Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Οτιδήποτε εκτός θέματος εδώ.

Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR

Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

SIDHero/FiretoJump/TheBearEssentials(c64)

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=t2EA3d_PMzE

D/load :arrow: SID Hero(C64)

Εικόνα

-----------------------------------------------------------------------



https://www.youtube.com/watch?v=NLzj5iMqMbI

D/load :arrow: The Bear Essentials(C64)

Εικόνα

-------------------------------------------------------------------------


https://www.youtube.com/watch?v=UFtygoZ5STw


D/load :arrow: Fire to Jump(C64)

Εικόνα

-------------------------------------------------------------------------


Χριστουγενιάτικοι C64 μπουναμάδες με 0 θερμίδες , άνευ ζάχαρης /γλουτένης .....
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Fairlight: A Prelude (Atari 8-bit) WIP D/Load

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:Εικόνα

Here is my next C64 to Atari 8-bit port: Fairlight: A Prelude.

For now only joystick is implemented, so you can walk around and fight the guards, but you cannot take and use items etc.

It should work on real Atari, however I tested it under Altirra only.

Enjoy!
D/load :arrow: Fairlight: A Prelude (Atari 8-bit) WIP

Προέλευση :arrow: Αtariage forums



http://atariage.com/forums/index.php?ap ... _id=483239

Εικόνα



https://www.youtube.com/watch?v=hn5yUh0THe8
"... Fairlight for Atari 8-bit, isometric arcade adventure from Bo Jangeborg, released in 1985 for ZX Spectrum and later in 1986 for C64 and Amstrad CPC. Atari version has been ported from C64, fixing major weak point of C64 version - slowness.

Game requires 64KB RAM, works on both PAL and NTSC machines, as well as CPU-upgraded Ataris.

Music for both game and intro has been prepared by Wieczór. Music supports stereo Pokey, but works correctly on mono Pokey as well. Atari graphics (loading, title and credits screens) have been prepared by Jose Pereira.

Game has built-in trainer: just press T on start screen.

I am also releasing full source code with all assets. Please refer to readme.txt for the detailed description how to build the game. Game itself is built on top of binary image of C64 version, with patches for input (joystick and keyboard), graphics and sound routines. For graphics I am using C64 bitmap-like mode with 256 pixels wide screen. With this layout, I had only to replace one routines which calculates screen address for given x and y coordinates to make video work. There are also several optimizations implemented.

Merry Christmas and enjoy new game!"

D/load :arrow: Fairlight: A Prelude (Atari 8-bit)


Σχετικό Αtariage forum thread :arrow: http://atariage.com/forums/topic/260315 ... -released/

Εικόνα

Εικόνα

Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Εικόνα

17 bytes free ................
Ace έγραψε: ...
ΥΓ2: Άντε μας σκάσανε!
...



https://www.youtube.com/watch?v=xp-_18hT6tQ
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=qtMgpII24ZA



Chibi Akuma's (CPC6128) ένα Bullet hell shooter με Gothic Horror στοιχεία .

Από το official site :arrow: http://www.chibiakumas.com/download/
μπορείτε να κατεβάσετε τόσο το ίδιο το παιχνίδι (όσο και το διαθέσιμο source code του !!!)


Εικόνα

---------------------------------------------------------------------------------------------


https://www.youtube.com/watch?v=swZzgu9MIDA

Based on Mario Bros from the NES.
One or Two player Game
32 Levels of Fun.
Three modes of Play.
Nirvana+ Multicolour.
48 Sounds.
AY Music and Effects
Sinclair Joystick Only.
Spectrum 128kb Only. (δεν ισχύει -τρέχει και στους 48Κ)
More than a year of work.
Pietro Bros (Spectrum)μεταφορά του Mario Bros(ΝES) από τον Cristian M. Gonzalez αξιοποώντας την Nirvana+ multicolour graphic engine .

