

Δημοσιεύτηκε: 28 Μαρ 2010 14:32
από Nemo
CGA mode is forced to be blitted even if you have selected
Direct mode. I believe the blitted mode is fast enough for all
CGA games, and removing the direct mode made the code smaller
and simpler, and there is no danger of the game stopping because
of an unsupported CGA graphics opcode any more.
TEXT mode is now also using a blitted screen copy method with
a dirty buffer, so it is reasonably fast, and it too supports
now all possible opcodes to access the display RAM.
About a dozen new EGA opcodes added.
About a dozen new DOS interrupts are supported, including
some DOS internal functions that are needed by software like
Norton Sysinfo, and old FCB file functions that are needed by
very old games like Ultima 3.
Fixed bugs in "!" key, DOS memory resize function, division opcode,
and 0xE000 segment memory access when not mapped to an EMS page.
Apo εδω
http://dsx86.patrickaalto.com/DSdown.html
μπορειτε να κατεβασετε τον DSx86 v0.07 Alpha ,
εξομοιωτης PC για το DS ,και οτι αλλο απαραιτητο (utilties) ,οπως και compatibility list.


Παρακατω βλεπουμε το αποτελεσμα μετρησησης/Benchmark με το Norton Sysinfo ,μια απο τις Νorton utilities(Dos)
και αρα την ενδεικτικα την ταχυτητητα εξομοιωσης.
Εικόνα
Εικόνα

Aeon v0.60 (dos emu)

Δημοσιεύτηκε: 10 Απρ 2010 19:56
από Scatman
I’ve fixed a couple long-standing bugs and added support for some features I’ve been wanting to get in here for a long time – SVGA and the PC speaker. Also new to this version is the ability to mount CD ISO files and virtual floppy disk image files directly thanks to the excellent DiscUtils library. This is also the last version of Aeon that will target .NET 3.5; with .NET 4 scheduled for release on April 12, all future builds will require that version.

* Internal code refactoring
* Fixed expanded memory page aliasing bug (Star Trek: 25th Anniversary)
* Added PC speaker emulation (tones only, sampled playback won’t work)
* Added support for changing the character set
* Added support for 8×14 character resolutions in text modes
* Support for mounting disk image files (vfd, iso)
* Fixed a nasty bug in the PIT which caused random timing-related crashes
* Partial VESA VBE 1.2 implementation – some SVGA games will work (Master of Orion II, Lords of the Realm II both tested)
* Fixed a Sound Blaster detection bug
http://www.aeonemulator.net/

Aeon Ver.062 (DOS Emu)

Δημοσιεύτηκε: 04 Νοέμ 2010 12:21
από Scatman
http://www.aeonemulator.net/index.html
Changes :
* Fixed long-standing issue with the InterruptEnable flag not always getting reset after a system call
* Enabled UI elements for configuring emulated hardware
* Fixed minor bug causing too many bytes to be loaded from exe files
* DOS IOCTL Get Device Info function is more accurate and less of a hack
* Fixed another bug with handling invalid DOS file names
* Fixed bug preventing DOS FindFirstFile function from returning certain directory names
* Fixed bug causing child DOS processes to sometimes inherit the wrong environment block
* Fixed bug with some special DOS devices not being recognized (NUL, CON)
* Improved VESA VBE 1.2 implementation
* Partial VESA VBE 2.0 implementation
* Added AAM instruction
* Fixed improper Trap Gate emulation on interrupts
* General Protection Faults are now properly raised when an invalid selector is loaded
* Fixed stack alignment bug from an exception on a pop to segment register instruction