Spectrum SCR editor

H μεγαλύτερη Greek Translation Team !
http://www.greekroms.net

Συντονιστές: Maddog, Whacker, Vag, Giama

Vag
Master Translator
Δημοσιεύσεις: 763
Εγγραφή: 21 Απρ 2004 02:35
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Spectrum SCR editor

Δημοσίευση από Vag »

Με την ευκαιρία της μετάφρασης του Krakout του Spectrum και επειδή είδα ότι δεν υπάρχει κάποιο πρόγραμμα που να κάνει ακριβώς αυτό που θέλω, αποφάσισα να φτιάξω έναν editor για τις loading screens των παιχνιδιών του Spectrum. Υπάρχουν κάποια προγράμματα, αλλά τα περισσότερα δεν δουλεύουν στα XP ενώ κάποια άλλα κάνουν μισή δουλειά. Π.χ. το Spectrum Graphics Editor, το οποίο φαίνεται πάρα πολύ καλό, δεν σε αφήνει να αλλάξεις την παλέτα κάθε tile (αλλιώς θα ήταν άψογο).
Αν κάποιος θυμάται, η loading screen μπορεί να είναι στατική εικόνα, μπορεί όμως να έχει και χρώματα που αναβοσβήνουν. Όλες οι πληροφορίες για την παλέτα κάθε tile και την εναλλαγή χρωμάτων βρίσκονται μετά τις πληροφορίες των γραφικών. Το πρόγραμμα θα υποστηρίζει όλες αυτές τις πληροφορίες και θα μπορεί κάποιος να επεξεργαστεί πλήρως την loading screen.
Τελευταία επεξεργασία από το μέλος Vag την 02 Ιούλ 2009 23:31, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Maddog »

Έκατσα και έσπασα 2 μέρες το κεφάλι μου μέχρι να θυμηθώ πως έπαιζα με την video ram του Spectrum μου 20 χρόνια πριν...
Να τι κατάφερα να θυμηθώ, ελπίζω να σου είναι χρήσιμες οι πληροφορίες και να μην πονοκεφάλιαζα άδικα για κάτι που ήδη ξέρεις :)

-η video ram του Spectrum είχε μέγεθος συνολικά 6912 bytes.
Από αυτά, τα πρώτα 6144 (8 pixel rows X 24 rows X 32 χαρακτήρες/row) κράταγαν τα γραφικά, ενώ τα υπόλοιπα 768 (24 γραμμές Χ 32 χαρακτήρες σε κάθε γραμμή) την παλέττα (attributes τα λέγαμε τότε)
-οι διευθύνσεις στον κανονικό Spectrum ήταν αντίστοιχα 16384-22527 και 22528-23295
-το byte format για τα attributes ήταν το εξής: ένα byte για κάθε 8Χ8 pixels που ήταν ο χαρακτήρας, το πρώτο bit ήταν 0 για no flash και 1 για flash, το δεύτερο bit 0 για no bright και 1 για bright, τα επόμενα 3 bit ήταν το paper color (8 πιθανές τιμές=8 χρώματα) και τα τελευταία 3 bit ήταν το ink color (ομοίως). Το μαύρο ήταν 000, το λευκό 111, το πράσινο 100, το κόκκινο 010 και το μπλε 001. Οι άλλες τιμές δίνανε magenta, yellow, cyan, δεν θυμάμαι όμως πως. Λογικά magenta=red+blue=011, cyan=green+blue=101, yellow=green+red=110.
-τα attributes αποθηκεύονταν σειριακά, επομένως στην 22528 ήταν ο πρώτος χαρακτήρας επάνω αριστερά, στην 22529 ο δεύτερος κ.ο.κ.
-από το format που περιγράφω είναι προφανές ότι ο κάθε χαρακτήρας 8 Χ 8 pixels μπορούσε να έχει μόνο 2 χρώματα (ένα paper και ένα ink), ενώ τα χρώματα που αναβόσβηναν που λες στο post είναι ουσιαστικά εναλλαγή των ink/paper (ψευδο-flash, το πρώτο bit να είναι on)
-το format των 6144 bytes με τους χαρακτήρες ήταν επίσης λίγο παράξενο, δεν θα επεκταθώ όμως σε αυτό εκτός αν πεις ότι το θέλεις, μια και στο post σου αναφέρεσαι μόνο στην παλέττα.

Πιστεύω ότι με τις πληροφορίες αυτές θα είναι εύκολο να κάνεις ένα πρόγραμμα που να πειράζει και τα bytes της παλέττας.