Direct D/load link :arrow: https://bitbucket.org/CmGonzalez/pietro ... _debug.tap

Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=YiLneDjGXW8



Some of the new features include:

Full CD-quality soundtrack via MSU-1 audio support
Stun enemies by hitting them with your bare fist (no sword)
Upgraded AST-Style Pegasus Boots
Break pots and collect items with the sword
Shovel is now usable, with random treasures
Loading your game starts with full health instead of half
Able to save the game at any time, no need to get the sword first
Backtracking from the top of the Parallel Tower is possible (eliminates an extra climb for the Kokiri Emerald)
Bomb knockback no longer damages Link



Additionally, many existing bugs were fixed:

Title screen graphical glitch on real hardware fixed
You can collect both boomerangs
You can collect the second Mushroom even with Magic Powder in your inventory
Mothula has been fixed
Game crashing door in Blind’s room has been closed
Infinite scroll glitch outside Icy World Church has been blocked
Impa’s Ways crystal glitch is fixed
Various buggy interior doors fixed
Various overworld exit coordinates fixed
Palette glitch with the bunny sprite in the Parallel Tower fixed
Hylian shield overworld palette improved (when stolen by Pikit)
Various typos fixed

First things first, to play Zelda Parallel Worlds you will need:

1. The included patch
2. A patching program such as beat or Floating IPS
3. A copy of Zelda A Link To The Past (U) WITHOUT A HEADER
(Don't bother asking for the rom!)
4. Other useful Information:
CRC32: 7A569B88 (only if you hard patch the rom)
Patched Size: 1.5MB (1,572,864 bytes)


Zelda3 Parallel Worlds : το hack που μεταμορφώνει το The Legend of Zelda: A Link to the Past των Euclid & SePH
γιορτάζοντας τα δέκα χρόνια από την πρώτη διάθεση/release του (version 1.00 - December 31st 2006 <> version 1.20 - December 31st, 2016)
μας "τρατάρει" με ακόμα πλουσιότερο περιεχόμενο,νέους gameplay μηχανισμούς και τα απαραίτητα bug fixes .

:arrow: http://www.romhacking.net/hacks/197/
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:

http://www.youtube.com/watch?v=UX5IP5570Fk
Amstrad/Schneider CPC 464 6128
Work in progress showing some collisions, music and basic IA for the red demon.

No critics yet please! O:) Still Work in progress!!!
CPC Bros -Sbow Bros για Cpc WIP (μεσω ΖΧ ???)


https://www.youtube.com/watch?v=Kf70bp4myw8
in this video you can see improvements in the drawing speed and the new added shot. I broke the collisions a bit and the detection of the final frame for redrawing the background (side effects that will be fixed of course). So... no! The project is not dead! We are again on track!
-------------------------------------------------------------------------
Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε: Magot : ενα single screen platform/shoot em up που "ψηνεται" -απο τους Daddy Santoro (Coder) & Wizkid (Pixel Artist)- στον C64 και αναμενεται μεχρι μεσα στο 2015 σε μορφη cartridge/disk .
:arrow: http://magot64.blogspot.it/





https://www.youtube.com/watch?v=3rH3X3kcpSE


https://www.youtube.com/watch?v=Dl3MHE0-BK0



https://www.youtube.com/watch?v=HLim3qdf2KE

Eντωμεταξύ οι δημιουργοί του Magot δείνουν να έχουν παράλληλα εμπλακεί και σε ένα νέο project ....
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



https://www.youtube.com/watch?v=nfzaOzpDm9I

Tempest Elite Teaser : όπως απεκάλυψε ο δημιουργός του Peter J. Meyer, ο οποίος αναπτύσει το παιχνίδι τα τελευταία περίπου πέντε χρόνια ,
το παιχνίδι

-θα απαιτεί 64k και cartridge port

- θα έχει 96 διαφορετικά levels αντί τα2 Χ 32 του αυθεντικού Tempest

- Θα κάνει autodetection για VBXE & POKEY stereo στο hardware στο οποιο τρέχει και ανάλογα με αυτό
θα τρέχει αντίστοιχα σε 320x192 @ 256-color mode /160x192 4-color missile graphic & mode στέρεο/μονο ήχο .

