Σελίδα 2 από 3

Deep Core Raider 1.1 (ZX)

Δημοσιεύτηκε: 30 Απρ 2016 03:09
από Nemo


https://www.youtube.com/watch?v=-ovID2027k8


Deep Core Raider 1.1 (ZX): ενα Thrust clone απο τον Paul Jenkinson οποιος καθε αλλο παρα πρωταρης ειναι με την αναπτυξη νεων τιτλων για τους Spectrms με το A.G.D. (Kyd Cadet I/II/III,BaldyZX Antiquity Jones ,Toofy's Winter Nuts )

Μαλιστα εχει δημιουργησει μια σειρα απο video βοηθηματα/tutorials για την δημιουργια νεων παιχνιδιων με το A.G.D.

Direct d/load link :arrow: Deep Core Raider 1.1 (ZX)
Official site :arrow: http://www.thespectrumshow.co.uk/DCR.aspx#



Εικόνα

Re: ArcadeGameDesigner Games (Spectrum/Cpc)

Δημοσιεύτηκε: 20 Μάιος 2016 05:11
από Nemo


https://www.youtube.com/watch?v=H0-gYBP0vW8


Δυο AGD δημιουργοι μπαρουτοκαπνισμενοι πλεον -βλεπε προηγουμενενα replies του παρωντος thread- ο Gabriele Amore με την συνεργασια του Alessandro Grussu στον ηχητικο τομεα/μουσικη μεταφερουν το Popeye(1982) το -donkey cong κλωνο- arcade της Nintendo στο Spectrum μεσω του Arcade Game Designer

D/load :arrow: Popeye Arcade (Spectrum)

Εικόνα

Re: ArcadeGameDesigner Games (Spectrum/Cpc)

Δημοσιεύτηκε: 21 Ιουν 2016 17:38
από Nemo
Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
It's simple, you control a bubble and have to touch and guide the other bubble to the exit
of each screen. Be careful with spikes, enemies and time. You can increase you time picking
up the clocks.
Double Bubble (Spectrum) το προγραμματιστικο ντεμπουτο του Miguetelo

D/load :arrow: Double Bubble (Spectrum)

World of spectrum forum thread

Υ.Γ. Μεταφέρφθηκε τελικά εδώ αφού ο DEV με κάποια καθυστέρηση διευκρίνησε ότι είναι φτιαγμένο με το Arcade Game Designer ...

Cap'nRescue:Reprisal(Spec128k) test version

Δημοσιεύτηκε: 12 Ιούλ 2016 18:51
από Nemo
Εικόνα


Cap'n Rescue: Reprisal for the ZX Spectrum is almost complete. This is the third game in the series and is again authored with AGD.

The test version for 128k . A 48k version will follow later.


Cap'n Rescue: Reprisal (Spectrum 128k ) θα ακολουθήσει 48k έκδοση ....

D/load :arrow: Cap'n Rescue: Reprisal (Spectrum 128k ) test version

:arrow: Worldofspectrum forums thread/





Εικόνα


Εικόνα

Re: ArcadeGameDesigner Games (Spectrum/Cpc)

Δημοσιεύτηκε: 23 Αύγ 2016 20:14
από Nemo
https://www.youtube.com/watch?v=SCn1LL2IW3I



Angry birds (Opposition) (ZX ) μια παρωδία της gaming φούσκας των Angry Birds ,όπου παίρνετε το μέρος των θυμάτων της κτηνωδίας των Οργισμένων Πτηνών ,των ανυπεράσπιστων γουρουνιών δηλαδή , που έχοντας βαρεθεί να αποτελούν τον ακίνητο ανυπεράσπιστο στόχο των death squads των Angry Birds, τα οποία έχουν αναγάγει σε αναψυχή και άθλημα την αναζήτηση όλο και πιο ευφάνταστων τρόπων εξόντωσης τους ,τράβηξαν "μια κόκκινη γραμμή" :lol: :twisted: (- για να είμαστε και στο πολιτικό πνεύμα των ημερών) και αποφάσισαν να περάσουν στην αντεπίθεση .



D/load Angry birds (Opposition) -ZX


Εικόνα

Εικόνα

Magical Dimensions για Spectrum 128K

Δημοσιεύτηκε: 01 Οκτ 2016 03:57
από Nemo
Εικόνα
HOOY-PROGRAM presents:
an arcade-platform game "Magical Dimensions" for ZX Spectrum 128 computers' series.

YERZMYEY:
- idea,
- script,
- graphic,
- levels,
- fonts,
- chiptune music
- digital music
- AGD parts of code

HELLBOJ:
- Assembler coding
- hacking
- linking

MisterIOUS BEEP:
- 1-bit / BEEPER music

- Jonathan Cauldwell was traditionally a great moral and intellectual support.

The game has 4 pretty vast levels (11 chambers each, which gives in total 44 screens to overcome).

