What's news ??
- Improve IA.
- Jumps integration.
- New Screen Menu.
- New Practice mode with C3P-64 robot !
- Ilmprove Gameplay.
- Pause game with START !
...runs smooth in stock Amigas and uses a second button for jump like it should be.
Code by Alessandro di Gaia, background and sprite conversions by Trachu and music by Simone Bernacchia.
The color flashes on the top of the screen during gameplay are only for debugging purposes.
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Dramatically better graphics (I hope), 50% more sceen space, smaller sprites, polished gameplay ...
Revised logo
New font
Now 3 of 5 backgrounds (with working bombs)
Bomb’s fuses light up (in correct order)
Working round counter
START!-animation at the beginning of each round
Dancing Jack at the end of each solved round
Jack’s able to die
New moves for Jack (slower fall, forced jump, horizontal glide …)
Optimized Jack sprites
Updated enemy sprites
Special chars for platform corners and pillar connections
New colors for platforms and pillars
Changes to Bomb Jack DX Beta 1:
Now 4 of 5 backgrounds (new: Neuschwanstein Castle, Germany)
Updated "LA night" background
P-coin and power mode with yellow enemy coins, explosions and onscreen points
All enemies active and each with different strategy (WIP)
Optimized Jack sprites
Other nicer sprites (explosions, horn (flying cam), START! ...)
Hires bonus counter x1 – x5
Intermission screen with fire bomb counter
Beta3 has some amazing new music and sound effects by OneBitman, all five backgrounds are now complete
and Jack is smaller with new a running animation and wider jump.
There’s many more changes though, check out the full list below!
Changes compared to Bomb Jack DX Beta 2:
– New music AND sound fx by OneBitman
– New: skyscraper background (now all 5 backgrounds completed)
– Nicer and more memory saving Egypt background
– Nicer and more memory saving Greece background
– Much nicer fire bomb counter (intermission screen, look at 3:53)
– Congratulations screen at the end
– B/E/S-Coins to collect
– Jack can run on the topmost platforms and enter small gaps much easier
– Smaller Jack (with boots and less outline) and smaller mummy
– New Jack running animation and wider jump
– Repaired logo
– Shorter power mode
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
^Μεγάλο συν η διατήρηση των σωστών αναλογιών, για την δημιουργία ενός arcade "perfect" port. Μπράβο στα παιδιά. Όπως ξαναέγραψα όμως, η μουσική δεν μου αρέσει, θα ήθελα την arcade original και όχι το magnetic fields, rip off.
Στο τελευταίο video, βλέπουμε ένα Vectrex. Σε αυτό λοιπόν το Vectrex τρέχει κάποιο "ειδικό" hardware που έρχεται σε μορφή cartridge και βρίσκεται σε debug στάδιο. Αυτό που βλέπουμε είναι ένα endless reset loop που φαίνεται πολύ καθαρά και στο video....
Το Spycat το arcade adventure video game για (BBC Micro&Acorn Electron) του Peter Scott (as Dylan)/Superior Software μεταφέρθηκε στα 8bitα Atarάκια από τους Frantisek "Fandal" Houra (code) & Michael "Miker" Szpilowski (music).
Ο πρωταγωνιστής είναι μυστικός πράκτορας ο οποίος προκειμένου να μην αναγκασθεί να βγει στην σύνταξη με 3 και 60 αρχίζει να κλέβει απόρρητα έγγραφα προκειμένου να την κάνει κατόπιν για την Greenland όπου και θα γράψει κατόπιν τα απομνημονεύματα τα οποία θα πουλήσουν σαν ζεστά ψωμμάκια .
Υ.Γ.1 Ο αντίστοιχος "Q" στο παιχνίδι ονομάζεται .... Sir Clive Amstrad
Υ.Γ.2 Το story του παιχνιδιού αντλεί την εμπνευσή του από ένα πραγματικό γεγονός / σκάνδαλο το βιβλίο Spycatcher, τα απομνημονεύματα του MI5 officer / Assistant Director Peter Wright.
Υ.Γ.3 Το ενδεχόμενο -inside joke- είναι ότι δημιουργός επειδή δεσμευόταν με συμβόλαιο -για 3 και 60 άραγε κι αυτός - από την Audiogenic έγραψε το παιχνίδι με το ψευδώνυμο Dylan για την Superior Software.
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Nemo έγραψε:
Οπως μας πληροφορει ο Apsis (Maxi Ruano) το επερχομενο GODKILLER 2 εχει φτασει στο 85% της αναπτυξης του και θα υλοποιηθει κι αυτο
με την Churrera engine των Mojon Twins ,ενω το 3ο μερος που θα ακολουθησει MK2 engine των Mojon Twins. viewtopic.php?p=35227#p35227
O Apsis (Maxi Ruano) που τον γνωρίσαμε από τα Godkiller &&&Godkiller 2 και τα δύο για Spectrum 128K
επανέρχεται με ένα ακόμη παιχνίδι για Spectrum 128K βασισμένο στην MK2 engine των Mojon Twins όπως είχε προαναγείλλει
και παρόλο που και πάλι για την μουσική υπεύθυνος είναι ο Neil Parsons
δεν πρόκειται το GODKILLER 3 αλλά για το
Stardate – 2800.5
Olympus Star Cluster.
The fate of thousands of worlds is in your hands, as a result of the project Harbinger you must embark on an epic sci-fi adventure to save millions of lives throughout the galaxy
An ancient alien race seeks revenge … and only you can stop it !
Harbinger - Convergence όπου για MCMXXVή φορά καλείστε να σώσετε αυτό που ο ήρωας αντιλαμβάνεται ως κόσμο του από την εκδίκηση μια αρχαίας εξωγήινης φυλής(δεν μπορεί κάτι θα τους κάνατε κι εσείς .... : )
Nemo έγραψε:
Magot : ενα single screen platform/shoot em up που "ψηνεται" -απο τους Daddy Santoro (Coder) & Wizkid (Pixel Artist)- στον C64 και αναμενεται μεχρι μεσα στο 2015 σε μορφη cartridge/disk . http://magot64.blogspot.it/
...και η σχετική αφίσα στο πολύ πρόσφατο RCi (Μeeting Retro ComputerClub Italy 2-3 April, Ρώμη)
CargoSoft is very proud to present you its new game: Imperial Mahjong.
Imperial Mahjong is a reflexion game based on the Chinese game called "Mahjong Solitaire", in which the player must make all the tiles disappear by selecting pairs that match.
The game features several technical achievements, including the use of two outstanding new graphic modes: - the EGX (Extended GraphX) that displays 16 colors in 320*200 instead of 4.
- the EGX2 that displays 4 colors in 640*200 instead of 2.
-First game on CPC to have digi-drums during the whole game.
-Sample during the loading of the game at FDC full speed.
-Introduction music using 3-channel Sample-SIDs, in stereo.
-More than 30 minutes of music.
A full list of these achievements will be published, but once again we don't want to spoil the surprise! For the same reason, we will not show any screen shot for now, for you to discover the game by yourself.
Please run the game on a real CPC! The graphics were designed to run on the real hardware. It is much, much, much more beautiful on a real CPC old.
Imperial Mahjong(CPC με 128K/Plus) : O Julien Névo (Targhan) και o Sylvestre Campin(Super Sylvestre) από την CargoSoft ( μετά το εκπληκτικό Orion Prime ) έκαναν το (τεχνικό) θαύμα τους και βάλανε τα γυαλιά στους άλλους 8 bitους για το οποίο άλλωστε μας είχανε "προειδοποιήσει" .