:arrow: Σχετικό Αtariage forums thread
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

C64 επερχόμενες κυκλοφορίες

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:

https://www.youtube.com/watch?v=gwlXC8O5hGM


Video teaser του PlatmanC64 (=Platform Pacman) .

H RGCD 15 συμμετοχη των Andrea (Wanax)Schincaglia & Saul (saulc12)Cross (και port ??? του αντιστοιχου PD game της Amiga) .
To οποιο ετοιμαζεται και για 8bitους Atari απο τον Andrea (Wanax)Schincaglia & Jose Pereira στα γραφικα.

:arrow: Atari age forums thread
και η συνέχεια προσεχώς


https://www.youtube.com/watch?v=8jB__PiUoPY

Platman Worlds (C64)

/////////////////////////////////




https://www.youtube.com/watch?v=yOEHlpOwbu8

-Soulless 2: The Armour of Gods(c64) η συνέχεια του Soulless



https://www.youtube.com/watch?v=xJ_5tp0q_HA


&
-Argus (c64) ένα first person (action?) Rpg

από τους Trevor"Smila" Storey(Art and design) , Achim "Achim" Volkers(Code) & Georg "Endurion" Rottensteiner(Code).


////////////////////////////////



https://www.youtube.com/watch?v=MnqwERHgB3M

Developer: Stirring Dragon Games
Publisher: Stirring Dragon Games
Available For: Commodore 64/128, Windows, Mac
Compatibility Notes: PAL/NTSC Compatible
Release Date: Estimated December 2017
Features

Open-world, exploration focused
Turn-Based, Western-style
Intelligent NPCs
Big Box RPG physical edition with cloth map, game manuals, etc
Largest 8-bit RPG on cartridge
Custom C64 cartridge
Custom platform for modern systems delivers a true retro experience
In-game hybrid soundtrack toggles between 8-bit and modern music
System Requirements

Commodore 64/128 (NTSC/PAL)
Windows XP+
MacOS X 10.5+

Will the C64 version be available as a download?
The C64 version of Unknown Realm is only available on cartridge. All C64 backers will also get the PC version so they can play on their modern system through our platform, Anvil, as well. This game will not work on the the EasyFlash (not enough memory) and the engine was created along with the cartridge so it isn't compatible with standard .d64s or floppy images.

Unknown Realm: 8-bit RPG για τον C64 και για Pcs
Που έπιασε τον kickstarter στόχο του με το παραπάνω


Εικόνα


Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=6Ji17FZafTM

Genius(C64) ένα homebrew 80 level single screen puzzler από τον Daniele Liverani που ήρθε μέσω -κάνει μπαμ από τα γραφικά/παλέτα- Apple II .

D/load :arrow: Genius(C64)

/////////////////////////////////////////////////



https://www.youtube.com/watch?v=4WTn1LhX8v8

Luna 3(c64) shoot 'em up το οποίο έρχεται από τον Rulas International (βλέπε και Labyrinth, Xain'D Sleena and Kabura, Sputnik World στον C64 ).

D/load :arrow: Luna 3(C64)


//////////////////////////////////////////////



https://www.youtube.com/watch?v=oJSiTcr-Y4U

The Bear Essentials(C64) ένα πανέμορφο action-platform από τον Graham Axten(game design,code,graphics,music)και την Pond software


D/load :arrow: The Bear Essentials(C64)

http://csdb.dk/release/download.php?id=188645

Official site του παιχνιδιού :arrow: http://pondsoft.uk/bear.html


Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Fight Run Preview(C64)

Δημοσίευση από Nemo »



https://www.youtube.com/watch?v=uF7BMmyUG0s

Direct D/load link :arrow: Fight Run Preview(C64)