Oh, how I loved my Spectrum... :cry:
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
Whacker
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 1608
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:06
Τοποθεσία: 'δω χάμου
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Whacker »

Εγώ πάλι είχα φτιάξει κάποτε ένα προγραμματάκι που χρησιμοποιώντας όλες τις παραπάνω παραμέτρους που έκανε animation. Να πως:

Κώδικας: Επιλογή όλων

	LD	HL,40000	; 1η αποθηκευμένη εικόνα στη RAM
	LD	DE,16384	; αρχική μνήμη στην VideoRAM
	LD	BC,6912		; 6912 bytes για να αντιγραφούν
	LDIR			; copy block
	LD	HL,46193	; 2η αποθηκευμένη εικόνα στη RAM
	LD	DE,16384	; αρχική μνήμη στην VideoRAM
	LD	BC,6912		; 6912 bytes για να αντιγραφούν
	LDIR			; copy block

Z-80 Assembly still 0wnz me!!! :lol:
-Έτοιμο το compile;
-Ναι...
-Σβήσε και ξανάρχισε, βγήκε νέο update!
Vag
Master Translator
Δημοσιεύσεις: 763
Εγγραφή: 21 Απρ 2004 02:35
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Vag »

Παιδιά ευχαριστώ.
Έκανα πειράματα και ανακάλυψα τα πάντα για το συγκεκριμένο format.
Προς το παρόν στο πρόγραμμα έχω φτιάξει τον επιλογέα των attributes και φαίνεται πολύ όμορφο. Μπορείς να επιλέξεις κατευθείαν τα δύο χρώματα του tile, αν θες να είναι σκοτεινά ή φωτεινά, αν θες flashing. Δεν μπορώ να εξηγήσω ίσως καλά, θα βάλω screenshot κάποια στιγμή.
Έχω επίσης φτιάξει τον tile editor, με ένα tile 8x8 και κουμπάκια που κάνουν μετακίνηση κατά ένα pixel σε οποιαδήποτε κατεύθυνση, αναστροφή, στροφή, εναλλαγή χρωμάτων, κλπ. Θα βάλω copy-paste, undo, redo, αλλά και κάτι ωραίο που δεν υπάρχει σε κανέναν tile editor που σκέφτηκα: Έτοιμη βιβλιοθήκη με fonts 8x8. Παράλληλα με το ζωγραφισμένο tile βλέπεις και τις δεκαεξαδικές τιμές σε real time αλλά και τις δυαδικές τιμές για εφέ.
Σκοπεύω να το κάνω να υποστηρίζει τα πάντα σχετικά με το SCR format και όπως το έχω σκεφτεί θα είναι και πολύ χρηστικό.

Γνωρίζω επίσης ότι υπάρχουν δύο άλλα format παρόμοια με το κλασσικό SCR, αλλά πρώτα θα ολοκληρώσω αυτό. Βέβαια αν υπάρχουν και άλλα παρόμοια και από άλλους υπολογιστές ή παιχνιδομηχανές, επίσης μπορεί να τα φτιάξω. Αν και η εμπειρία αυτή μάλλον θα με βοηθήσει να φτιάξω έναν γενικότερης χρήσης tile editor, όπως ο Tile Layer Pro π.χ.
Vag
Master Translator
Δημοσιεύσεις: 763
Εγγραφή: 21 Απρ 2004 02:35
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Vag »

Ορίστε και μια εικόνα:

Εικόνα

Από αυτά που βλέπετε, δουλεύουν ήδη τα περισσότερα.
Το κομμάτι "Tile attributes" είναι τελειωμένο. Αν επιλέξετε κάποιο χρώμα θα οριστεί σαν πρώτο ή δεύτερο ανάλογα με το κουμπί του ποντικιού που θα πατήσετε, ή μπορείτε να κινήσετε τον επιλογέα. Επίσης άμεσα αλλάζετε και τα attributes για σκούρα χρώματα και flashing. Όταν τα χρώματα αλλάζουν αλλάζουν βέβαια άμεσα και στον Tile editor δεξιά. Εκεί, όλα τα κουμπάκια που βλέπετε επίσης δουλεύουν, εκτός από τα Undo, Redo, Fonts library.
Το πάνω κομμάτι, ο SCR image editor δεν κάνει ακόμα τίποτα, θα πρέπει να τον συνδέσω με τον tile editor πρώτα...
Άβαταρ μέλους
xalia
L33t P14y3r
L33t P14y3r
Δημοσιεύσεις: 1932
Εγγραφή: 14 Φεβ 2005 12:07

Δημοσίευση από xalia »

Σοβαρά το ευνοούσε όταν έλεγε οτι μόλις γυρίσει θα προγραμματίσει!! :shock:
go vag go!
reboot
--------
Vag
Master Translator
Δημοσιεύσεις: 763
Εγγραφή: 21 Απρ 2004 02:35
Τοποθεσία: Αθήνα
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Vag »

Βασικά δεν προγραμμάτισα χτες το βράδυ, αλλά δεν μπορούσα να κοιμηθώ (πολύ φαΐ) και περιφερόμουν στο internet για λίγη ώρα. Έβαλα κι αυτή την εικόνα μια και το είχα πει...
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Maddog »

LOL-σιγά το πολύ φαί ρε Vag, 2 κιλά παϊδάκια μόνο και τα σχετικά παρελκόμενα...εγώ πάντως κοιμήθηκα σαν τούβλο :D
Ωραίο φαίνεται πάντως το prog!
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
ambu_dare
Out of Space
Out of Space
Δημοσιεύσεις: 1796
Εγγραφή: 10 Φεβ 2005 15:40