It has been originally based on AGD.
D/load link :arrow: Magical Dimensions για Spectrum 128K

:arrow: Worldofspectrum forum thread

O γραφίστας/σχεδιαστής των γραφικών -δεδομένων των περιορισμών- φαίνεται να έχει κάνει σε ορισμένα levels και στην εισαγωγική/intro screen εξαιρετική δουλειά
κρίνωvτας από τα screenshots ...
(με εξαίρεση τα ασπρόμαυρα cave levels βέβαια ....)

Heroes Rescue(Amstrad CPC) & AGD news

Δημοσιεύτηκε: 01 Οκτ 2016 05:15
από Nemo


https://www.youtube.com/watch?v=0EeAHcpPS-Q

Heroes Rescue: ένα platformer για τους Amstrad CPC το οποίο αναπτύχθηκε από την DD Studio με την αντίστοιχh έκδοση AGD για CPC
όπου πρωταγωνιστής είναι ο Fry (από το Futurama) και ο οποίος καλείται να σώσει έτερους cartoon heroes από Simpsons, Teenage Mutant Ninja Turtles e.t.c.
όπως και οι cartoon αντίπαλοι, διασχίζοντας 13 levels ,ενώ παράλληλα η συλλογή διαμάντιών στις πίστες είναι προς όφελος του High Score σας ....

D/load link :arrow: Heroes Rescue(Amstrad CPC)

Official σελίδα της DD Studio :arrow: http://defectodigital.wixsite.com/softw ... oes-rescue


Εικόνα


########################################################################

Και μερικά ΑGD related news/update




---
Nemo έγραψε:

https://www.youtube.com/watch?v=cnG0u3GoJKE

Dead Flesh Boy :ενα 15 επιπεδων/levels demake του πολυ γνωστου Meat Boy για Speccies

...................


Εικόνα
I never realised how nice the CPC version of AGD is -

- making an Amstrad version, hopefully multiload so I can have like 50 levels.

-It won't have any levels from the speccy version, and it'll have a longer difficulty curve.

-Mr.Meat looks damn handsome on the CPC.

Now, I just wish there was something like ZXPaintbrush for the CPC screen format.
δηλαδή έτοιμάζεται Dead Flesh Boy δηλαδή demake του πολύ γνωστού Meat Boy -για CPC με 50 νέα επιπεδα/levels , το οποίο φτιάχνεται με το αντίστοιχο AGD για CPC.


--- Ενώ αναπτύσσεται έκδοση του Arcade Game Designer για Windows
(έχει ανεβεί Beta στο σχετικό AGD Facebook group )

AGD news

Δημοσιεύτηκε: 06 Οκτ 2016 19:20
από Nemo
Nemo έγραψε:
--- Ενώ αναπτύσσεται έκδοση του Arcade Game Designer για Windows
(έχει ανεβεί Beta στο σχετικό AGD Facebook group )



Οπως ανέφερε ο ίδιος ο Jonathan Cauldwell

Yes, there's a PC editor version on the way. I've written the engine, compiler and code templates, Dunny is doing the rest.

There's a language reference for the forthcoming version on the AGD Facebook page. There might even still be a link for a download if you want to test some of the editors - although you won't be able to create a game with them.

Hopefully it won't be too long before the PC editor version is finished. Until then you'll have to make do with the Spectrum and CPC versions which are occasionally updated.

I'm also planning a version for the Spectrum Next.
:arrow: http://arcadegamedesigner.proboards.com ... z4MK3KwM1e

In the Walls of Eryx(Spectrum128k)

Δημοσιεύτηκε: 28 Δεκ 2016 02:40
από Nemo


https://www.youtube.com/watch?v=lVVRBQQEZck
Keyboard controls for the game are the classic QAOP and Space.

Collecting Gems will allow you to unlock gates.

Collecting O2 will replenish your Oxygen supply.

Eventually you will come across a fuel pack for your Flame Pistol; there are
limited shots, so use them wisely!

Enemies include;
* The furious green Lizardmen who disregard their own safety to charge at you,
* Farnoth Flies that mindlessly patrol back and forth,
* Deadly Mirage Plants that cause hallucinations (multiple copies of yourself appear on-screen),
* Carnivorous Blossoms who lie underground, ready to devour the unwary,
* And the invisible Walls of Eryx themselves (marked by screens with magenta borders), designed to confound those who would dare to steal the Lizardmen's revered power gems.


"In the Walls of Eryx"(Spectrum128k) ένα παιχνίδι της Monster's Legs Productions που αντλει την έμπνευσή του από μια σύντομη ιστορία των H.P. Lovecraft και Kenneth J Sterling και καλείστε να μαζέψετε 6 διαμάντια και συγχρόνως να την βγάλετε καθαρή/επιβιώσετε στα Walls of Eryx .