Nemo έγραψε: Ενώ σιγά-σιγά ψήνονται για 8bitους Atari και τα

......
-ενώ και το Rick Dangerous port δεν θα αργήσει πολύ
"According to the authors, all graphics and music for the game is ready, but the code is still a work in progress ... "



https://www.youtube.com/watch?v=FcTkgEHdXsc
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
GeoAnas έγραψε:Η Vanja τώρα τελευταία, δουλεύει στα κόκκινα...η μια release μετά την άλλη...
Εικόνα

Η pond software εχει παρει φωτια οντως
τα 3 που αναφερει στην σελιδα τους
Upcoming C64 games

Humpy

Bear

Splorf Strikes back! (II)
.................
Εικόνα

-συν ενα concept -screenshot απο ενα shoot em up ( ? Bogrollian invasion ? )
που εχει μερικα απο τα ωραιοτερα C64 shoot em up sprites που εχω δει .
Για την οποία Vanja Utne μίλησε με τα καλύτερα ο βετεράνος (και γενικά λίγο στραβοστόμης ? ) Simon Butler
στο ~1h 31s του Retro asylum podcast Episode 152 – Simon Butler που έτυχε να ακούσω.
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Steel Ranger (C64)

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:



Εικόνα



Το :roll: Hyperion ένα πολύ υψηλών προδιαγραφών επερχόμενο arcade action για τον C64 απο τους Endurion & Smila - με metroid επηρροές/καταβολές μπορεί να αποδείχθηκε τελικά .... Deadlock (***) μια και το project πάγωσε -ελπίζουμε προς το παρών- :(

αλλά


New year, and a new work-in-progress page!

Steel Ranger will be a Turrican / Metroid inspired action game, with adventure elements. It is a loose sequel to Hessian, with familiar gameplay but hopefully easier controls this time.

The scenario is set a few hundred years from now. As humanity began to expand its reach through the space to seek a future beyond the dying Earth, it found itself at war with the Throne Group's legacy: rebelled machines who also set their sights on conquering the galaxy, seeing themselves as the next version of mankind, superior in every way to the fragile organic lifeforms. Using a Ranger armor suit, you must confront extreme combat on the machines' home planet in hope of turning the tide of war.

After finishing Hessian, some time was needed to explore new tech options for a potential new C64 game. Now the exploration is over, and the choices for this game are clear. In contrast to Hessian & Metal Warrior games, this game will utilize 2x2 char blocks to allow more precision and freedom in building the game world, as well as speeding up background collision checks, since they are done on a per-block basis, without needing to drill down to the char level. Potential downside will be increased memory / disk use. Like Hessian, Steel Ranger will run at 50Hz with color-per-char backgrounds, but the scrolling is freedirectional for a smoother feel, and faster scrolling when needed. The aim is to be compatible with both PAL & NTSC, though on NTSC slowdown could occur more easily in heavy action sequences.

The game scenario needed some thinking as well. The original plan was a direct sequel to Hessian, picking up from where the story of the game left off, but that got abandoned as stronger inspiration came from an unexpected direction: the idea to write Turrican fanfiction for NaNoWriMo 2017. This idea mutated quickly into original fiction and something that felt very inspiring and suitable also for a game. Of course, considering how Turrican is one of the most "holy" games on the C64, getting inspiration from it sets the bar for quality rather high!

Unlike Turrican, this game too will use sprite bullets instead of char bullets, to preserve the fidelity of the background at all times and allow for more colorful bullets. This means that the firepower will not be as extreme in quantity, but using large and fast moving bullet sprites the weapons should yet feel fairly powerful. Firing happens to 8 directions just like in Hessian.

Current status: player movement and weapons are done. Game world charsets and layout are in progress, using a new world editor tool which allows larger shapes (consisting of several blocks if necessary) to be edited and inserted into the world. The C64 charset is dynamically constructed as editing proceeds, discarding duplicate chars and blocks. Due to not needing to pixel human-occupied or otherwise realistic locations, the work feels more inspiring and less painful this time!



