Σελίδα 56 από 63
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 04 Ιαν 2018 16:34
από Nemo
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 08 Ιαν 2018 18:11
από Nemo
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 14 Ιαν 2018 17:14
από GeoAnas
Nemo έγραψε:
...
Για όσους παλαντζάρουν μεταξύ
C64 και
Αtari 8 bit
...
...μα ποιοι να 'ναι αυτοί? Ποιοι να 'ναι?
Πλάκα - πλάκα πολύ ωραία ιδέα. Για κάτι τέτοια συζητούσαμε με αφορμή το SuperKernal και τις δικτυακές του δυνατότητες (ελέω έλλειψης RR-Net) αλλά ...χμμ...δεν ξέρω...
SILVER VALLEY (SMS)
Δημοσιεύτηκε: 17 Ιαν 2018 02:21
από Nemo
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 20 Ιαν 2018 21:37
από Nemo
Μερικές φορές είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να σε διαψεύδεσαι (και σε χρόνο μέλλοντα)
Karnov έγραψε:
Ωραίο φαίνεται.. Xρησιμοποιεί περισσότερα χρώματα ή μου φαίνεται; FLI και τα λοιπά;
Nemo έγραψε:
???
http://csdb.dk/forums/?roomid=7&topicid ... allposts=1 ???
Δεν μιλαμε για σταθερες εικονες αλλωστε
_What to do with
FLI ?_
Because
FLI will eat up all the available processor time (no Copper
,
it is not suitable for any action-games. Each
FLI picture takes about 17 kB
of memory: not so many pictures fit on one floppy.
So, the only place for
FLI is demos, intros, board-type games and maybe a GIF viewer..
http://www.antimon.org/code/fli.txt
Αναφέρομαι σε
παλιότερη απάντησή μου στον
Karnov περί
FLI και
C64 games
σε αντιδιαστολή με την προαναγγελία ενός νέου game εγχείρηματος στο forum του Lemon64 από τον
Martin "Cruser" Kristensen .
My experimental game project with the working title "Happy Go Blocky".
////////////////
...
that it looks better than my old attempts and even that it seems impossible.
Here's how it works. A second line
FLI pic (bitmap with the color screen changed every 2nd line to get more colors) and a layer of 8 sprites is combined to what I call
FLI overlace. Overlace is a technique invented by Crest in 1991 to combine two layers of double-pixels into what seems like hires graphics.
The mainsprite is just a standard multicolor sprite, so there are 7 left for background and enemies. But they are of course multiplexed, and I've designed the background gfx so that usually it doesn't need sprites on the same lines as the enemies.
It comes with a lot of restrictions though. No scrolling, so it will be a flip-screen game. But the flipping will be pretty fast. So far it takes about 1/3 of a second, but it might increase a bit when more features are added. And moveable objects like enemies (but not the main sprite) will mostly be restricted to horizontal movement.
So it probably looks more impressive on screenshots than IRL. I'll post a video to ruin the illusion soonish
http://www.lemon64.com/forum/viewtopic. ... 711#812711
-upd-
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 21 Ιαν 2018 17:32
από Karnov
Τελικά σχεδόν όλα τα απίθανα μπορούν να γίνουν στον commodore 64...
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 24 Ιαν 2018 22:54
από Nemo
Nemo έγραψε:
Μέχρι το επόμενο Bomb Jack DX Beta 5 videάκι πάρτε μια γεύση του τι νέο/αλλαγές θα περιλαμβάνει ...
changes
Nicer running animation for Jack
Some new platform chars
Repaired Highscore input
Game over display
Repaired Jack/enemy positions on top platform row
Turn animations for mummy and bird (wip)
Optimized enemy AI (wip)
2 player mode (wip)
Re: Steel Ranger (C64)
Δημοσιεύτηκε: 27 Ιαν 2018 01:47
από Nemo
Nemo έγραψε:Nemo έγραψε:
New year, and a new work-in-progress page!
Steel Ranger will be a Turrican / Metroid inspired action game, with adventure elements. It is a loose sequel to Hessian, with familiar gameplay but hopefully easier controls this time.
The scenario is set a few hundred years from now. As humanity began to expand its reach through the space to seek a future beyond the dying Earth, it found itself at war with the Throne Group's legacy: rebelled machines who also set their sights on conquering the galaxy, seeing themselves as the next version of mankind, superior in every way to the fragile organic lifeforms. Using a Ranger armor suit, you must confront extreme combat on the machines' home planet in hope of turning the tide of war.
