Nemo έγραψε:
Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Συντονιστές: Nemo, Maddog, Whacker, BraiNKilleR
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
- GeoAnas
- Methuselah
- Δημοσιεύσεις: 1503
- Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
- Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
- Επικοινωνία:
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
" .........ο οποίος φαίνεται να κάνει στροφή στην ποιότητα (C64)"
Έτσι!Έτσι!
Έτσι!Έτσι!
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
^ Σιγά μην σπάσετε κανά αυγό!
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Nemo έγραψε:Nemo έγραψε:
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Pentagram C64 & Plus/4(μεσω Atari 8bit)
Version 1.20 changes:
New and much improved SID music by Saul Cross.
Atmospheric background sound track by Saul (thunder, wind, animal sounds etc). If you don’t like atmospheric sounds you can switch them off on the “extras” page. You can also mute all the music/sound for a slight in game speed increase.
Frame Sync and updated Frame Skipping taken from Atari final release version for Turbo Chameleon 64 compatibility. (Run on Turbo Chameleon 64 at 3mhz or greater to play game frame synced at 50/60hz with no slowdown!)
Much cleaner and slightly faster full update screen routine.
A number of small improvements to some of the other C64 specific routines.
Additional .CRT version included for cartridge user fans (thanks to SAM’s script).
Direct D/load link Pentagram 1.20 (C64)
D/load Pentagram 1.20 (Commodore Plus/4)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Nemo έγραψε:Nemo έγραψε:Nemo έγραψε:
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
- GeoAnas
- Methuselah
- Δημοσιεύσεις: 1503
- Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
- Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
- Επικοινωνία:
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
... και μόλις το τσίμπησα!!! Αξίζει
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Μέχρι το επόμενο Bomb Jack DX Beta 5 videάκι πάρτε μια γεύση του τι νέο/αλλαγές θα περιλαμβάνει ...Nemo έγραψε:
changes
Nicer running animation for Jack
Some new platform chars
Repaired Highscore input
Game over display
Repaired Jack/enemy positions on top platform row
Turn animations for mummy and bird (wip)
Optimized enemy AI (wip)
2 player mode (wip)
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Nemo έγραψε:
https://www.youtube.com/watch?v=wjqcmGZoTes
Videακι από την beta του Rescuing Orc (C64) δια χειρός του Juan J.(Reidrac) Martínez
γνωστός από τα Magica(CPC),Castaway(ΖΧ) , Return of Traxtor(ZX,CPC ....),The Legend of Traxtor (ZX , GB)...,Escape from Colony 8(ZX) etc
(τα βλέπετε μαζεμένα εδώ στο site του δημιουργού Juan J.(Reidrac) Martínez)
ο οποίος φαίνεται να κάνει στροφή στην ποιότητα (C64)
GeoAnas έγραψε:" .........ο οποίος φαίνεται να κάνει στροφή στην ποιότητα (C64)"
Έτσι!Έτσι!
Ομολογώ ότι ήθελα να σας "κουρδίσω" λίγο τους CPCάδες γιατί λίγο το Pinball Dreams preview λίγο το Ιmperial mahjongAce έγραψε:^ Σιγά μην σπάσετε κανά αυγό!
την είδατε κάπως τελευταία
Ας δούμε τι λέει ο ίδιος ο Juan J.(Reidrac) Martínez
http://www.commodorespain.es/entrevista ... -para-c64/ (auto translated)
"Rescuing Orc" was your first project to create a game in C64. Have you ever done anything else in this system or just decided to try it? How was the experience?
I did not know the system, although I implemented a virtual machine for the CPU (MOS 6502) a few years ago. Programming a virtual machine does not have much to do with programming for that CPU, apart from all the C64 features.
I had been following RGCD for a few years (although I never got to submit to their contest), and I've met some very nice people on Twitter who are C64 fans and still using it and programming today.
I was lucky that Vanja Utne offered to make me a loading screen for "Magica", one of my games for Amstrad CPC.
A bit because of comparing systems, and because the community I know seems very healthy, I started to investigate to "make a small game" ... and I let myself take a little.
I quote from your personal blog: "Programming for the Commodore 64 is not too complicated, the existing documentation is top notch and basically having a memory map and a couple of explanations about graphical modes and hardware sprites, it's easy to get up and running "Is it really easy to program for a C64? Especially seeing that it is made with assembler.
Compared to the Spectrum and CPC, which are the other two platforms I have programmed, I find it very affordable. All in my humble opinion, of course.
I usually program the games in C, adding assembler when it needs to be optimized. My experience with 6502 is that the C language does not translate very well to the instruction set of that CPU, so I started writing the whole game in assembler.
The truth is that I have been able to recycle many ideas I bring from other systems, and hardware sprites are generally easy to use. In one week I had the equivalent of a month's work in the CPC, approximately.
It is true that the 6502 has its limitations, especially when you come from the Z80 there are things that cost a little to do them, but in return you have a set of instructions simple and easy to learn.