:arrow: http://cadaver.homeftp.net/wip.htm
οι ελπίδες για ένα υψηλών προδιαγραφών και προσδοκιών Turrican(/Metroid) κλώνο αναπτερώθηκαν από την ανακοίνωση για το επερχόμενο Steel Ranger από τον
Lasse(Cadaver)Öörni/Covert BitOps δημιουργού της κορυφαίας -μετά το 2000 -σειράς games για τον C64 Metal Warrior 1-4 αλλά και τα ΒOFH:Servers Under Siege ,Escape From New York με τελευταίο δημιούργημά το πρόσφατο Hessian



Εικόνα
Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Nemo έγραψε:



https://www.youtube.com/watch?v=rLxH8dlGwBo

Bomb Jack DX (wip) port για το Commodore 64

Dramatically better graphics (I hope), 50% more sceen space, smaller sprites, polished gameplay ...
Revised logo
New font
Now 3 of 5 backgrounds (with working bombs)
Bomb’s fuses light up (in correct order)
Working round counter
START!-animation at the beginning of each round
Dancing Jack at the end of each solved round
Jack’s able to die
New moves for Jack (slower fall, forced jump, horizontal glide …)
Optimized Jack sprites
Updated enemy sprites
Special chars for platform corners and pillar connections
New colors for platforms and pillars


https://www.youtube.com/watch?v=1trJZnea3i0



https://www.youtube.com/watch?v=L65H93CNor0

Bomb Jack DX Beta 2

Changes to Bomb Jack DX Beta 1:
Now 4 of 5 backgrounds (new: Neuschwanstein Castle, Germany)
Updated "LA night" background
P-coin and power mode with yellow enemy coins, explosions and onscreen points
All enemies active and each with different strategy (WIP)
Optimized Jack sprites
Other nicer sprites (explosions, horn (flying cam), START! ...)
Hires bonus counter x1 – x5
Intermission screen with fire bomb counter


https://www.youtube.com/watch?v=NpO7PKH3vyM

Beta3 has some amazing new music and sound effects by OneBitman, all five backgrounds are now complete
and Jack is smaller with new a running animation and wider jump.
There’s many more changes though, check out the full list below!

Changes compared to Bomb Jack DX Beta 2:
– New music AND sound fx by OneBitman
– New: skyscraper background (now all 5 backgrounds completed)
– Nicer and more memory saving Egypt background
– Nicer and more memory saving Greece background
– Much nicer fire bomb counter (intermission screen, look at 3:53)
– Congratulations screen at the end
– B/E/S-Coins to collect
– Jack can run on the topmost platforms and enter small gaps much easier
– Smaller Jack (with boots and less outline) and smaller mummy
– New Jack running animation and wider jump
– Repaired logo
– Shorter power mode


https://www.youtube.com/watch?v=VfhJM2Gaeew
Changes compared to Bomb Jack DX Beta 3:
Completely redone music and sound fx by OneBitman (now with Goattracker engine)
Flap sound
Highscore screen (with input function)
Repaired dead-scene (sound & sprites) and ending
New start position of Jack
Nicer life-counter icons (mini-Jacks)
Some nicer bonus counter figures
Some new chars in border sprites
No pixel flashing between screens
Better enemy AI (WIP)
Εικόνα
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Nemo
Moderator
Moderator
Δημοσιεύσεις: 4798
Εγγραφή: 15 Απρ 2004 22:55
Τοποθεσία: Θεσσαλονίκη

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Nemo »

Nemo έγραψε:
Καλο ειναι να παρετε προληπτικα μια ασπιρινουλα μια και προστατευει απο εγκεφαλικα :P :twisted:
(οσοι παλι εχετε προβληματα με το στομαχι προτιμηστε αυτη που διαλυετε στο εντερο με λιγο γιαουρτακι )



https://www.youtube.com/watch?v=BxvugyJ ... e=youtu.be
Εικόνα
Finally, after some weeks of hard work and a lot of help with graphics and music through Protovision, I finished a playable demo version, that was released today. Some functions are still missing, but I need quite a lot of savegames from later points in the game now to find bugs and implement the missing features appropriately. That may take some time, but I think playing the demo is already some fun.