D/load :arrow: "In the Walls of Eryx[/b]"(Spectrum128k)


Εικόνα

Εικόνα

Re: ArcadeGameDesigner Games (Spectrum/Cpc)

Δημοσιεύτηκε: 10 Ιαν 2017 00:14
από Nemo
Timex/Spectrum Next Arcade Game Designer Compiler 0.1 (Windows 32-bit)

This is a PC command-line cross compiler which turns programs written in AGD into assembly language. There are no editors, the idea is that you type the whole program into a code editor Sinclair BASIC style then run the compiler to create an assembler listing. This version is designed for machines with the Timex 8x1 attributes mode only and features ULAplus support. It is also considerably more powerful than the Spectrum and CPC versions with WHILE loops, READ, DATA and much more. Included are the compiler, engine, test program, skeleton program and a directory of example coding templates. Also included is the compiler C source code for those who want to use a different operating system.
D/load link :arrow: >>> http://s3.spanglefish.com/s/22323/documents/agd.zip

Arcade Game Designer εργαλεία και για τον Spectrum Next

Monty's Honey Run(ZX Spectrum)

Δημοσιεύτηκε: 15 Ιαν 2017 02:24
από Nemo


https://www.youtube.com/watch?v=DG3Mi9Gj0Jo


Monty's Honey Run (ZX Spectrum) ένα νέο AGD παιχνίδι με πρωταγωνιστή τον Monty Mole από τον Andy Johns άξιο του ονόματος που φέρει .

D/load :arrow: Monty's Honey Run(ZX Spectrum)

Εικόνα

Re: Monty's Honey Run(ZX Spectrum)

Δημοσιεύτηκε: 14 Φεβ 2017 02:01
από Nemo
Nemo έγραψε:

Monty's Honey Run (ZX Spectrum) ένα νέο AGD παιχνίδι με πρωταγωνιστή τον Monty Mole από τον Andy Johns άξιο του ονόματος που φέρει .

D/load :arrow: Monty's Honey Run(ZX Spectrum)

Εικόνα


https://www.youtube.com/watch?v=xa7JsHGs364

Monty Mole and The Lost Souls (ZX Spectrum) και δεύτερο AGD παιχνίδι με πρωταγωνιστή τον Monty Mole από τον Andy Johns και πάλι.

D/load :arrow: Monty Mole and The Lost Souls(ZX Spectrum)

Εικόνα

Re: ArcadeGameDesigner Games (Spectrum/Cpc)

Δημοσιεύτηκε: 15 Φεβ 2017 23:44
από Nemo


https://www.youtube.com/watch?v=Ndo-SlgBspk

-Συντελεστές
Designed and Programmed /Graphics/Cover Artwork by: John Bythe

Additional Code by: Andy Johns
-H αποστολή σου
Find the Crystals, Find the Splicer and Find the Ship!

-Controls
Q - Up A - Down O - Left P - Right SPACE - Jump I - Inventory.
To use the items you find around the world, you must use an Object Pad. A Blue particle patch rising from the floor. Stand on these and press 'I' and so long as you have items a menu will appear. Use up and down keys to choose an item and press SPACE to 'use' that item. If you're in the right place to use it, you'll solve a piece of the puzzle. :-)
Simply run into objects to collect them. Do not touch the NARGs you will die instantly, as will dropping into Lava.
Download Foggy's Quest (Spectrum 128k) (και σύντομα και για 48k version )

Επίσημη σελίδα :arrow: http://johnblythe5.wixsite.com/rucksackgames/foggy

Εικόνα




ArcadeGameDesigner Games (Spectrum/Cpc)

Δημοσιεύτηκε: 08 Μαρ 2017 01:24
από Nemo
Εικόνα
I have ported a 3rd game from the Philips Videopac, this time it is Pickaxe Pete.
Again using Jonathan Cauldwell's fantasic AGD.
O GaryJames gazj82 μεταφέρει τον Pickaxe Pete από το Philips Videopac με το AGD

D/load :arrow: Pickaxe Pete

///////////////////////////////////////////////

AGD version 4.7(Spectrum)

- added STOPFALL command
- added S and T variables
- prevent user creating empty text messages which caused corruption
- added code templates for pushable blocks and moving platforms
- COLLISION can now be used to detect sprites of the same type
- BEEP values over 127 now produce white noise sound effects
- removed requirement for sprite to be standing on a solid block before a jump
- stopped text messages corrupting PUTBLOCK
- temporarily compress sprites to free up memory when editing events
- water blocks are now working correctly
- copying and pasting 16x24 pixel sprites now copies the entire image
- BEEP no longer changes the border colour to black
- various minor engine changes
D/load :arrow: AGD version 4.7(Spectrum)

Προέλευση :arrow: http://arcadegamedesigner.proboards.com ... z4agkFem4u

Re: ArcadeGameDesigner Games (Spectrum/Cpc)

Δημοσιεύτηκε: 20 Μαρ 2017 23:57
από Nemo


https://www.youtube.com/watch?v=nv5geTj-Wp4


Ooze (Spectrum128K) o Andy Johns(Bublesoft) ξαναχτυπά για 3η φορά μέσα σε ~3 μήνες αυτήν την φορά με ένα action platformer πού αν και ο πρωταγωνιστής /(εσείς) είναι μια ...χλαπάτσα :lol: "όζει" ποιότητα από άποψη level design /γραφικών /animation/υπέροχης μουσικής (εκτός από την απουσία death animation) ..

D/load >>> https://www.dropbox.com/s/2i0sp15f3elg3k5/Ooze.rar?dl=0

Play online >>> http://zxbasic.uk/db/49

Εικόνα