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
- GeoAnas
- Methuselah
- Δημοσιεύσεις: 1503
- Εγγραφή: 19 Απρ 2004 22:39
- Τοποθεσία: Πολύγυρος - Χαλκιδική
- Επικοινωνία:
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δεν ξέρω για τους CPCάδες αλλά πάντως εγώ κουρδίζομαι άγρια με όλα αυτά τα καλούδια που βλέπω και περιμένω να έρθουν!Ομολογώ ότι ήθελα να σας "κουρδίσω" λίγο τους CPCάδες γιατί λίγο το Pinball Dreams preview λίγο το Ιmperial mahjong
την είδατε κάπως τελευταία
Περί Planet Golf...(Ας ελπίσουμε ότι θα ξεφύγει από την κατάρα των previews - δηλ να μείνει μόνο preview )
Εδώ και λίγες μέρες διατίθεται προς αγορά ($3.99 or more ) από την https://psytronik.itch.io/planet-golf-c64
Έκανα registration αλλά ακόμη δεν έχω καταφέρει να το θαυμάσω σε real thing
Γι αυτούς που τα θέλουν όλα και σε μέγιστη δοσολογία...
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Nemo έγραψε:στο site του δημιουργού[/url] Juan J.(Reidrac) Martínez)
ο οποίος φαίνεται να κάνει στροφή στην ποιότητα (C64)
GeoAnas έγραψε:
Έτσι!Έτσι!
Ace έγραψε:^ Σιγά μην σπάσετε κανά αυγό!
Πέρα από απαραίτητο retroχαβαλέ/χουλιαμά για να θυμόμαστε και τα παλιάNemo έγραψε:Ομολογώ ότι ήθελα να σας "κουρδίσω" λίγο τους CPCάδες γιατί λίγο το Pinball Dreams preview λίγο το Ιmperial mahjong
την είδατε κάπως τελευταία
έχω την εντύπωση ότι θα δούμε παπάδες από τα Cpc Amstradακια
μελλοντικά .
btw
κι ενώ το "Chibi Akumas Episode 2: Confrontation!" το δεύτερο μέρος του Chibi Akuma's (CPC6128) ενός Bullet hell shooter με Gothic Horror στοιχεία
ετοιμάζεται
Ως τότε και μια μιλάμε για bullet hell shoot em up στα CPC
Chibi Akumas Episode 2
Coming Soon!
*** Whether you want it to OR NOT! ***
Exaggeration defying new features!
Simultaneous 2 Player Akuma-Action with Chibiko and a new 'to be revealed' character!
(64k users have to make do with dual Chibiko - because your 64k systems suck! *)
New Fire Mode!
Secret new mode on level 5! sssh!
Different dialog and jokes depending on characters played
5 New levels - each with a totally unique style and a big boss battle!
Last boss battle is enhanced for 256k systems! (but still plays the same on 64 and 128k!)
New music - different for each level!
'Onscreen Insults' - comic dialog during play and before each boss battle
New and improved Cartoon sequences.
Unlockable achievements on each level which reveal character screens and bio's
All new enemies with bigger sprites and better animation! even on 64k systems!
Enhanced Enemy Movement and fire patterns.
Super sized enemy projectiles.
Crazy new boss characters!
ABSURD levels of Sarcasm!
RIDICULOUS amounts of Violence!
UNBELIEVABLY Immature jokes!
HORRIFICLY poor-taste "Humor"
https://www.youtube.com/watch?v=Avgg798fccQ
για ρίξτε μια ματιά στο Dragon Attack,4ο στην CPCRetroDev 2016
δουλειά της σπουδαίας τριπλέτας Axelay
Κώδικας: Επιλογή όλων
[b]rexbeng/rex/Χ.Κλάδη[/b] [Graphics] [b]tometjerry[/b] [Music]
που μας έχει δώσει επίσης τα
-"[b]Μegablasters - escape from castle in the clouds[/b]"
-"[b]Super edge grinder[/b]" (& [b]Εdge grinder[/b])
-το αισθητικά πανέμορφο ως σύλληψη αλλά και εφαρμογή "[b]Relentless[/b]"
D/load :arrow: [url=http://cpcretrodev.byterealms.com/wp-content/uploads/contest/2016/games/DragonAttack_BitplaneTechnomantes.zip]Dragon Attack(Cpc)[/url]
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Nemo έγραψε: και το L'Abbaye des Morts του Locomalito .... ετοιμάζεται ...........
και για to Mega Drive όπου ανάμεσα στα άλλα θα μπορείτε να το παίξετε με τα γραφικά(skins) διαφορετικών retro πλατφορμών
εκτός του original συμπεριλαμβανομένου C64 "skin " γραφικών
https://www.youtube.com/watch?v=wLLY91Pw2Do
if" Imitation is the sincerest flattery",
imagine emulating ....
imagine emulating ....