Τhere is a development page now online that will contain future updates and also the download:

http://www.protovision.games/developmen ... anguage=en

The long-term goal is of course to have a free version of a Civilization-like game on the C64 and have the code openly available.
O Fabien Hartel ενώ ολοκληρώνει σιγά σιγά το θαύμα του , μας δίνει μια γερή τζούρα (κάποιους λίγους μπορεί να τους ενοχλήσει ο καπνός :twisted: :lol: )
από το 8-bit Civilizations (C64).
( ελπίζoντας παράλληλα έτσι -ως ενδυνάμει playtesters- να τον βοηθήσουμε και στην αναζήτηση bugs) .

Direct D/load link : 8-bit Civilizations(C64) Demo :arrow: σε D64 μορφή και :arrow: σε D81 μορφή
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
Άβαταρ μέλους
Ace
Mame Freak
Mame Freak
Δημοσιεύσεις: 298
Εγγραφή: 16 Ιούλ 2007 00:01

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Ace »

Nemo έγραψε: Καλο ειναι να παρετε προληπτικα μια ασπιρινουλα μια και προστατευει απο εγκεφαλικα :P :twisted:
(οσοι παλι εχετε προβληματα με το στομαχι προτιμηστε αυτη που διαλυετε στο εντερο με λιγο γιαουρτακι )
Επιφυλάσσομαι για τον τρόπο χορήγησης, δεν θέλει να μου πει τα μυστικά κανένας έμπειρος C64 user! :lol: :twisted:
Nemo έγραψε: O Fabien Hartel ενώ ολοκληρώνει σιγά σιγά το θαύμα του , μας δίνει μια γερή τζούρα (κάποιους λίγους μπορεί να τους ενοχλήσει ο καπνός :twisted: :lol: )
από το 8-bit Civilizations (C64).
Άντε δεν πειράζει, να παίξετε κι εσείς λίγο να το χαρείτε! (...τώρα βέβαια πόση θα είναι η χαρά σας με το 1MHz και τα tiles του Commodore, σε ένα παιχνίδι στρατηγικής, αυτό συζητείται, αλλά περί ορέξεως...) :roll: :twisted:
Nemo έγραψε: ( ελπίζoντας παράλληλα έτσι -ως ενδυνάμει playtesters- να τον βοηθήσουμε και στην αναζήτηση bugs) .
Τι να κάνουμε που το retro gaming δεν έχει πατρίδα! ...σπεύδω! :)

ΥΓ: Προς επίδοξους έποικους της emulation scene: Παιδιά, πατήστε το Alt+W, για να παίξει το παιχνίδι. like it was meant to be! :lol:
Άβαταρ μέλους
Maddog
Master Modelator
Master Modelator
Δημοσιεύσεις: 3768
Εγγραφή: 26 Μάιος 2004 14:44
Τοποθεσία: Κάποιο beach bar στο Ντουμπάι
Επικοινωνία:

Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers

Δημοσίευση από Maddog »

Ace έγραψε:
Nemo έγραψε:(οσοι παλι εχετε προβληματα με το στομαχι προτιμηστε αυτη που διαλυετε στο εντερο με λιγο γιαουρτακι )
Επιφυλάσσομαι για τον τρόπο χορήγησης, δεν θέλει να μου πει τα μυστικά κανένας έμπειρος C64 user! :lol: :twisted:
Κάθε C64 user έχει μεγάλη εμπειρία με το σκατουλί και λοιπά παρεμφερή χρώματα της παλέτας του μηχανήματος του...καθώς και τις διαταραχές του στομαχιού από ναυτία στην θέαση αυτών. :twisted: :mrgreen: :twisted: :mrgreen: :twisted:
Παππού όλος ο κόσμος ανησυχεί μήπως η σχέση σου με την πιτσιρίκα αποβεί μοιραία.
-Τι να κάνουμε παιδί μου...αν πεθάνει - πέθανε...
Απάντηση