Δημοσίευση από ambu_dare »

Maddog έγραψε:LOL-σιγά το πολύ φαί ρε Vag, 2 κιλά παϊδάκια μόνο και τα σχετικά παρελκόμενα...εγώ πάντως κοιμήθηκα σαν τούβλο :D
Ωραίο φαίνεται πάντως το prog!
Φίλε MD μάλλον έχεις υψηλό μεταβολισμό και δεν καταλαβαίνει το στομάχι σου πολλά - πολλά (θα καταλάβουν οι απώντες όταν θα ανεβούν στο site οι φώτο - ξέρεις εσύ).
Εγώ θα συμφωνήσω με τον Vag στο θέμα της ξαγρύπνιας, όχι λόγω ποσότητας αλλά αυτο το γ@$%(3Ν0 το τσατζίκι με τσάτζισε - ωχ με τσάκισε ήθελα να πώ.
Άβαταρ μέλους
Whacker
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 1608
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:06
Τοποθεσία: 'δω χάμου
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Whacker »

Οι πρώτες εικόνες ανέβηκαν στη gameland.. ΚΑΙ ΝΑΙ... ούτε εγώ μπόρεσα να κοιμηθώ. Το τζατζίκι ήταν killer!
-Έτοιμο το compile;
-Ναι...
-Σβήσε και ξανάρχισε, βγήκε νέο update!
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Maddog »

Είστε ένα μάτσο κωλόγεροι!
Στο επόμενο meeting θα σας ταίσουμε ΣΟΥΠΙΤΣΑ ΝΕΡΟΒΡΑΣΤΗ :twisted:
:lol: :lol: :lol:
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
ambu_dare
Out of Space
Out of Space
Δημοσιεύσεις: 1796
Εγγραφή: 10 Φεβ 2005 15:40

Δημοσίευση από ambu_dare »

Maddog έγραψε:Είστε ένα μάτσο κωλόγεροι!
Στο επόμενο meeting θα σας ταίσουμε ΣΟΥΠΙΤΣΑ ΝΕΡΟΒΡΑΣΤΗ :twisted:
:lol: :lol: :lol:
Ναι θα κάνουμε σουπίτσα με τις στοίβες από τα κόκκαλα που άφησες πίσω σου (πάλι καλά που έμειναν και αυτά δηλαδή). :lol:

(έχε χάρη που ο κουμπάρος δεν ανέβασε την γνωστή σε εμάς φώτο σου - μπορεί να την κρατάει backup για τίποτα εκβιασμούς που θα έχει σκοπό να κάνει στο μέλλον).
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Maddog »

Πρέπει να την έχει ο πρόεδρος την φώτο που λες 8)
Εγώ πάντως μια χαρά το χώνεψα και το tzatziki και τα paidakia και το kontosoubli και το kokoretsi και όλα τα υπόλοιπα!
Αλήθεια, άφησα κόκκαλα πίσω μου; Major mistake, δεν θα το ξανακάνω...

PS: Vag, sorry buddy, πάλι το γ@μ... το topic, αλλά ξέρεις ότι αυτή είναι η συνήθεια μας εδώ στο μαμε.γκρ... :lol: :lol: :lol:
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Άβαταρ μέλους
GeoAnas
Methuselah
Methuselah
Δημοσιεύσεις: 1503
Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από GeoAnas »

Excellent piccys !!!
Gamoto sygkhnh8hka ..... :(
Κάτσε να οργανωθεί το 3ο meeting και θα δείτε αν θα μείνει τίποτα στο τραπέζι.
Σε μια φωτο (προτελευταία) είδα ότι κάποιος άφησε μισό μπιφτέκι...δε μου το στέλνατε με κανα mail .... :lol:
Η τελευταία φώτο ήταν πολύ μαύρη, μάλλον τραβήχτηκε on purpose για να καλύψετε τα γατοκέφαλα έτσι..? :lol:
Αχχ πόσο αλάξατε , ο πρόεδρος κουρεύτηκε , ο Maddog άφησε μούσι, ο paspartoo σαν να "μεγάλωσε" κομματάκι (!) και ο Olorin έφτασε 2.15....
I missed you guys.... :(
Άβαταρ μέλους
Whacker
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 1608
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:06
Τοποθεσία: 'δω χάμου
Επικοινωνία:

Δημοσίευση από Whacker »

GeoAnas έγραψε:...Κάτσε να οργανωθεί το 3ο meeting και θα δείτε αν θα μείνει τίποτα στο τραπέζι...
Θα γίνει στην Θεσσαλονίκη το επόμενο - είναι ο ΜΟΝΟΣ τρόπος για να έρθω και γώ μετά τόσα χρόνια σε αυτή την πόλη! :shock:
-Έτοιμο το compile;
-Ναι...
-Σβήσε και ξανάρχισε, βγήκε νέο update!
Απάντηση