After finishing Hessian, some time was needed to explore new tech options for a potential new C64 game. Now the exploration is over, and the choices for this game are clear. In contrast to Hessian & Metal Warrior games, this game will utilize 2x2 char blocks to allow more precision and freedom in building the game world, as well as speeding up background collision checks, since they are done on a per-block basis, without needing to drill down to the char level. Potential downside will be increased memory / disk use. Like Hessian, Steel Ranger will run at 50Hz with color-per-char backgrounds, but the scrolling is freedirectional for a smoother feel, and faster scrolling when needed. The aim is to be compatible with both PAL & NTSC, though on NTSC slowdown could occur more easily in heavy action sequences.
The game scenario needed some thinking as well. The original plan was a direct sequel to Hessian, picking up from where the story of the game left off, but that got abandoned as stronger inspiration came from an unexpected direction: the idea to write Turrican fanfiction for NaNoWriMo 2017. This idea mutated quickly into original fiction and something that felt very inspiring and suitable also for a game. Of course, considering how Turrican is one of the most "holy" games on the C64, getting inspiration from it sets the bar for quality rather high!
Unlike Turrican, this game too will use sprite bullets instead of char bullets, to preserve the fidelity of the background at all times and allow for more colorful bullets. This means that the firepower will not be as extreme in quantity, but using large and fast moving bullet sprites the weapons should yet feel fairly powerful. Firing happens to 8 directions just like in Hessian.
Current status: player movement and weapons are done. Game world charsets and layout are in progress, using a new world editor tool which allows larger shapes (consisting of several blocks if necessary) to be edited and inserted into the world. The C64 charset is dynamically constructed as editing proceeds, discarding duplicate chars and blocks. Due to not needing to pixel human-occupied or otherwise realistic locations, the work feels more inspiring and less painful this time!
http://cadaver.homeftp.net/wip.htm
οι ελπίδες για ένα υψηλών προδιαγραφών και προσδοκιών Turrican(/Metroid) κλώνο αναπτερώθηκαν από την ανακοίνωση για το επερχόμενο
Steel Ranger από τον
Lasse(Cadaver)Öörni/Covert BitOps δημιουργού της κορυφαίας -μετά το 2000 -σειράς games για τον
C64 Metal Warrior 1-4 αλλά και τα
ΒOFH:Servers Under Siege ,
Escape From New York με τελευταίο δημιούργημά το πρόσφατο
Hessian
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 29 Ιαν 2018 02:15
από Nemo
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 29 Ιαν 2018 09:50
από Ace
Έπαιξα λίγο με το Mighty Final Final εχθές βράδυ, πραγματικά πολύ καλό παιχνίδι...
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 29 Ιαν 2018 13:24
από Pyjamarama
Συμφωνω! Ομοιως και το HARBINGER 2. Απιστευτα προσεγμενο release απο ολες τις αποψεις
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 29 Ιαν 2018 21:17
από Ace
Μιας και το ανέφερες, το Harbinger 2 υποστηρίζει Joystick; Οι επιλογές της αρχικής οθόνης, δεν φαίνεται να λειτουργούν...
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 30 Ιαν 2018 02:34
από Nemo
https://www.youtube.com/watch?v=Yl4czuN8vRg
A project I have been working on to help me learn 6502 Assembly Language, a Game of Thrones title called "Snow"
Προέλευση Creating a Commodore 64 Game
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 30 Ιαν 2018 09:57
από Pyjamarama
Ace έγραψε:Μιας και το ανέφερες, το Harbinger 2 υποστηρίζει Joystick; Οι επιλογές της αρχικής οθόνης, δεν φαίνεται να λειτουργούν...
Δεν το ειχα δοκιμασει σε πραγματικο Spectrum ακομα. Ουτε καν στο PC μου αλλα μονο στο laptop της δουλειας. Αντιμετωπισα και εγω θεμα με τα κουμπια και θεωρησα οτι μπορει να φταιει καποια κακη ρυθμιση του Spectaculator. Προφανως οχι...
Re: Νεες κυκλοφοριες σε retro κoνσολες και computers
Δημοσιεύτηκε: 30 Ιαν 2018 22:02
από Ace
Αυτό το Sam's Journey, τι κάνατε, το πήρε κανένας;